مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ لنوو

پنجشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۱۸ ب.ظ | | ۰ نظر

 

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ لنوو

سال ۲۰۰۸- لنوو با اسم جدید Idea توانست وارد بازار جهانی کامپیوترهای شخصی شود. لپ تاپ ThinkPad X300 شرکت لنوو در مجله بیزینس ویک “بهترین لپ تاپ” نام گذاری شد. سال ۲۰۱۰- معرفی اولین گوشی هوشمند لنوو به نام LePhone و تعداد فروش ThinkPad به ۶۰ میلیون رسانده شد. در همین سال با هدف توسعه اولین دستگاه تلفن همراه با قابلیت ردیابی حرکت سه بعدی و سنجش عمق، همکاری خود را با شرکت گوگل شروع نمود و در فهرست فورچن رتبه ۲۰۲ را کسب کرد. سال ۲۰۱۶- لنوو در این سال همکاری با SAP را بیشتر نمود و برای ایجاد زیر ساخت های محرمانه برای مراکز داده در سراسر جهان، توانست با شرکت Nutanix همکاری نماید. سال ۲۰۱۲- با هدف فروش سرور در چین، لنوو توانست سرمایه گذاری مشترک با EMC را انجام نماید. سال ۲۰۱۷- گوشی هوشمندLenovo P2 در همین سال به عنوان گوشی هوشمند با بهترین طول عمر باطری معروف شد. سال ۲۰۱۴- اعلام لنوو مبنی بر تصمیم خریداری شرکت System x از IBM و بعد از یک هفته نیز تصمیم خود برای خرید شرکت Motorola Mobility از گوگل را، پخش نمود. سال ۲۰۰۹- در نمایشگاه جهانی ۲۰۱۰ در شانگهای، لنوو از حامیان فناوری محسوب می شد و همچنین تعداد محصول تولیدی Idea به حدود یک میلیون عدد رسانده شد. همچنین لنوو توانست رتبه سه را در بین شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند را کسب نماید. سال ۲۰۱۳- در این سال لنوو توانست رتبه اول را در بین شرکت های تولید کننده کامپیوتر شخصی به دست بیاورد و بتواند در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ در فهرست فورچن، رتبه ۳۲۹ را کسب کند. با خرید این دو شرکت و تکمیل آن توانست رتبه ۳ جهانی را در زمینه های سرور و گوشی هوشمند را از آن خود کند. لنوو در این سال روش خود را برعکس نمود و تصمیم خود برای اینکه تمام محصولات آینده ی این شرکت از نام تجاری Motorola استفاده خواهند کرد، را اعلام نمود.  درباره بهترین لپ تاپ برای تریدر و نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس بیشتر بخوانید.

به طوری که تقریبا 90 درصد برندهای گوشی سازی از ترکیب شیشه و فلز برای گوشی های خود بهره می برند. البته شاید این موضوع در ذهن شما شکل بگیرد که شیشه مقاومت کمتری نسبت به فلز دارد و ممکن است در برخوردهای کوچک با اجسام و یا سقوط روی زمین به راحتی شکسته شود! آخرین محصول این کمپانی Corning Gorilla Glass 6 نام دارد. ایده ای که شاید تا چند سال پیش بیشتر شبیه به داستانهای علمی تخیلی بود، امروز به واقعیت بدل گردیده است. معتبرترین و صاحب نام ترین شرکت در حوزه محافظ صفحه Corning نام دارد و احتمالا شما هم تاکنون اسم محصولات این شرکت یعنی Gorilla Glass را شنیده اید. شرکت های سازنده گوشی های هوشمند همانطور که در گذشته از محافظ صفحه برای نمایشگر گوشی بهره می بردند، این بار هم برای حل کردن این مشکل، در بخش شیشه ای پشت گوشی، از محافظ استفاده می کنند. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیدایش گوشی های تا شدنی هستیم.

این تبلت گرچه برای بازی کردن توصیه نمیشود، اما همانطور که اشاره کردیم برای فیلم دیدن و مطالعه کردن، یکی از بهترین گزینههاست. همچین خالی از لطف نیست که بگویم شکل ساده و پلاستیکی این تبلت بر خلاف انتظار، حس خوبی را به کاربر القا میکند. گرچه کیفیت آن فاصله زیادی با بهترین دوربین گوشیهای هوشمند دارد. با این حال این تبلت با کیفیت با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. “Tab M10” یک مدل مقرونبهصرفهاست که برای همه اعضای خانواده گزینه مناسبیست. هیچگاه نباید از تبلتها در قسمت دوربین انتظار بالایی داشت. این تبلت میان رده در حال حاضر قیمتی زیر ۶ میلیون تومان داشته به طوریکه رقبای کمی در این کلاس برای آن پیدا میشود. در کل اگر دنبال یکی از بهترین تبلت های بازار از نظر قیمت و نمایشگری بزرگ برای فیلم دیدن هستید، این گزینه بهترین تبلت در کلاس خودش است. لنوو از نظر خیلی از کاربران بهترین مارک تبلت در نظر گرفته میشود.

"مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ"

نمیتوان گفت که با این قیمت گزینههای زیادی پیش روی شماست. به لطف Android Go، این دستگاه هیچ نرمافزار غیرضروری نداشته و با قیمتی کاملاً اقتصادی، تقریباً هر قابلیتی که از دستگاهی در این کلاس انتظار دارید را ارائه میدهد. تبلت لنوو مدل “TAB M8 8505X” با توجه به قیمت مناسبش یک گزینه بسیار خوب برای خرید محسوب میشود. تبلت لنوو مدل TAB M7 یک تبلت ارزان قیمتست که با وجود سختافزار نه چندان قوی، باز هم ارزش خرید بالایی دارد. اگر نمیخواهید پول زیادی خرج کنید و دنبال یک تبلت ۸ اینچی و قوی برای وبگردی، تماشای یوتیوب و انجام کارهای ساده هستید، این مدل انتخاب جالبیست. اگر طرفدار برندهای ایرانی هستید، تبلت جی ال ایکس مدل F8 و مدل F8 پلاس نیز در این بازه قیمتی گزینههای مناسبی هستند و میتوان به عنوان بهترین تبلت جی ال ایکس از آنها یاد کرد. اگرچه دوربینها و بلندگوهای آن چندان عالی نیستند، اما صفحه نمایش و عملکرد آن نسبت به قیمتش رضایت بخش است.

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ گرافیکی

چند روش دیگر وجود دارد که می توانید برای تامین شارژ لپ تاپ خود امتحان کنید. راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا قیمت ۳میلیون تومان در بازار ایران۱۴۰۰؛ عجیب اما واقعی! روش اول : استفاده از کابل USB-C 1- لپ تاپ خود را از نظر سخت افزار سازگار بررسی کنید. قیمت لپ تاپ اداری و خانگی رابطه مستقیم با امکانات آن دارد و حقیقتا برای بسیاری از کاربریهای عادی کافی است. لپتاپ خانگی نیز در همین دسته قرار میگیرد؛ اما اگر قصد انجام امور طراحی یا بازی کردن را دارید، این دسته از لپتاپها پیشنهاد نمیشوند. در طراحی لپتاپ اداری و خانگی سعی بر آن است تا محصول نهایی زیبا، سبک و شکیل باشد. بهطور کلی لپتاپهای اداری، سبک و قابل حمل هستند و از حیث عملکرد و کارایی در ردهی میانرده و پایینرده قرار میگیرند. لپتاپ اداری به دستهای از لپتاپها گفته میشود که کاربری عمومی دارند. پیکربندی این نوع لپتاپ با توجه به هدف استفاده میتواند تا حدودی متنوع باشد.

وقتی شما قصد خرید یک لپ تاپ را دارید همواره نام برندهای تولیدکننده بیش از مشخصات و ویژگیهای آن ذهن شما را مشغول میکند. برای اینکه دید مناسبی نسبت به خرید یک لپ تاپ داشته باشید، مجله اینترنتی آفر ۱۰ برند بزرگ تولید لپ تاپ را از نظر نوآوری در ساخت، پشتیبانی و خدمات، قیمت و طراحی مورد بررسی قرار داده است. قطعا شگفتزده شدهاید، برند Apple علیرغم ۴ سال صدر نشینی به دلیل قیمت بسیار گران و نقدهای منفیای که از طرف کارشناسان دریافت کرده است به ۵ رتبه پایینتر نزول کرده است. به نمودار زیر خوب دقت کنید! بنابراین در این مطلب قصد داریم به صورت اجمالی بهترین و بدترین برند لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم. اگر به دنبال انتخاب این برند هستید باید به شما بگوییم که بهترین راه را در پیش گرفتهاید زیرا در سال ۲۰۱۷ لپ تاپهای لنوو ۴ امتیاز از ۵ امتیاز را از آن خود کردند.

در این مطلب مروری مختصر بر قابلیتهای سخت افزاری و نرم افزاری بهترین لپ تاپهای لنوو داریم. برای اطلاع از   لپ تاپ مخصوص حسابداری و asus rog strix g513 روی لینک های رنگی کلیک کنید این محصول از گران قیمتترین مدلهایی است که اواخر 2017 توسط لنوو عرضه شد. لپ تاپهایی که در عین تنوع، با امکانات کافی انتظارات کاربران را برآورده میکنند. سری گیمینگ لنوو با سی پی یو قدرتمند نسل دهم و گرافیک قویتر طراحی شده است. در این قسمت به معرفی 5 مورد از بهترین لپ تاپ های Core i7 لنوو خواهیم پرداخت. رم و پردازنده قدرتمند این دستگاه برای بارگذاری سنگینترین نرم افزارهای موجود ایده آل هستند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری به مجله اینترنتی پلازامگ مراجعه نمایید. مدل IdeaPad 330 یکی از میان ردههای خوش قیمت بازار است که تمام امکانات ایده آل برای استفاده حرفهای و نیمه حرفهای را دارد. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با دقت Full HD طراحی شده و کیفیت بالایی دارد. این محصول پردازنده مرکزی CORE I7 8550U اینتل، 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظهی داخلی دارد.

نسبت به حافظه داخلی و میزان ساپورت دستگاهتان برای تقویت حافظه خارجی آن نیز بی تفاوت نباشید و در این زمینه نیز با در نظر گرفتن زمینه کاری خود و انتظاراتی که از دستگاه هوشمندتان دارید، اقدام نمایید. منتهای مراتب چنانچه شما نیاز به نمایشگری با وضوح و کیفیت بیشتر داشته باشید، بایستی اقدام به خرید مدل هایی کنید که رزولوشن صفحه آن ها از میزان گفته شده بیشتر باشد. بهترین نوه حافظه های خارجی نیز مدل های SSD می باشند. کیفیت صفحه نمایش یک لپ تاپ نیز از دیگر نکات مهمی است که هنگام خرید آن بایستی از سوی شما کاربران عزیز مورد توجه قرار بگیرد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ باکیفیت هستید حتما باید به مشخصات باتری آن نیز گوشه چشمی داشته باشید. بطور کلی اغلب لپ تاپ های تولید شده در بازار از رزولوشن صفحه ۷۶۸×۱۳۶۶ برخوردار هستند که برای انجام کارهای عادی و روزانه بسیار مناسب است. توجه به صفحه کلید لپ تاپ ایسوس از دیگر موارد مهم در هنگام خرید آن بحساب می آید. ناگفته نماند بهترین مدل حافظه داخلی برای یک لپ تاپ مدل DDR است که هرچه عدد جلوی آن بیشتر باشد، یقینا حافظه شما از سرعت و قدرت بیشتری نیز برخوردار است.

دوباره برمی گردد و به «تنظیم خودکار» بروید. ما "کابل" را به عنوان منبع سیگنال انتخاب می کنیم. ما انتخاب را در "دیجیتال" متوقف می کنیم. مهم! اگر هنوز تلویزیون آنالوگ خود را راه اندازی نکرده اید، به بخش آنالوگ و دیجیتال بروید. به "شبکه" بروید و با استفاده از مورد "ورود" تنظیمات را شروع کنید. چگونه می توانم کانال های دیجیتال را روی تلویزیون سامسونگ خود نصب کنم اگر جدید است؟ 1. به منو بروید، به تب "پخش" بروید. 2. ما فقط "تنظیم خودکار" را انتخاب می کنیم. 3. در منویی که باز می شود، دوباره "Auto-tuning" را انتخاب کنید. 4. دکمه شروع را فشار دهید. 5. در یک پنجره جدید، حالت جستجوی کامل را فعال کنید، به بخش "اسکنر" بروید. 6. صبر کنید تا همه کانال های موجود پیدا شوند،فروشگاه تخصصی بانه ال ای دی   در پایان فرآیند روی «بستن» کلیک کنید. اکنون هیچ کس نمی تواند شما را از لذت بردن از تماشای تلویزیون باز دارد. در کنار تجهیزات شرکت مشهور سامسونگ، سیستم های ال جی نیز محبوب هستند.

  1. درای تکنولوژی Screen reader ّرای افراد نابینا یا کم بینا
  2. دارای قابلیت HDR
  3. بهره گیری از گیرنده ی دیجیتال DVB-T2/C/S2
  4. مجهز به ریموت کنترل هوشمند
  5. در زیر بخش TV گزینه App را انتخاب کنید
  6. قابلیت هوشمند
  7. Simplink : دارد
  8. ضخامت زیاد

چند سالیست که بزرگ ترین تولید کننده تلویزیون در دنیا یعنی سامسونگ از نام SUHD برای معرفی دستگاه های رده بالایش استفاده می کند. می دانیم که UHD مخفف عبارت Ultra High Definition است که به زبان خودمان می شود رزولوشن 4K یا همان 2160×3840 پیکسل. خب، چرا سامسونگ حرف S را به ابتدای این فناوری اضافه کرده؟ ما حرف S را برای شناساندن برترین تولیداتمان به کار می گیریم. همچون موبایل های سری S که پرچمدار اسمارت فون های بازار هستند، تلویزیون های SUHD نیز قواعد بازی در این حوزه را تغییر خواهند داد. محصولی که امروز در اختیار داریم KS8500 Curved 4K SUHD TV سامسونگ است که البته در کشور ما با نام 49KS8985 شناخته می شود. این تلویزیون 49 اینچی هوشمند و خمیده از نسل هشتم، رزولوشن 2160p را ارائه کرده و از تکنولوژی Quantum Dot بهره می گیرد. البته همه موارد فوق روی کاغذ بی معنی هستند و آنچه اهمیت دارد، عملکرد نهایی محصول است، چیزی که ما در این بررسی مد نظر قرار داده ایم.

را برعهده دارد و با از بین بردن نویز ، محتوایی روان و بی عیب را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین OLED Motion جزو ویژگی هایی است که Black Frame Insertion را قادر می سازد تا تاری را کاهش دهد. در کنار این فناوری کم نظیر ، ال جی برای تلویزیون ال جی 48 اینچ 48C1 از 120 هرتز ، نرخ تازه سازی صفحه استفاده کرده است. در تلویزیون این میزان رفرش ریت ، بین 60 تا 120 هرتز می باشد و هرچه این میزان بالاتر باشد ، می تواند تصاویر روان تری را ارائه دهد. تلویزیون های قدیمی با کمترین کاربرد ممکن و کیفیت تصویر ضعیف تولید می شدند و تنها مقصر این موضوع را می توان به نبود فناوری مناسب ربط داد. خوشبختانه با پیشرفت علم و گرایش سیستم های الکترونیکی به سمت مدرنیته شدن ، امروزه تکنولوژی های بسیار متعددی در سیستم ها پیاده سازی می شوند که هرکدام می توانند امکانات منحصر به فردی را در اختیار ما قرار دهند.

  • بررسی تی کان یا برد اینورتر
  • پنل OLED
  • دارای تقویت کننده کنتراست HDR1500
  • مجهز به 3 پورت HDMI و 2 پورت USB
  • تلویزیون شهری و کاربردهای آن در تبلیغات محیطی
  • نوع صفحه
  • LG OLED65C1 (65 اینچی HDR) در آمازون به قیمت 2,498.41 یورو
  • تلویزیون های بانه از چه گارانتی هایی برخوردار هستند؟

به این صورت که در تلویزیون های سونی ابتدا برای لحظهای لوگوی سونی نمایش داده شده و سپس تصویر و صدای تلویزیون قطع میشود و در ادامه چراغ پاور شروع به چشمک زدن میکند. در چنین حالتی، با شمارش تعداد چشمکهای چراغ پاور و درصورتی که 6 بار چشمک زد، متوجه خواهید شد که بک لایت تلویزیون خراب است. ایکس ویژن (X-Vision) / اسنوا (SNOWA) / شارپ (SHARP) / پایونیر (Pioneer) / جی وی سی (jvc) / فیلیپس (PHILIPS) / دوو (DAEWOO) / پاناسونیک (Panasonic) / توشیبا (Toshiba) / صنام (SANAM) / هاردستون (Hardstone) / هایسنس (Hisense) / وستل (VESTEL) / تی سی ال ( tcl ) / بلست (Blest) / شیائومی (xiaomi) / اکسنت (accent) / سونیا (Suniya) / مارشال (Marshal) / جی پلاس (Gplus) / ایوولی (Evvoli) / پانورامیک (Panoramic) و … زمانی که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد نشان دهندهی این است که مین برد یا همان برد اصلی بهدرستی کار میکند و مشکل در خرابی پنل و بک لایت یا نور پسزمینه است.

تیم ژیان مارکت با برسی کلی در مورد تلویزیون سونی مدل X80J فقط در اندازه های 43 و 50 از لحاظ ظاهری فرق میکنند. و از لحاظ کارای و کیفیت هیچ فرقی ندارد. تلویزیون سونی مدل X80J دارای کیفیت 4K و طیف رنگی گسترده ای است.پس اگر شما به دنبال کیفیت و رنگ برندی واقعی هستید تلویزیون X8000J گذینه خوبی برای شما میباشد. پنل این تلویزیون زاویه دید گسترده ای دارد و روشنای خوبی تولید میکند. پس شما میتوانید در هر جای هال و پزیرایی خود که میخواهید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید. ظاهر تلویزیون : بدنع تلویزیون از پلاستیک درجه یک ساخته شده است . که این باعث میشود وزن کمی داشته باشد. ظخامت تلویزیون X80J کم است و هنگام نصب روی دیوار عالی بنظر میرسد. قطعا یکی از مشکلات امروز در خرید کالا این است که مطمئن شویم کالایی که میخریم اورجینال باشد و کپی یا تقلبی نباشه.

در این فناوری تمام قسمتهای نمایشگر، حتی حاشیهها و گوشهها، از بک لایت بهرهمند شدهاند. Direct FullArray با گسترده کردن و افزایش تعداد بک لایت، تصاویری سریع و درخشان با بهترین رنگها را به اجرا خواهد گذاشت. افزایش تعداد بکلایتها سبب شده، انتقال سرعت نور و تصویر به نهایت خود برسد و کاربر همیشه و در هر لحظه، تصاویری دقیق و باکیفیت را مشاهده نماید. جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل X9500J از فناوری 4K بهره گرفته است. فورکا به معنی 4 برابر بیشتر است. چهار برابر پیکسل بیشتر به نسبت تلویزیونهای FullHD، سبب شده کاربر تصاویری با سرعت 4 برابر بیشتر را مشاهده نماید. به هر اندازه که تعداد پیکسلها بیشتر باشند، سرعت انتقال تصویر در میان آنها بیشتر خواهد شد. 3840 پیکسل است. این فرایند به معنی بیش از 8 میلیون پیکسل در نمایشگر است که موجب شده، تصاویر تلویزیون کاملاً روان، بدون لرزش و سریع را به نمایش خواهد گذاشت.

به طور کلی کیفیت صدای این تلویزیون بسیار خوب است و صدای هیجان انگیزی را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون سامسونگ Samsung Q900R QLED Q900R در مکان های شلوغ از جمله مهمان ها و محیط های کار شلوغ ، صدا را به گونه ای تنظیم می کند. که به شکل عالی و بی نظیر از صدای متن محتوای سینمای و ویژه و موزیک بهره می برد. و نور و روشنای را برای شریط محیط تنظیم می کند. که به صورت هوشمندانه صدا و تصویر را با شرایط مکانی و محیط مطابق می دهد و تصاویر را پخش می کند. اورجینال کده یک آنلاین شاپ است در واقع بهتر است که بگویم یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی کشور می باشد بهترین اجناس در بهترین کیفیت از شرکت های معتبر کشور من جمله سامسونگ و الجی و … در این انلاین شاپ موجود میباشد . آنقدر محصولات و تنوع انها زیاد است که احساس نمیکنید که در یک آنلاین شاپ هستید.

  • وارد تنظیمات شوید
  • درای قابلیت بزرگ نمایی متون Text Magnification
  • کیفیت صدای واضح و بدون نویز
  • دارای خروجی صدا از نوع اپتیکال
  • Q HDR 1500 توسط HDR 10+ پشتیبانی می شود
  • وزن بسیار بالا

سامسونگ گوی رقابت را از سایر برندهای معتبر در این زمینه ربوده و چندین سال است که به عنوان برترین برند در جهان شناخته شدهاست. اگر قصد خرید تلویزیون از محصولات سامسونگ را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ تلویزیونهای QLED بروید. محصولات QLED کیفیت تصویری بسیار خوبی دارند و حسن دیگرشان ضخامت بسیار کم آنهاست. برند LG از اولین تولید کنندگان تلویزیونهای OLED است. این محصول در تلویزیونهای هوشمند انقلابی عظیم تولید کرد. میتوان به راحتی این ادعا را داشت که برند ال جی تنها برندی است که با سامسونگ توانسته در زمینه تلویزیونهای OLED رقابت کند. این محصولات به دلیل ظاهر زیباتر و ظریفتر قیمت بالاتری نسبت به محصولات سامسونگ دارند. تلویزیونهای ال جی، در زمان پاسخدهی بسیار سریع بوده و تاخیر ورودی بسیار کمی دارند. بنابراین اگر اهل بازی هستید و به قول معروف یک پا گیمر حرفهای هستید، بهتر است که به سراغ تلویزیونهای ال جی بروید.

ال جی در سال 2016 همانطور که به سایر بخشهای تلویزیون ال جی 65E6V اهمیت داده، از نظر طراحی زبیا و کیفیت هیچ گونه کمی برای آن نگذاشته است . که این تلویزیون با بدنه زیبا و مدرن دارای طراحی هنرمندانه می باشد. داری کیفیت ساخت عالی و بی نظیری است. ابعاد بزرگ نمایشگر، این تلویزیون را برای منازل بزرگ و سالنهای کنفرانس مناسب است . و از زوایای مختلف دیدن برنامههای تلویزیونی را امکان پذیر میکند. حال با نگاه به پایه تلویزیون ال جی متوجه یک نوع پایه خوابیده خواهیم شد. که بدون هیچ گونه جدا انداختن، صفحه تلویزیون را تنها نگذاشته است. از بحث و بررسیهای بالا به این نتیجه میرسیم تلویزیون 65 اینچ و OLED ال جی مدل 65E6V محصولی ساده ای است . که با امکانات اولیه ای که دارد نیازهای روزانه کاربران معمولی را برطرف می کند .که با توجه به سایز 65 اینچی، مناسب برای فضا و سالنهای بزرگ می باشد. تکنولوژی که نمایشگر این تلویزیون با آن ساخته شده OLED نام دارد.

  1. موتور پردازشگر تصویر Triple XD
  2. دارای آمبی لایت سه طرفه
  3. اسمارت و مبتنی بر سیستم عامل webOS 2.0
  4. فناوری Total DBX برای کیفیت صدای بینظیر
  5. نقص نور در پسزمینهی مشکی
  6. اتصال به اینترنت به روش های LAN و Wi-Fi

به طور مثال در زمینه نمایشگرهای تجاری، شرکت apple ،صفحات AMOLED گوشی موبایل را از طریق سامسونگ تامین میکند .در زمینه صنعتی نیز نمایشگرهای Samsung، روی بسیاری از تولیدات پزشکی زیمنس،همانند دستگاه MRI قرار دارد. نمایشگرهای خانگی سامسونگ همانند تلویزیون های مرسوم هستند که درهر خانه ای یافت میشود.عمده تولید نمایشگر،مربوط به ساخت تلویزیون های خانگی،با کاربردهای فراوان امروزیست. نمایشگرهای تجاری سامسونگ طیف بسیار گسترده ای دارد .به طور مثال محصولاتی همانند مانیتور،صفحه گوشی،نمایشگر دوربین،ساعت های هوشمند و … تنها بخش ناچیزی از تولید نمایشگرهای تجاری این برند است . زمانی که درمورد نمایشگر سامسونگ صحبت میشود،ذهن همه به صورت ناخوداگاه معطوف تلویزیون های خانگی میشود.سامسونگ در زمینه تولید تلویزیون،پیشینه بالایی دارد و در مدت زمان فعالیتش،انواع و اقسام طرح و مدل را روانه بازار کرده است. خود تلویزیون های خانگی samsung در طرح ها و قابلیتهای متعدد برای تمام اقشار ساخته میشود.یکی از دلایل محبوبیت سامسونگ نیز دقیقا همین توجه به اقشار مختلف است. تلویزیون میان رده،پرفروش ترین و پرطرفدارترین تولید سامسونگ،در این بخش هستند .تلویزیون میان رده،مخصوص قشر متوسط جامعه طراحی میشود و در آنها بسیاری از امکاناتی را خواهیم دید که نمونه های پایین رده،وجود ندارد.

بسیاری از افرادی که تازه وارد بازار تجهیزات پزشکی شده اند به دنبال اطلاعات تخصصی در این زمینه هستند. بنابراین داشتن اطلاعات تخصصی و آشنایی کامل با ابزار و همچنین آشنایی با کاربرد آنها در دندانپزشکی باعث موفقیت بیشتر در فعالیت های تجاری می شود. برای اطلاع از ابزار و تجهیزات دندانپزشکی، لیستی از این ابزار و تجهیزات را در اختیار شما قرار می دهیم. این فهرست اساساً فهرستی از دستهبندی ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در دندانپزشکی است که هر یک شامل زیرگروههای دقیق است. مسلماً چون قیمت تولید داخل با قیمت وارداتی برخی از محصولات یکسان نیست، طبیعی است که قیمت باندینگ متا وارداتی طبق این استانداردها با قیمت داخلی یکسان نباشد. به همین دلیل قیمت فروش نهایی در بازارهای مختلف کشورمان یکسان نخواهد بود. فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی خوشبختانه این تفاوت قیمت تاثیری در کیفیت این محصولات ندارد. اگرچه برندهای خارجی و محصولات وارداتی در این بازارها محبوبیت بیشتری دارند، اما از کیفیت بسیار خوبی برای محصولات داخلی برخوردار هستند و با قیمت مناسب و بسیار ارزانتر قابل خریداری هستند.

  • کاهش احتمال تکرار رادیوگرافی به دلیل خطاهای تصویری
  • ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی
  • روکش هایی که زیبایی و عملکرد بیمار را افزایش می دهند
  • دستگاه آنالیزور و مدلهای جدید آن در بازار
  • موتور ایمپلنت دست دوم
  • گارانتی (ضمانت مدت دار، تعویض قطعات)
  • دانشکده حرکت شناسی

شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی سالن ما تجهیزات دندانپزشکی را ، در برندهای مختلف و قیمت های گوناگون مشاهده کرده و بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب را داشته باشید. رضایت و آسودگی شما دندانپزشکان عزیز مهم ترین هدف این مجموعه میباشد . اکنون میخواهیم چند دستگاه کاربردی دیگر در جراحی دندانپزشکی به شما معرفی کنیم.در ادامه همراه ما باشید تا از تکنوژی روز علم دندانپزشکی بهره ببرید. الکتروسرجری چست و مزایای استفاده از این چاقوی برش الکتریکی نسبت به دیگر چاقوهای برش مکانیکی چیست؟ از مزایای دستگاه الکترو سرجری امکان انعقاد هم زمان با برش و جلوگیری از پراکنده شدن سلولهای بیمار به بافتهای اطراف آن ناحیه است که به خودی خود مزیت بزرگی به شمار می آید. این وسیله در ابتدا فقط برای عمل انعقاد بافت جهت جلوگیری از خونریزی مورد استفاده قرار می گرفت،ولی در حال حاضر جهت برش بافت یا برش و انعقاد هم زمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید الکتروسرجری کارشناسان ما شما راهنمایی نموده و در انتخاب محصول مد نظر کمکتان خواهند کرد. این تکنولوژی اولین بار در سال 2001 ابداع شد. که انقلابی بزرگ در جراحی های دندان و استخوان بود . در جراحی های سنتی دهان و دندان به وسیله ی موتور هایی چرخنده ، استخوان را دریل میکنند و کنار میزنند . اما با استفاده از پیزو نیازی به دریل کردن نیست ، بلکه برش های میکرونی ایجاد میشود که جراحی را بسیار محافظه کارانه پیش میبرد . اینسترومنت دندانپزشکی شامل ابزار هایی همچون آنگل ، توربین ، ایر موتور و… میشود.این ابزار بدلیل استفاده مداوم دندانپزشکان و پر کاربرد بودنشان از اهمیت زیادی برخوردار میباشند نکته تعین کننده در خرید اینسترومنت قیمت و کارایی بالا آنها میباشد .

استفاده از متد روز دنیا و به کارگیری متخصصین حرفهای سبب شده است تا آمریکا بیشترین سهم صادرات انواع ایمپلنت در جهان را داشته باشد. کیفیت بیشتر ایمپلنتهای آمریکایی در مقایسه با قیمتشان بسیار بالاست. شرکت زیمر بیومت (Zimmer Biomet) از جمله معروفترین برندهای ایمپلنت در آمریکا است. ایمپلنتهای تولید فرانسه، با کیفیتی بالا دارای قیمت مناسبی می باشند که به همین دلیل مورد استقبال مصرفکنندگان مختلف از سرتاسر دنیا قرار گرفتهاند. یکی از برند های این کشور اروپایی که در تولید تجهیزات دندانپزشکی بسیار باسابقه است، ایمپلنت Axiom است که با وجود ساده بودن قطعات آن، اما طراحی بسیار حرفه ای دارند. یکی دیگر از برندهای آن که در ایران بسیار شهرت دارد، برند IDI می باشد که دارای انواع گوناگونی است. علاوه بر این ها، شرکت یوروتکنیکا در فرانسه ایمپلنت هایی با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به مصرفکنندگان ارائه می دهد. برند Contact new Biotech نیز از مشهورترین مارکهای ایمپلنت دندان در فرانسه محسوب میشود. ایتالیا و اسپانیا هم از کشورهای پیشرفته در زمینه تولید انواع ایمپلنت محسوب میشوند.

ضد عفونی باید با حرارت، بخار و مواد ضد عفونی کننده انجام شود میتوان تجهیزات دندانپزشکی نظیر پنس،سوند،تیغه برش و… را بوسیله این تجهیزات استریل کرد. اتو کلاوها از مهم ترین این تجهیرات می باشند و کار را برای شما دندانپزشکان آسان کرده و تسریع می بخشد.هر دندانپزشکی باید در مطب خود یک اتوکلاو داشته باشد تا تمامی تجهیزاتی که هنگام مداوای بیماران استفاده نموده را استریل کند تا بیماری های خطرناکی خونی از جمله ایدز و… که از این راه ها انتقال پیدا می کنند از بین بروند. این تجهیزات عبارتند از: لایت کیور، آماگا موتور، ساکشن می باشد.برای خرید این محصولات و با قیمت مناسب میتوانید از سایت دنتال منت بازدید نمایید. انواع و اقسام مواد مورد استفاده در شاخه دندانپزشکی بسیار زیاد بوده و تقریبا کمتر شرکتی توانایی لازم در فعالیت نمودن در تمامی این شاخه ها و ارائه تمامی این مواد از نوع مواد دندانپزشکی را در خود نخواهد داشت. صدا و لرزشی که توسط مته بر روی دندان ایجاد می شود حس عجیبی دارد اما جای نگرانی نیست.

میباشد.آب کراشوار از طریق منبع دخیره آب یا از آب شیر تامین میشود.با پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از آب گرم نیز ممکن شده است. یکی از قسمت های مهم یونیت است که اینسترومنت ها بر روی آن جای می گیرند.موقعیت آن باتوجه به نظر پزشک قابل تغییر است.تابلت از قسمت های مختلفی مانند صفحه کلید،سیم ها،سینی و… همچنین یونیت شامل قسمت های دیگری مانند جعبه باکس،پدال و… سایت جهان دنتال ارائه کننده یونیت دندانپزشکی با کیفیت و با قیمت های مناسب می باشد. یکی از تجهیزات دندانپزشکی هستند که براش تراش دندان ها و ایجاد برش در قسمت های سخت مانند دندان ها و صیقلی کردن سطح دندان استفاده میشود. Neck،HeadوShank بخش های مهم یک فرز هستند.بزرگترین قسمت یک فرز Shankاست.فرز ها با استفاده از اتوکلاو و بخار پس از هر استفاده ضدعفونی شوند.قیمت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم  از آمالگام برای پر کردن دندان ها استفاده میشود.آمالگاماتور دستگاهی برای ترکیب آمالگام است که پزشک میتواند درصد ترکیب آمالگام و جیوه را انتخاب کند.آمالگاماتور ها در دو نوع کپسولی،پودری وکپسولی و مخزنی به بازار عرضه میشود.

عرصه دانش و تکنولوژی دندانپزشکی روزبروز وسعت بیشتری می یابد و این مدیون تلاش های بی وقفه محققین می باشد . دهه گذشته شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای در روش ها و دیدگاه های دندانپزشکی و نیز شاهد ظهور تغییرات مهمی در ابعاد علمی و عملی در این حیطه بوده است . در قرن گذشته امید به زندگی افراد تقریباً دو برابر شده است و تغییرات بسیار زیادی در کیفیت زندگی رخ داده است . بعضی از این تغییرات تاثیر مثبتی بر دندانپزشکی داشته است . به عنوان مثال طی بازدیدی که از مرکز تجهیزات دندانپزشکی ایران ( Center Dental ) به عمل آمد ، مدل های مختلف صندلی ها ، کمپرسورها ، مکش ها و . تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 1400 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 1400 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد . درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد . کانال یوتیوب ما را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم تا در حد امکان ، کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.

همچنین با انجام اینکار در صورتیکه مبلغ کل از بودجه شما بیشتر شده باشد خواهید توانست تا با انجام تغییرات لازم، به لیست خرید نهایی خود دست پیدا کنید. البته انجام اینکار نباید خیلی وقتگیر شود چراکه قیمت ها در کشور ما متاسفانه دائما در نوسان هستند. لازم است تا نیم نگاهی نیز به هزینه های میان مدت خود در ابتدا داشته باشید. هنگامیکه قصد انتخاب تجهیزات دندانپزشکی را دارید، اولویت بندی های مختلفی هستند که باید برای انتخاب و خرید تک تک ابزار آلات دندانپزشکی مورد نیازتان در نظر بگیرید. بهتر است این سوالات را از خودتان بپرسید و به آن ها جواب دهید، قبل از آنکه دست به خرید بزنید. آیا این ابزار، کالا یا تجهیزات برای بیمار خوش آیند است؟ بعنوان مثال در خرید یونیت دندانپزشکی یا ابزار آلات و تجهیزاتی که مستقیما با راحتی بیمار در ارتباط می باشد باید دقت کنید. وقتی را در روی صندلی یونیت بنشینید تا مطمئن شوید که از راحتی کافی برخوردار است.

به طور کلی پدال ها از نوع الکتریکی یا پنوماتیکی بوده و وظیفه کنترل حرکات صندلی و راه اندازی تجهیزات موجود در را بر عهده دارد. برای کنترل چرخش تجهیزات دندانپزشکی که روی میز یونیت قرار دارد، میتوانید از پدال پایی استفاده کنید. برای مثال از پدال پایی میتوان برای تنظیم صندلی یا فعالسازی اینسترومنت استفاده کرد. یونیتهای دندانپزشکی پیشرفته خارجی، به پدال پایی بیسیم مجهز هستند. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی خارجی، با قابلیت اتصال به wifi میتواند پدال را تحت کنترل دندانپزشک قرار بدهد. این موضوع به پزشک کمک میکند تا حین جراحی، تسلط بیشتری روی بیمار داشته باشد. دستگاه نگاتوسکوپ یکی از اجزای یونیت دندانپزشکی است که به کمک آن میتوان فیلمهای رادیوگرافی بیمار را مشاهده کرد. نگاتوسکوپ دندانپزشکی، دارای سایزهای مختلفی است که در قسمت تابلت یونیت یا به صورت مجزا روی یونیت دندان پزشکی قرار میگیرد. قیمت یونیت سیار دندانپزشکی، با توجه به امکاناتی که دارد، بسیار مناسب است.

لب تاپ های استوک و لب تاپ استوک لنوو

يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹ ب.ظ | | ۰ نظر

• آیدی پد 300: اگر تصور میکنید یک پردازنده 5 هستهای برای کارهای روزمره شما کافی نیست، سری 300 با پردازنده 7 هستهای و مانتیورعای سایز 14،15 و 17 اینچی قطعا شما را راضی خواهد کرد. • آیدی پد 500: مشابه سری 300 هستند و تنها تفاوت، محدود بودن سایز مانیتور آنهاست که در دو سایز 14 و 15 اینچ به بازار عرضه شده است. • آیدی پد 700: لپ تاپهای میان ردهای که صفحه نمایش چند لمسی آنها توجه شما را جلب خواهد کرد. دارای پردازنده هفت هستهای و مانیتورهایی با سایز 13،14 و 15 اینچ هستند. • سری s: اگر کار زیاد و تخصصی با لپ تاپ ندارید و یک لپ تاپ ارزان قیمت میخواهید سری s مناسب است. • سری C: لپ تاپهای میان رده با پردازنده 5 هستهای اینتل که مصرف کمی دارند و برای کارهای روزمره مناسب هستند. • سری L: برای کاربردهای عمومی و کارهای سبک بسیار مناسب هستند. • سری گیمینگ: این مجموعه قوی ترین سختافزارهای گرافیکی و پردازشی را دارد. پردازندههای نسل 10 اینتل که آنها را به قویترین لپتاپهای گیمینگ مشهور کرده است. • محصولات لنوو عموما با پردازنده Celeron از شرکت اینتل عرضه میشوند که یک امتیاز است. لپ تاپ لنوو یکی از برندهایی است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد. • اول از همه انتظارات خود را لیست کنید. • اگر قصد انجام کارهایی مانند ویرایش فایل متنی، تماشای فیلم و بالا پایین کردن اینترنت را دارید یک پردازنده 2 الی 4 هستهای کافی است. • انتخاب RAM یکی دیگر از نکات مهم است زیرا در سرعت کامپیوتر اثرگذار است. • انتخاب هارد،حافظهی دستگاه شما میتواند SSD یا HDD باشد، که طبیعتا حافظههای SSD سرعت بیشتری را برایتان به ارمغان میآورند. • وزن و اندازه صفحه نمایش را نیز کاملا بررسی کنید.

  • وزن کم و بدنه کوچک ۱۳ اینچی
  • ذخیره سازی: 1 ترابایت HDD و 120 گیگابایت SSD
  • لپ تاپ استوک ایسوس
  • سری پردازنده: Celeron

ضخامتی که بدنه ی لپ تاپ دارد ، استحکام و مقاومت لپ تاپ ار در برابر هر نوع ضربه ای افزایش داده است. در نگاه روبرو یک دکمه ی نقره ای بر روی لبه ی لپتاپ طراحی شده که برای باز کردن لپتاپ استفاده می شود. این لپ تاپ دست دوم دل برای آن که تعلقش به برند dell را یادآوری کند بر روی بدنه ی خود برند و لوگوی dell را حک کرده است. لب تاپ های استوک حاشیه های اطراف صفحه نمایش زیاد بوده و همین موضوع ظرافت را از لپ تاپ گرفته است. ابعادی که این لپ تاپ دارد برابر 37x 417x 271 میلیمتر می باشد و چنانچه مشخص است لپ تاپ باریکی نیست و به دلیل استفاده از درایو نوری dvd ضخامت بیشضتری نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد. صفحه نمایش توسط لولا به بدنه ی لپ تاپ وصل شده است و از استحکام بسیار زیادی برخوردار است. وزن 3.8 کیلوگرمی لپ تاپ کمی زیاد بوده و در دسته ی لپ تاپ های سنگین قرار خواهد گرفت و جابجایی را کمی مشکل خواهد کرد.

  • رم: 32GB DDR5
  • وزن بالا
  • ۲ کیلوگرم وزن
  • کارت گرافیک: RTX 3070 8GB DDR6 85W
  • صفحه نمایش کم نور غیر لمسی
  • فضای ذخیره سازی: هارد دیسک 500 گیگابایتی
  • تفاوت لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم ؟
  • صفحه نمایش: ال ای دی 1366 * 768 با نور پشتی

وزن متناسب: لپتاپ hp از نوع لپتاپهای خوش دست با وزن کم است. این نکته میتواند برای کاربرانی که دائم در حال حرکت هستند، رضایتبخش باشد. کیبورد مناسب: افرادی که دائماً در حال تایپ کردن هستند، لپ تاپ اچ پی به دردتان خواهد خورد. زیرا کیبورد این لپتاپ بسیار مناسب بوده و به مرور زمان دستتان خسته نمیشود. لپ تاپ hp مانند سایر برندها، دارای مدلها و سریهای مختلفی است که هر کدام از آنها برای برطرف کردن نیازهای کاربران طراحی و تولید شدهاند. لپ تاپهای اچ پی به 10 سری مختلف Spectre، Envy، Omen، ZBook، EliteBook، ProBook، Pavilion، Essential، Chromebook و Stream تقسیم میشوند. هر کدام از این سری لپ تاپها جزو بهترین لپ تاپهای اچ پی هستند و در نسخههای مختلف در بازار عرضه میشوند. این سری لپ تاپ hp علاوه بر مشخصات فنی، قیمت مناسب، پردازنده قدرتمند و باتری قوی برای هر سلیقه و کاربری بهترین گزینه است. لپ تاپهای اچ پی سری Pavilion 15، Essential و Probook برای انجام کارهای روزمره دانشجویان یک انتخاب عالی است.

البته این لپ تاپ ها به درد کارهای گرافیکی و پردازشی خیلی سنگین نمیخورن و بیشتر میتونید استفاده های معمولی ازشون داشته باشید. در ضمن MacBook Air رو میتونید با کمترین میزان حافظه توی این بازه قیمتی خریداری کنید و مشکلات مربوط به نرم افزار های اختصاصی اپل رو هم باید به جون بخرید! توی این بازه قیمتی هم نماینده ایسوس خودنمایی میکنه. TUF F15 FX506LH-HN210 یکی از بهترین لپ تاپ های موجود توی این بازه قیمتی محسوب میشه! مهم ترین خاصیت این لپ تاپ پردازنده به شدت قوی به همراه پردازنده گرافیکی بی نظیره! لپ تاپی که جز سری گیمینگ ایسوس محسوب میشه و طراحی خاص و جذابی داره. درسته که این لپ تاپ سری گیمینگه اما وزن مناسبی داره و شما میتونید به راحتنی این لپ تاپ رو هر جایی که بخواید همراه خودتون ببرید! پردازنده این لپ تاپ خیال شما رو از بابت کار های سنگین پردازشی و گرافیکی به طور کامل راحت میکنه و احتمالا از نظر سخت افزاری هیچ وقت با این لپ تاپ به مشکل بر نخواهید خورد.

256SSD و قیمت حدود 30 میلیون تومان میتونه یک گزینه فوق العاده عالی برای کار شما باشه. اما اگر کارتون گرافیک و انیمیشن سازی سه بعدی هست یعنی با نرم افزارهای مثل 3ds Max, Maya, Cinema 4D, Blender و… سر و کار دارید چون با رندنیگ سنگین و محاسبات پیچیده رو برو هستید هرچقدر سیستم شما قوی تر باشد بهتر هست و کاملا این رو در کار متوجه میشید. 256SSD که نزدیک 40 میلیون نیز قیمت دارد یکی از فوق العاده ترین لپ تاپ در این بودجه برای کارهای گرافیکی دو یا سه بعدی است. باز سوالی بود بفرمایید. سلام دمتون گرم بابت سایت مفید و کاربردیتون. من یه لپ تاپ میخوام برای کارای روزمره و کار سنگینی هم باهاش ندارم اما باتریش برام مهمه و اینکه 5.6 سال اگه بشه برام کار کنه و کم نیاره. خودم zenbook 14 um433lq ryzen5 4500U رو تو سقف قیمتی مدنظرمه. لب تاپ استوک لنوو شما پیشنهادی ارزون تر یا بهتر دارید؟

  • Swift 3
  • لپ تاپ HP Zbook15/G1
  • صفحه نمایش: 13.3″ Full HD (1920 x 1080) 16:9 IPS
  • لپ تاپ HP 8570w
  • بالا بودن طول عمر دستگاه ها
  • صفحه کلید بسیار راحت
  • سخت افزار به کار رفته در Toshiba Portege PRT12U
  • آیا لپ تاپ های بازسازی شده کندتر هستند؟

توجه کنید که استفادهی شما از باتری، با نوع پردازنده و کاری که انجام میدهید ارتباط مستقیمی دارد. روشنایی صفحه نمایش را با واحد Nit میسنجند. هر اندازه تعداد آن بیشتر باشد نوری هم که از نمایشگر بیرون میآید بیشتر میشود و بهرهگیری از آن در محیطهای باز و نوردار آسانتر است، البته نور بیشتر باعث استفاده بیشتر باتری نیز میشود. حد وسط مقدار نور در لپتاپها 180Nit است که در برخی مدلها این رقم به 400 میرسد. حالاتی مثل تعداد USB، درگاه HDMI، پورت شبکه (LAN)، وبکم ، خروجی VGA و درایو نوری از مواردی هستند که در برگزیدن لپ تاپ خود باید به آنها توجه داشته باشید. بعضی از آن ها همچون درایو نوری یا وبکم را میتوانید با کمک دستگاههای اکسترنال خریداری کنید. امکانات دیگر لپ تاپها شامل حسگر اثر انگشت و کارت خوان میباشد. همچنین ورودی و خروجیهای متنوع برای یک دستگاه مزیت به حساب میآید.

لپتاپ ایسوس TUF FX506 مانند تمام محصولات گیمینگ، لپتاپ ارزانقیمتی نیست اما امکانات عالی را در کنار قیمت رقابتی عرضه میکند. این لپتاپ در مقایسه با محصولات عمومی بازار قیمت بالاتری دارد اما بین لپتاپهای گیمینگ یک گزینه «مقرون به صرفه» محسوب میشود. در ادامه مشخصات این لپتاپ را مرور میکنیم. بهترین لپتاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱ را اینجا ببینید. برای خرید لپ تاپ ایسوس TUF FX506 مانند دیگر لپتاپهای گیمینگ، یک محصول نسبتاً بزرگ است که شباهت زیادی به سری لپتاپهای گیمینگ حرفهای ایسوس یعنی ROG Zephyrus دارد. کیفیت ساخت این محصول بسیار بالاست و طراحی متفاوتی دارد تا با سلیقه گیمرها همخوانی داشته باشد. ابعاد این محصول برای یک لپتاپ گیمینگ، کاملاً مناسب است و اگرچه ظرافت زیادی ندارد، اما بهراحتی در کولهپشتی جا میگیرد. همچنین نیازی نیست که مانند اولترابوکها یا لپتاپهای گیمینگ باریک، مراقبت زیادی از آن بهعمل بیاورید. در واقع طراحی لپتاپ گیمینگ ایسوس TUF FX506 شما را یاد ماشینهای جنگی میاندازد که بسیار خشن و در عین حال، محکم هستند.

نوت بوک ها تقریباً بهطور کامل به SSD محدود میشوند، زیرا نوع ذخیرهسازی بسیار کوچکتری دارند و برق کمتری مصرف میکنند. به این ترتیب، می توانید از نظر سرعت و نویز انتظار مزایای زیادی داشته باشید. ظرفیت ممکن است ۶۴ گیگابایت باشد اما به لطف مزیت اندازه ای که ذکر کردیم ممکن است به ۱ ترابایت نیز برسد. این یک تفاوت دیگر است که توضیح آن دشوار است. معمولاً لپ تاپ ها عمر باتری کمی بهتری دارند که ممکن است به ۱۷ ساعت برسد. اما، این مدلها بهعنوان واحدهای سطح بالا در نظر گرفته میشوند، بنابراین مقرون به صرفه نیستند. علاوه بر این، اکثر مدل های محبوب امروزه می توانند عمر باتری بین ۴ تا ۱۲ ساعت را تامین کنند.توضیح نوت بوک ها حتی سخت تر است. باتری های آنها انرژی کمتری مصرف می کنند، بنابراین باید بیشتر دوام بیاورند. اما به دلیل اندازه کوچک، باید بین ۵ تا ۱۱۴ ساعت انتظار داشته باشید. برای خلاصه کردن حقایق عمر باتری، لپ تاپ های رده بالا عمر باتری طولانیتری دارند، در حالی که لپتاپهای استاندارد کوتاه تر از نوت بوک ها هستند.

  • لپ تاپ استوک dell e5570 I5 11,400,000 تومان 9,500,000 تومان
  • برد شارژ
  • بودجه و هزینه مد نظر
  • حافظه ذخیره سازی: ۲۵۶GB SSD - ۲۵۶GB SSD+1TB HDD

لپ تاپ های گیمینگ برای اینکه بازیها را به خوبی اجرا کنند دارای قطعاتی با کیفیت بالاتر است. این موضوع شامل گرافیک و پردازنده قوی، حافظه بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بهتر میشود. همچنین یکی از ویژگیهای بسیار خوب این لپ تاپها وجود خنککنندههای بسیار پر قدرت است که از آسیب دیدن لپ تاپ جلوگیری میکند. دوام باتری لپ تاپ های معمولی در هنگام اجرای بازی های کامپیوتری کم می باشد . زیرا برای این کار طراحی و ساخته نشده اند. بازیهای رایانهای مصرف باتری بالایی دارند و در ساخت لپ تاپ گیمینگ به این مورد نیز توجه شده است. خرید لپ تاپ hp یکی از ویژگیهای بارز لپ تاپ گیمینگ باتری قوی آن می باشد. این باتریها دوام بیشتری دارند و برای ساعات بیشتری کار میکنند. یعنی چنین باتریهایی با انجام کار ها و برنامههای عادی تا ساعت ها ماندگاری دارند و میتوان بدون نیاز به شارژ با آنها کار کرد . کیبورد لپ تاپ های گیمینگ دارای تفاوت هایی نسبت به لپ تاپ های معمولی می باشد . گیمرها برای بازی با لپ تاپ نیاز به صفحه کیبوردی دارند که کلیدهای آن راحت و نرم باشند و استفاده طولانی مدت از آنها خسته کننده نباشد. طراحی کیبورد لپ تاپ گیمینگ علاوه بر ایجاد راحتی برای کاربر خود دارای طراحی ویژه و متفاوتی است که آن را کاملا از دیگر کیبوردها متمایز میکند.

انواع کامپوزیت دندان

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴ ب.ظ | | ۰ نظر

انواع کامپوزیت دندان بر اساس اندازه ذرات آن

1.کامپوزیت ونیر دندان

از کامپوزیت ونیر بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندانهای جلویی استفاده می شود. ممکن است فردی از نظر ظاهری دندان های سالم و مرتبی داشته باشد اما برای تغییر رنگ دندان ها می خواهد این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشد. خرید کامپوزیت یک دندانپزشک ترمیمی و زیبایی با بررسی وضعیت فرد و ویژگی های صورت و دهان ، بهترین گزینه را پیشنهاد می کند.

کامپوزیت ونیر دندان روشی کم هزینه است که دندان ها را نمی تراشند. در گذشته از روکش برای سفید کردن دندان استفاده می شد که نیاز به تراش قسمت زیادی از دندان داشت. اما امروزه با پیشرفت روشهای جدید خصوصاً کامپوزیتهای دندانی دیگر نیازی به تراش دندان نیست و کامپوزیت بر روی دندانهای فرد چسبانده می شود. این روش را گاهی ارتودنسی فوری هم می گویند. برای خرید تجهیزات مصرفی دندانپزشکی حتما سری به فروشگاه های آنلاین تجهیزات دندانپزشکی بزنید.

2.کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه

این مدل کامپوزیت از چند دهه پیش وارد حوزه پزشکی شده و دارای ذرات 10 تا 15 میکرومتر است.خرید کامپوزیت زیبایی  ذرات کامپوزیت ماکروفیلی بزرگتر از انواع دیگر کامپوزیت ها هستند که دوام و مقاومت مواد را افزایش می دهند اما ترمیم را دشوارتر می کنند.

معایب و مزایای کامپوزیتهای درشت دانه یا ماکروفیل

  • ذرات بزرگ باعث می شوند کامپوزیت قدرت و استحکام عالی داشته باشد.
  • زیبایی آن چندان خوب نیست و پولیش زدن و شکل دهی آن سخت است چون اندازه ذرات بزرگ است و گاهی اوقات به قدری اندازه آن ممکن است بزرگ باشد که با چشم غیر مسلح نیز دیده شود. این باعث می شود ساییدن سطح کامپوزیت باعث شود مثلا جدا شدن یک ذره بزرگ از آن محسوس باشد.
 
  • به دلیل ضعیف بودن قابلیت پولیش این نوع کامپوزیت، امروزه دیگر زیاد از این مواد استفاده نمی شود اما هنوز میتوانید ترمیمهای قدیمی از این نوع ترمیم را ببینید.

3.کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه

کامپوزیت های میکروفیل ذراتی کمتر از 100 نانومتر دارند که این امر پرداخت را بسیار آسان کرده و قطعه ای که توسط میکروفیل تعمیر می‌شود کاملاً صاف و یکدست است. اما این نوع کامپوزیت دوام و مقاومت کمتری نسبت به کامپوزیت ماکروفیلی دارد.

معایب و مزایای کامپوزیت ریز دانه یا میکروفیل

  • به دلیل ریز بودن ذرات، قابلیت پولیش بالایی دارد و از این رو زیبایی نتیجه کار، کاملا مناسب است.
  • به دلیل ریز بودن ذرات، استحکام بالایی ندارد و نمیتواند فشارهایی که به دندانهای عقبی وارد می شوند را تحمل کند. چند برند معروف از این نوع کامپوزیت عبارتند از نسخه هایی از هلیومولار (Heliomolar) از آیوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent) و رِنامل (Renamel) از کازمِدِنت (Cosmedent).

4.کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید

برخی از ذرات این نوع کامپوزیت ها در محدوده 10 تا 15 میکرومتر و برخی دیگر در محدوده 40 متر هستند. ریز هیبریدها و نانو هیبریدها هر دو در گروه کامپوزیت های هیبرید ،با دامنه ذرات کمتر از 100 نانومتر قرار دارند. از مزایای این نوع کامپوزیت ها می توان به افزایش مقاومت در برابر سایش ، دوام و مقاومت بالا اشاره کرد. اما یکی از معایب آنها این است که به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند.

5.نانو کامپوزیت

نوع دیگر کامپوزیت دندان، نانوکامپوزیت است که برای حل مشکلات در کامپوزیت های ترکیبی استفاده می شود. اندازه ذرات این مدل کامپوزیت 20 نانومتر است و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند. نانوکامپوزیت ها نیز به خوبی جلا داده شده اند و کاربردهای مهمی در ترمیم دندان های خلفی دارند.

 

انواع کامپوزیت‌ دندان براساس قوام آن‌

کامپوزیت ها را می توان بر اساس میزان تراکم‌پذیری آن‌ها به دو دسته کلی تقسیم نمود:

 1- کامپوزیت‌های قابل تراکم (Packable Composite )

کامپوزیت‌های قابل تراکم همانطور که از نامشان مشخص است قابلیت فشرده شدن دارند. این کامپوزیت‌ها از استحکام مناسبی برخوردارند و معمولا در حفرات دندان‌های خلفی استفاده می‌شوند. بخصوص زمانی که دیواره‌ی بین دو دندان در اثر پوسیدگی شکسته و از بین رفته، به کمک این کامپوزیت‌ها می‌توان تماسی قوی‌ را با دندان مجاور ایجاد کرد. برای خرید بهترین تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی به سایت پیشرودنت سری بزنید.

2- کامپوزیت‌های سیال (Flowable Composite )

کامپوزیت‌های سیال در اصل با قابلیت انطباق عالی و سیالیت آن شناخته می‌شوند. کامپوزیت‌های سیال در موارد زیر کاربرد دارند:

  • به منظور ماده‌ی سیلنت برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در شیارهای دندان‌های خلفی و یا ترمیم این شیارها پس از ایجاد پوسیدگی که به علت قابلیت سیالیت و نفوذ به داخل شیارها‌ی دندانی این امکان را ایجاد می‌کند که برداشت بافت دندانی به حدلقل میزان انجام شود.
  • این کامپوزیت‌ها ماده‌ای مناسب برای ترمیم‌های سرویکال و یا طوق دندان‌ها هستند.
  • در حفرات دندانی که وسعت و عمق اندکی دارند و در اثر تراشیدن پوسیدگی‌های سطحی به وجود می‌آیند، این کامپوزیت‌ها ماده‌ی مناسبی هستند.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰ ب.ظ | | ۰ نظر

 برخی از شرکت‌ها برای گیمرها لپ تاپ‌هایی مخصوص بازی تولید می‌کنند. این امر به این معنی است که این لپ تاپ‌ها به طور معمول قدرت بالاتری برای اجرای بهتر و مناسب‌ تر تمام بازی‌ها مانند بازی‌های بسیار سنگین دارند.

باید بدانید که در لپ تاپ‌های گیمینگ قدرت بسیار مهم‌تر از سایر موارد است. به همین دلیل این لپ تاپ‌ها از ظرافت لپ تاپ‌های معمولی برخوردار نیستند. پس از نوع طراحی به راحتی می‌توان لپ تاپ‌های گیمینگ را شناسایی کرد. استوک hp می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای لپ تاپ گیمینگ باشد.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با معمولی

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که لپ تاپ گیمینگ چه تفاوتی با لپ تاپ معمولی دارد که احتمالا با مطالعه‌ی قسمت بالا تا حدی به جواب این سوال رسیده‌اید. اولین تفاوتی که بین لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ های معمولی وجود دارد، سخت افزار به کار برده شده بر روی آن‌ها می باشد. حتی شما می‌توانید تفاوت بین این دو لپ‌تاپ را در ظاهر آن ها نیز مشاهده کنید. در ادامه به طور کلی سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ معمولی را مقایسه کرده‌ایم.

  • پردازنده

از آنجایی که بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 قدرتمند ترین لپ تاپ ها در هر برند هستند، طبیعی است که در ساخت آن ها از قدرتمندترین پردازنده‌ها استفاده شود تا لپ تاپ توانایی پردازشی خوبی داشته باشد و بتواند کاربران را راضی نگه‌دارد. معمولا بیشتر پ در لپ تاپ های گیمینگ از فناوری هایپر تردینگ استفاده شده است و این تکنولوژی می تواند سبب شود تا CPU عمل پردازش داده ها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. عموما بازی های نسل جدید طوری طراحی شده اند که می توان عملکرد و اجرای بهتری از آن ها بر روی لپ تاپ های گیمینگ داشت. در لپ تاپ های معمولی سی پی یو بسته به رده کاربری و قیمت لپ تاپ قدرت متفاوتی داشته و معمولا تعداد هسته کمتری نسبت به سی پی یو لپ تاپ های گیمینگ دارند به همین علت به وسیله این لپ تاپ ها نمی‌توان فعالیت های سنگین و حرفه ای را انجام داد.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک از مهم‌ترین قطعات در سخت افزار لپ تاپ های مخصوص بازی است و هر چه این قطعه قدرتمندتر باشد سیستم در اجرای بازی ها قوی تر عمل خواهد کرد. سعی کنید به سراغ انتخاب لپ تاپ هایی با کارت گرافیک 4 الی 8 گیگ بروید تا بتوانید راحت تر بازی هایی با حجم بالا را انجام دهید. برای مثال  لپ تاپ گیمینگ ایسوس همگی دارای کارت گرافیک مجزا در ظرفیت های مختلف هستند و کاربران می‌توانند با توجه به نیازی که دارند لپ تاپ مورد نظر را تهیه کنند. لپ تاپ های معمولی اکثرا دارای گرافیک آنبرد بوده و یا 2 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا دارند که در حد فعالیت های گرافیکی معمولی پاسخگو است. یک سایت لپ تاپ استوک خوب می‌تواند گزینه های مختلفی را در این مورد پیش رویتان بگذارد.

  • حافظه رم

یکی از تفاوت های لپ تاپ گیمینگ با معمولی در این است که این لپ تاپ ها دارای رم هایی با ظرفیت بالا هستند که کار با سیستم را بسیار تند کرده و از هنگی سیستم جلوگیری می‌کند. رم هایی با ظرفیت 8 الی 16 گیگابایت برای طیف وسیعی از بازی ها و فعالیت های گرافیکی مناسب هستند. در بیشتر لپ تاپ های گیمینگ رم قابلیت ارتقاء داشته و زمانی که کاربر احساس کند نیاز به مقدار رم بیشتری برای فعالیت‌های خود دارد می‌تواند  به  راحتی رم را ارتقا دهد. در لپ تاپ های معمولی و ساده اکثر کاربر نیاز به رم با ظرفیت چندان بالا ندارد اما در این دسته از لپ تاپ نیز معمولا رم خاصیت ارتقاء داشته و در صورت نیاز کاربر می‌تواند ظرفیت رم را افزایش دهد.

مجله سلامت دندان

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۴۳ ب.ظ | | ۰ نظر

از سال 1350 به بعد با توجه به کمبود تعداد دندان پزشک نسبت به جمعیت کشور لزوم تٱسیس دانشکده های جدید دندان پزشکی علاوه بر چهار دانشکده موجود، نظر برنامه ریزان خدمات درمانی و بهداشتی را جلب کرد. کلنگ ساختمان موقت به مساحت 1700 متر مربع در 22/3/1354 توسط دکتر خلیل خلیلی دندان پزشک (فارغ التحصیل 1325 از تهران) به زمین زده می شود و از همان سال پذیرش دانشجو به عمل می آید. یک سال بعد از تٱسیس دانشکده، عنوان دکتر خامسی از سرپرست به ریاست دانشکده تبدیل می شود و دکتر فضل الله رحیم پور و خانم دکتر معصومه خزاعی به سمت معاونین دانشکده منصوب می گردند. مراسم آشنایی با پذیرفته شدگان در تاریخ 15/6/1354 انجام و دانشجویان اولین دوره را برای فراگرفتن دروس پایه به دانشکده پزشکی می روند. همزمان با پذیرش دانشجو برای رشته دندان پزشکی، پذیرش برای رشته تکنیسین پروتز و بهداشتکار دهان و دندان نیز در این دانشکده شروع می شود که سبب پیشرفت و هماهنگی در امر دندان پزشکی می گردد.

مجله سلامت دندان تکنسین

بخش ارمنینشین خراقان (با گویش ارمنی قاراقان) در شمال غربی استان مرکزی قرار گرفتهاست و یکی از بخشهای شهرستان ساوه این استان محسوب میشود. این روند در طی دو سال یعنی از سال ۲۲۶ میلادی تا ۲۲۸ میلادی ادامه داشت. اولین مهاجرت ارمنیان در سده سوم میلادی در زمان اردشیر بابکان انجام پذیرفتهاست. در روستای چاناقچی کلیسای سرکیس مقدس (به گواه سنگ نوشتهٔ ورودی کلیسا) در سال ۱۷۳۵ که گنبدی کوچک بود بنا نهاده شد و سپس در سال ۱۷۷۰ توسط استاد سرکیس دهباشیان، تجدید بنا گشت. در ۱۸۵۶ میلادی، چهار روستای ارمنینشین در این منطقه وجود داشت. اجتماع ارمنیان در این منطقه بین ۱۷۴۰-۱۷۵۰ میلادی و در نتیجهٔ نقل مکان ارمنیان از بربرود، فریدن، همدان به این مکان شکل گرفت. در سده سیزدهم ارمنیان به خاطر تجارت به ایران مهاجرت کردند و مقیم تبریز، مرند، رشت، خوی، سلماس، مراغه، سلطانیه و ری شدند. دومین مهاجرت گروهی ارمنیان در زمان حکومت شاپور دوم در سده چهارم میلادی به وقوع پیوستهاست. بعدها تعداد این روستاها به هشت روستا رسید که شغل اصلی ارمنیان آن دامداری و کشاورزی بود.

متخصص دندانپزشکی کودکان از آنجا که دانه های چیا حاوی رُوی هستند ، به بدن شما کمک می کنند تا لپتین را افزایش دهد. عوارض جانبی بسیار کمی در ارتباط با دانه چیا وجود دارد. همچنین باعث افزایش استقامت و پایداری شده ، دانه چیا را به یک منبع عالی برای تغذیه و تناسب اندام تبدیل می کند. کلا تحقیقات زیادی در این مورد وجود ندارد. در سال 2013 مجله Molecular Biochemistry اظهار کرد که ALA رشد سلول های سرطانی را در سرطان سینه و سرطان دهانه رحم کاهش می دهد. لپتین یک هورمون کلیدی است که اشتها ، نحوه مصرف انرژی و سطوح انرژی شما را تنظیم می کند. همانند همه غذاها دانه چیا را باید به اندازه مصرف کرده زیاده روی نکنید و همراه با این دانه حتما مقدار زیادی آب بنوشید. محققان همچنین دریافتند که ALA ، بدون این که به سلول های طبیعیِ سالم آسیب برساند ، باعث مرگ سلول های سرطانی می شود . از آنجایی که دانه های چیا حاوی کلسیم ، فسفر ، ویتامین A و روی می باشند ، جای تعجب نیست که این دانه ها غذایی عالی برای کمک به سلامت دندان های شما هستند. ویتامین A و فسفر نیز برای داشتن دندان های قوی و سلامت دهان اهمیت دارند. برخی افراد ممکن است ، بعد از مصرف دانه چیا به علت داشتن محتوای فیبر بالا احساس ناراحتی در معده و شکم داشته باشند ، به ویژه اگر در مقادیر زیاد مصرف شود . دانه های چیا غنی از اسید آلفا لیپوئیک (یا ALA) است که یک اسید چرب امگا 3 می باشد. اهمیت کلسیم در حفظ سلامت دندان برای همه آشکار است ، رُوی هم مانع از تشکیل جرم دندان و پُژَک دندان شده علاوه بر آن دارای اثر ضد باکتریایی است .

↑ هانا ناصرزاده، ۸۲. ↑ سیدحبیبالله لزگی و مهدی حجوانی، ۲۰۰. ↑ مهرنیوز ۲۱ آبان ۱۳۹۰. «جایگاه منظومههای نو در ادبیات کودکان». ↑ مهرنیوز ۳ مرداد ۱۳۸۸. برجیان، حبیب (زمستان ۱۳۸۱). کتاب ماه کودک و نوجوان. ↑ سیدحبیبالله لزگی و مهدی حجوانی، ۲۰۰. ↑ فریده پورگیو، ۳۳. فصلنامه ایرانشناسی. بنیاد مطالعات ایران (۵۶). «همنشینی احساس و ادراک». ↑ جمالالدین اکرمی، ۱۰۲. ↑ منصور چهرازی، ۳۱. «صورتگری داستانها در کتب چاپ سنگی فارسی». ». پژوهش نامه ادبیات کودک و نوجوان (۳۳ و ۳۴). ↑ وفا برهانی، مشرقنیوز. «تبعیض جنسی چگونه بر ادبیات عارض میشود؟ ↑ مهرنیوز ۲۵ آبان ۱۳۹۰. آقاخانی، سیروس (اسفند ۱۳۸۴). ↑ فریده پورگیو، ۳۳. اکرمی، جمالالدین (تابستان ۱۳۸۱). ↑ محمدرضا کمالی و شاهپور شهولی، ۶۰. برهانی، وفا (۱۱ دی ۱۳۸۹). ↑ اعظم مختاری، مهرنیوز. ↑ نادره ترکمانی، هفتهنامه پارسی. ↑ هانا ناصرزاده، ۸۲. پژوهش نامه ادبیات کودک و نوجوان (۲۹): ۱۱۲. ↑ مهدی یوسفی، ۱۴۱-۱۴۲-۱۵۰. اصلانپور، سمیرا (تابستان و پائیز ۱۳۸۲). ↑ هانا ناصرزاده، ۸۴. ↑ فرشته نامآور، ۵. ↑ فریده پورگیو، ۳۴.

بریج دندان برای چه افرادی مناسب است؟

این امر خطر پوسیدگی و بیماریهای لثه را نیز به همراه دارد. دندانپزشک در بریج پشتیبانیشده به هیچ عنوان نیازی به دندانهای اطراف نداشته و هیچ مینایی را هم تراش نمیدهد؛ بلکه با کمک ایمپلنت، پلی طراحی کرده و دندان مصنوعی را روی آن قرار میدهد. بریج دندان مریلند نیز شبیه به روش سنتی است. بریج دندان برای چه افرادی مناسب است؟ بریج دندان برای برای همهی افراد مناسب نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که امکان انجام بریج دندان را برای جای خالی دندان از دست رفته در افراد مختلف تعیین میکند. در چنین حالتی روشهای درمانی و ترمیمی مانند بریج به فرد کمک میکند تا دندان از دست رفته خود را جایگزین کند. به این نوع بریج در اصطلاح پزشکی تردیشنال بریج میگویند که از گذشتههای دور بهعنوان یک روش جایگزین برای دندانهای از دست رفته استفاده میشده و هنوز هم کاربرد فراوانی دارد. بریج پشتیبانیشده با ایمپلنت یک روش درمانی دیگر برای فردی است که بیشتر دندانهای خود را از دست داده باشد.

او در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای درمان راهیِ فرانسه شد و سرانجام روز ۱۴ تیر در یکی از بیمارستانهای فرانسه درگذشت. من مجبور بودم با یک بچهٔ بسیار کوچک، یک سگ و یک گروه فیلمسازی غیرحرفهای البته به جز مدیر فیلمبرداری که مدام غُر میزد و اعتراض میکرد کار کنم. نان و کوچه نخستین تجربهٔ سینمایی من بود و باید بگویم که بسیار دشوار بود. سال ۱۹۷۵ کیارستمی دو فیلم کوتاه به نامهای من هم میتوانم و دو راه حل برای یک مسئله کارگردانی کرد. کیارستمی پس از فیلم تجربه ۱۹۷۳، فیلم مسافر را در سال ۱۹۷۴ ساخت. خوب مدیر فیلمبرداری در صحنه حق داشت چون من از روش فیلمسازی که او بدان خو گرفته بود پیروی نمیکردم. در آغاز سال ۱۹۷۶ فیلم رنگها و پس از آن فیلم پنجاه و چهار دقیقهای لباسی برای عروسی را به نمایش درآورد. در دههٔ ۱۹۷۰ در هنگام نو شدن ادبی فرهنگی سینمای ایران، کیارستمی به فردگرایی در فیلمسازی روی آورد. پیکر او ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵ در لواسان به خاک سپرده شد.

دانستنی های دندان هزاران سال است که مردم برای خوشبو کردن دهان و تنفس یا از سر تفنن آدامس میجوند. سرخپوستان آمریکایی هم از صمغ، برگ و سایر قسمتهای درختان و گیاهان برای جویدن استفاده میکردند. زنان یونانی نوعی کندر رومی میجویدند تا دهان و نفسشان خوشبو شود. به عبارت دیگر چطور خواص جویدن یک آدامس تبدیل به مادهای مفید و بدون ضرر و دوست دندانهای شما میشود؟ در تمدن باستانی مایا در مکزیک هم آثار جویدن برگهای نوعی درخت همیشه سبز بومی این سرزمینها دیده شده است. امروزه انواع آدامس در رنگها، طعمها و اشکال مختلف از انواع میوه و شکلات و خوراکیهای دیگر گرفته تا طعم انواع سبزی و ادویه با اسانسهای مختلف در بازار موجود است. اما آیا میدانید جویدن یک آدامس خوب مانند آدامس بایودنت علاوه بر خوشبو کردن دهان و نفس چه ویژگیهایی استانداردی باید داشته باشد؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به بررسی خواص جویدن آدامس بایودنت می پردازیم. اکتشافات باستان شناسان جویدن مواد مختلف را توسط انسان اولیه تایید میکنند.

مجله سلامت دندان از بارداری

او همچنین کاملاً بیاختیاری داشت، در برابر دماهای شدید هم هیچ عکسالعملی نداشت. پزشکان متوجه شدند، آزمایش یا تخمین سن هوشی جینی یا هر یک از تواناییهای شناختی او بسیار دشوار است، اما در دو آزمایش انجام شده سن هوشی او را در سطح یک کودک ۱۳ ماهه تشخیص دادند. او به ویژه دربارهٔ صداهای ناآشنا کنجکاو بود، و کنت به این مسئله دقت کرد که جینی چطور مشتاقانه دنبال منابع تولید صدا میگشت. هیچ نوع احساس مالکیت شخصی یا موقعیتشناسی نداشت، اغلب به چیزی که از دیگری میخواست اشاره میکرد یا آن را برمیداشت. در میان تعجب پزشکان او به بررسی محرکهای زیستمحیطی جدید علاقهٔ زیادی نشان میداد، گرچه به نظر میرسید اشیاء برای او خیلی جذابتر از افراد هستند. پزشکان نوشتند که او اغلب با انگیزهٔ ناگهانی و بدون مراعات ادب رفتار میکرد، به ویژه اشاره میکنند که او آشکارا خود ارضایی میکرد و گاهیاوقات تلاش میکرد مردان مسنتر را در این امر دخیل کند.

در یک منطقه جغرافیایی ممکن است قبیلهای آن را انجام دهند و قبیله همسایه از وجود آن مطلع نباشد یا اینکه آن را ترک کرده باشند. در عربستان کسانی که به شغل قابلگی مشغول بودند، عمل ختنه دختران را نیز انجام میدادند. کشیدن نقشهای که میزان رواج ختنه زنان را نشان دهد کار بسیار سختی است زیرا عموماً این کار بهصورت مخفیانه انجام میشود، مردان از آن آگاه نمیشوند و مراسم و تشریفات خاصی ندارد. اینگونه ختنه باعث برداشتن کلیتوریس نشده و باعث تنزل در عملکرد دستگاه جنسی نمیشود، و عموماً بهصورت عمدهای ملایمتر از ختنه مردان بوده و شانس عفونت و ناقصسازی دستگاه جنسی در مقایسه در آن کمتر میباشد. انجام گونههای پیشرفتهتر قطع دستگاه جنسی به عنوان دستور اسلامی در نظر گرفته نشده و امروزه بهصورت فزایندهای عموم مردم در مورد مضرات آن آگاهی پیدا کردهاند. همچنین این عمل در کشور اندونزی به شدت رواج دارد که عموماً از نوع نمادین میباشد. ختنه زنان مسلمان در کشورهای جنوب آسیا و استرالیا عموماً بهصورت نمادین و معمولاً در دوران نوزادی یا ابتدای طفولیت انجام میشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله آموزشی سلامت دندان با هدف آموزش مسائل حوزه دندانپزشکی ایجاد شد. این مجله اینترنتی سعی دارد تا با ارائه مقالات علمی به‌روز شما را با جدیدترین راهکارهای پیشگیرانه و درمان‌های نوین آشنا سازد. البته لازم به یادآوری است که برخی از پست‌ها به عنوان پست مهمان در این سایت منتشر می‌شوند لذا نمی‌توان صحت آنها را تایید کرد. درضمن مجله سلامت دندان هیچگونه مسئولیتی بابت مقالات منتشر شده ندارد.

منبع:

https://toothhealth.ir/

مجله اینترنتی خانواده

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۳۷ ب.ظ | | ۰ نظر

در آنجا به سفارش دکتر محمدجعفر محجوب به تحصیل در رشته زبانهای آرامی مشغول شد. در این راه پروفسور والتر برونو هنینگ، ایرانشناس نامی انگلیسی، کمک بسیار به او کرد. پوری امیدوار بود که پس از پایان تحصیل به ایران بازگردد و این زبانها را در دانشگاه تهران تدریس کند. در ابتدا ساواک او را از کارکردن محروم کردهبود؛ پس به تدریس زبان در کلاسهای شبانه پرداخت. بهار به او توصیه کرد که در آزمون استخدامی کتابخانه بانک مرکزی شرکت کند و اینچنین سرنوشت، او را به دنیای کتابداری کشاند. اما بخت یارش نبود و به دلیل مشکلات مالی، ممنوعیت کار حین تحصیل و مخالفت دانشگاه با اعطای بورس تحصیلی، به ناچار تغییر مسیر داد و به تحصیل زبان و ادبیات انگلیسی پرداخت. در سال ۱۳۴۳، به طور تصادفی دوست قدیمیاش، مهرداد بهار را دید. در همین سالها بود که کتاب «هنر عشق ورزیدن» اریک فروم را به فارسی ترجمه کرد. در سال ۱۳۴۱، پوری سلطانی با اخذ دیپلم کیمبریج در زبان انگلیسی به ایران بازگشت.

مجله اینترنتی خانواده تهران

تاثیر یوگا بر سلامتی افراد در آن حادثه اعلام شد روسیه با موشک بوک هواپیمای مالزی را سرنگون کردهاست. در حالیکه پیشتر جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که جعبه سیاه را به اوکراین میفرستد، روز ۲۹ دی ۱۳۹۸ رضایی فر، مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفت فعلاً هیچ برنامهای برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین نداریم. ترودو نخستوزیر کانادا نیز گفت برای تحقیقات کامل آنالیز جعبههای سیاه هواپیما ضروری است. ایران از مقامات آمریکایی و فرانسوی درخواست تجهیزات لازم برای دانلود اطلاعات جعبههای سیاه را کرد. جاستین ترودو، نخستوزیر کانادا روز جمعه از ایران خواست که جعبه سیاه را برای تحقیقات به فرانسه بفرستد، او گفت ایران سطح مهارت تکنیکی و تجهیزات لازم برای تجزیه و تحلیل جعبه سیاه را ندارد… فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا از مقامات ایران خواست بدون فوت وقت، دو جعبه سیاه را به فرانسه تحویل دهند تا کارشناسان بتوانند محتوای جعبهها را بررسی کنند. وزیر ترابری کانادا مارک گارنیو از آژانس سازمان ملل خواست تا ایران را بخاطر تأخیر در آنالیز جعبههای سیاه هواپیما تحت فشار قرار دهد.

مجله اینترنتی خانواده عالی

آب آشامیدنی سوهانک از چهار رشته قنات تأمین میشد. عمر هر دو اصله را در حدود نهصد سال تخمین زدهاند. که قدمت یکی از این دو اصله از چنار امامزاده صالح تجریش نیز بیشتر است. با وجود آنکه هیچ مقبره و یادبودی برای امامزادهٔ مذکور، ساخته نشده است، بر اساس حدسیات و باورهای اهالی آن محل میتوان گفت که محل دفن امامزاده، در قسمت جنوب غربی و در زیر درختان سرو کهنسال قبرستان است. در زمان تخریب حمام بسیار قدیمی که احتمالاً زمان احداث اولیهی آن به دوران قبل از اسلام بر میگردد، سنگ نوشتهای از میان یکی از پیهای بنای حمام استخراج گردید که سرنوشت آن، نامعلوم مانده است. حمام قدیمی و تکیه قدیم سوهانک نیز از اماکن قدیمی سوهانک محسوب میشدند که در دو دهه ۳۰ و ۴۰ خورشیدی، مورد تخریب وغارت قرار گرفتند. برطبق باور مردم آن منطقه و شجره نامهٔ آستان قدس رضوی، پیکر امامزادهای در قسمت جنوبی آن دفن شده است. قبرستان سوهانک، از جمله مکانهای قدیمی این روستا است که در خیابان شهید ازگلی قرار دارد.

مجله اینترنتی خانواده ذهن

معرفی فیلم دو جینش ارزان تر است Cheaper by the Dozen 2022: جنجال های خانواده ای که 10 فرزند با نژادهای مختلف دارند! معرفی فیلم دو جینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen): کمدی خانوادگی از ماجراهای یک خانواده 12 نفره! معرفی فیلم دو جینش ارزان تر است Cheaper by the Dozen 2022: کمدی جذابی بر اساس رمانی از خواهر و برادر گیلبرت! دیزنی پلاس این فیلم خانواده 12 نفرهای را با نژادهای مختلف به نمایش میگذارد و داستان بر زندگی پر از فراز و نشیب آنها تمرکز دارد. در ادامه با معرفی فیلم دو جینش ارزان تر است مجله اینترنتی روکیدا را همراهی کنید. فیلم دو جینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen) محصول جدید و خانوادگی سال 2022 از ایالات متحده است. فیلم دو جینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen) در ژانرهای ماجراجویی، کمدی و خانوادگی به کارگردانی گیل لرنر (Gail Lerner) میباشد. این فیلم پروژهای از بازسازی فیلمی به همین نام است که در سال 1950 منتشر شد.

↑ «ما و بازار ۱۰۰۰ میلیاردی کتاب».

↑ «همه چیز در همه جا». دیجیاتو. دریافتشده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۵. ↑ «سوپرمارکت آنلاین - چگونه از سوپرمارکت اینترنتی دیجی کالا خرید کنیم؟ ↑ ۵۱٫۰ ۵۱٫۱ «دیجیکالا بزرگترین مرکز پردازش سفارش در خاورمیانه را راهاندازی کرد - زومیت». ماهنامه پیوست (به انگلیسی). ↑ «دیجیکالا نکست در استارتآپها سرمایهگذاری میکند». ». دریافتشده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۵. ↑ «تجربه خرید از سوپر مارکت دیجی کالا: متنوع باش! ». دیجیکالا مگ. ۲۰۱۸-۱۰-۲۱. ↑ «ما و بازار ۱۰۰۰ میلیاردی کتاب». ↑ «ساختار جدید گروه دیجیکالا رونمایی شد؛ بلندپروازی برای جذب ۲۰۰ میلیون کاربر». زومیت. ۲۰۲۰-۰۸-۱۰. دریافتشده در ۲۰۲۰-۱۱-۱۴. ↑ «دیجی پلاس، سرویس اشتراکی دیجی کالا برای خدمات اختصاصی آغاز به کار کرد». ↑ مگ، تحریریه دیجیکالا. تجارتنیوز. ۲۰۲۰-۱۰-۱۰. دریافتشده در ۲۰۲۰-۱۱-۱۴. دیجیاتو. دریافتشده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۵. نوپانا (به انگلیسی). دریافتشده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۵. «دربارهٔ دیجیکالا مگ». دیجیکالا مگ. ↑ PR، Digikala (۲۰۱۶-۱۰-۲۲). ↑ «فیدیبو با همراهی دیجیکالا کتابخوان انحصاری خود را روانه بازار کرد». هفتهنامه شنبه. ۱۳۹۶-۰۳-۲۰. دریافتشده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۵. ↑ «آشنایی با دیجیکلاب باشگاه مشتریان دیجیکالا، نحوه فعالسازی و جوایز ویژه آن».

تفریح و سرگرمی خوراکی این توضیحات با واقعیتها، ارزیابیهای فنی بسیاری از کارشناسان، مغایرت دارند.» و «به نظر میرسد برخی مدارک مرتبط با آن واقعه نابود شده باشد.». این پرواز توسط هواپیمایی بینالمللی اوکراین، که حامل پرچم و بزرگترین خط هوایی این کشور است برای سفر از مبدأ فرودگاه بینالمللی امام خمینی تهران به مقصد فرودگاه بینالمللی بوریسپیل، کییف، پایتخت اوکراین برنامهریزی شده بود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وقت، در نوار صوتی گفتهاست که سپاه پاسداران بلافاصله میدانست که موشکهای آنها هواپیما را زده اما تنها ۳روز بعد به آن اذعان کرد. جاستین ترودو نخستوزیر کانادا با صدور بیانیهای در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹، اعلام کرد دولت کانادا ۸ام ژانویه هر سال را به عنوان روز ملی بزرگداشت قربانیان حوادث هوایی تعیین میکند. آنها همچنین گفتند، حکومت ایران دربارهٔ علت سقوط هواپیما دروغ میگوید. وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که حکم دادگاه عالی انتاریو مبنی بر عامدانه و تروریستی بودن شلیک سپاه پاسداران به هواپیما را به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردهاست.

همچنین سهم او در شیوههای نوین طبقهبندی کتاب اسناد و مدارک و حفظ میراث مکتوب ایران و کمک به محققین رشتههای مختلف در یاد و خاطر بسیاری از پژوهشگران باقی است. پدرش از وکلای دادگستری و از مریدان رحمت علیشاه (شیخ عبدالله حائری) بود و به خاطر وی از شیراز به تهران کوچ کرد و در خانقاه او مستقر شد. تا آنکه با دختر بزرگ وی، رقیه خانم، ازدواج کرد. پوری سلطانی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند؛ در آن زمان به عضویت سازمان پیشاهنگی دختران ایران درآمد. حاصل ازدواج آنها سه پسر و چهار دختر بود (یوسف، محمود، شمسی (زهرا)، حمیده (بدری)، منیر، مسعود و پوراندخت (پوری) که دوقلو بودند). او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و استاد گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران بودهاست و جایزه ترویج علم ایران را از جانب انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران دریافت کردهاست. پوری سلطانی، دختر مهدی سلطانی شیرازی و رقیه خانم حائری (دختر شیخ عبدالله حائری مازندرانی و آمنه خانم کرمانشاهی) در یکم شهریورماه ۱۳۱۰ زاده شد.

این سایت در آگوست سال ۱۹۱۵ موفق به کشف نفت شد و تا تابستان سال بعد، کمیسیون ۴۰ درصدی که نصیب گتی شد او را میلیونر کرد. خرید این شرکتها در نهایت در سال ۱۹۶۷ به پایان رسید و امپراتوری نفتی گتی از دل آنها زائیده شد. در سال ۱۹۳۶، پل با همکاری مادرش، هولدینگ سرمایهگذاری Sarah C. Getty را تأسیس کرد. دوران سرمایهگذاریهای بزرگ خانواده گتی، با رکود بزرگ جهانی همراه بود. فعالیت در هولدینگ، دسترسی کامل به سرمایه ها را به پل میداد و او نیز در اولین اقدام، سهام شرکت نفتی تایدواتر را خریداری کرد. این هولدینگ در نهایت با سرمایه ۳.۳۶۸ میلیون دلاری (حدودا برابر با ۶۲.۵ میلیون دلار کنونی) تأسیس شد. در ادامه جان پل به دنبال خرید شرکت Mission Corporation بود که شامل شرکتهای بزرگ تایدواتر اویل و شللی اویل بود. سرمایهگذاریهای شجاعانه گتی در این زمان، مالکیت شرکتPacific Western Oil را به او داد. در سال ۱۹۴۹، همکاری گتی با پادشاهان سرمایهدار سعودی شروع شد.

منبع:

https://safirevasl.ir/

مجله دندانپزشکی نوین

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۴۳ ب.ظ | | ۰ نظر

رتبهبندی تأثیرگذاری اولین و تنها شاخص سنجش عملکرد دانشگاهها بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است. همچنین این دانشگاه در بازه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ رنکینگ ورلد یونیورسیتی ۲۰۱۹ و دامنه ۲۰۱ تا ۲۵۰ دانشگاههای برتر جوان دنیا۲۰۱۹(با سابقه تأسیس زیر ۵۰ سال) قرار گرفتهاست. عمده اختلاف رتبه مقالات این دانشگاه با دیگر مراکز برتر کشوری به خاطر نداشتن دو دانشکده داروسازی و دندانپزشکی بودهاست که تا به امروز فقط دانشجوی بینالملل داروسازی پذیرفته شدهاست. دریافتشده در ۵ ژانویه ۲۰۰۹. بایگانیشده از اصلی در ۲۱ مارس ۲۰۱۴. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ با تکرار رتبه اول کشوری، به رتبه ۵۵جهان تغییر جایگاه یافت. ↑ «Imperial Medical Center, Tehran». این درحالی است که این دانشگاه رکورد بالاترین نرخ تولید مقاله به ازای هر هیئت علمی در وزارت بهداشت را نیز داشته است. همچنین بر طبق جدید ترین آمار نظام رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز، این دانشگاه حائز رتبه ۹ کشوری شد و پس از مشهد و تهران ، سومین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

مجله دندانپزشکی نوین ذوب آهن

بیماری های دندان بسیاری از افراد خطرناک بودن عفونت را جدی نمیگیرند. عارضه های بدی که عفونت به همراه خود دارد را باید جدی بگیرید. همچنین بخشی از ریشه های دندان فک بالا به سینوس ها ارتباط دارد و باکتری ها توانایی رسیدن به بافت های نرم سینوس ها را دارند در نتیجه عفونت سینوسها را به وجود میآورند. اگر پزشک متخصص برای شما دارو هایی را تجویز کرده است باید آنها سر زمان مشخص، مصرف کنید. از دیگر خطر های درمان نکردن عفونت ایمپلنت، از دست دادن دندان های دیگرتان است. اما اگر به موقع به درمان بیماری تان برسید، دچار این اتفاقات ناگوار نمیشوید. اکثر افراد به دلیل رعایت نکردن بهداشت دچار عفونت ایمپلنت دندانی میشوند. یکی از خطرناک بودن عفونت ایمپلنت دندان آنجایی است که باکتری های زیادی استخوان فک شما را خراب میکنند و مجبور میشوید تا قسمتی از فک که دچار عفونت شدهاند را بردارید. چگونه از عفونت ایمپلنت دندان پیشگیری کنیم؟ حتماً زمانی که دچار درد و عفونت شدید، سریعاً برای درمان آن اقدام کنید در غیر این صورت، مجبورید درد زیادی را تحملکنید.

دندان های قدامی یا اصطلاحا دندان جلو نقش مهمی در تامین زیبایی و تکلم و بریدن غذا دارند. تاج دندان شکسته شده یا آسیب دیده دارید. به طور مستقیم در استخوان فک قرار می گیرد و یک تاج یا دندان مصنوعی را در جای خالی دندان از دست رفته می چسباند ، به همین ترتیب ریشه ها از دندان های طبیعی پشتیبانی می کنند. بنابراین امکان بسیار کمی وجود دارد که در این دوران که زیبایی صورت اهمیت زیادی پیدا کرده است کسی را بدون دندان جلو ببینیم. متوجه شدید که درحال از دست دادن دندان هستید. ایمپلنت دندان جلویی، جایگزینی مصنوعی برای ریشه دندان است. بهترین راه جایگزینی این دندانها ایمپلنت دندان جلو است. اگر دندان خود را از دست داده اید یا به دلیل بیماری لثه در حال از دست دادن دندان هستید ، ممکن است به ایمپلنت دندان جلو نیاز داشته باشید. دندان شما کاملا شکسته یا ترک خورده است.

این ترانهٔ معروف با آهنگی از احمد پژمان بر روی شعری از احمد شاملو به همراه ارکستر بزرگ ضبط و منتشر شد. این سرود ملی میهنی در نوروز ۱۳۶۶ به تهیهکنندگی عارف منتشر شد. در ابتدا بابک افشار بر روی این شعر آهنگی را نوشت که مورد تأیید عارف قرار نگرفت که باعث دلخوری وی گردید. این ترانه با آهنگی از واروژان بر روی شعری از ایرج جنتی عطایی به همراه ارکستر بزرگ ضبط شد، این ترانه در سال ۵۷ و در بحبوحهٔ انقلاب منتشر شد و همین امر باعث شد این ترانه کمتر شنیده شود. ۱۲ خوانندهای که در این اثر حضور داشتند عبارتند از: عارف، ستار، هوشمند عقیلی، شاهرخ شاهید، مرتضی برجسته، حبیب، علی نظری، احمد آزاد، نازی افشار، صادق نوجوکی، دلارام و شهلا سرشار. موزیک و تنظیم و رهبری ارکستر توسط احمد پژمان (با دستیاری فرید فرجاد) بر روی شعری از هما میرافشار انجام شدهاست. عارف این ترانه را افتخار زندگیاش (نه فقط زندگی هنری) میداند. قبل از انتشار ترانه، عارف به صورت تلفنی از شاملو (که ساکن کرج بود) کسب اجازه مینماید، او نیز بدون هیچ چشمداشتی ترانهاش را در اختیار عارف میگذارد.

ژوزف پاپازیان از عکاسان بنام عهد ناصرالدین شاه بود. او در سال ۱۸۸۲م عکاسخانهای در تهران دایر کرد. در سنین نوجوانی به هند سفر کرد و در شهر کلکته به تحصیل پرداخت و در سال ۱۸۱۲م فارغالتحصیل شد. پاپازیان مهر سادهای با نقش شیروخورشید و نام خود و تاریخ تأسیس عکاسخانه با عبارت (دارنده مدالهای طلا از شاه ایران) به زبان انگلیسی برای خود ساخته بود. در سال ۱۸۳۱م به تهران آمد و پزشک مخصوص فتحعلی شاه شد. او در سال ۱۷۸۶م در استان آرارات متولد شد. از نخستین پزشکان ارمنی که در تهران به طبابت پرداختند داوید مگرچیان داویدیانس بود که نزد مقامات و مردم ایران به حکیم داودخان معروف بود. او مدتی در ارتش انگلستان در کشور هند خدمت میکرد. برخی زادگاه او را شیراز و برخی دیگر در ارمنستان غربی میدانند. فتحعلی شاه داویدیانس را مفتخر به لقب خان و دریافت نشان شیر و خورشید گوهر ساخت.

زمانی که شما به صورت مرتب به یک دندانپزشک مراجعه کنید، تمام مشکلات احتمالی دندان های شما در اسرع وقت تشخیص داده خواهد شد. داشتن تغذیه ضعیف، به ویژه در کودکان، می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها و رشد ضعیف آن ها شود. و درمان آن ها نیز به راحتی در همان ابتدای ظاهر شدن حل خواهند شد. وارد شدن ضربه به صورت یا دهان می تواند دندانها را از جای خود حرکت دهد و در نتیجه باعث کچ شدن یک یا چند دندان شود. متخصص دندانپزشکی کودکان تمام این مشکلات میتواند منجر به کج در آمدن دندان های کودکان شما شود. گاهی اوقات، یکی از دندان ها بر اثر علل مختلفی کج میشود و همین دندان به راحتی روی لبخند شما تاثیر میگذارند. زمانی که شما یک دندان کج مابین تعداد زیادی دندان صاف و زیبا دارید، فقط همان یک دندان به چشم می آید. اما چنانچه به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت ندهید و به دندانپزشک مراجعه نکنید، باید شاهد بروز مشکلات دندانی متعددی در آینده باشید.

پس از برافتادن مغول مرعشیان در مازندران ظهور کردند.

وی امیر طبرستان که ابو العباس صعلوک بود را شکست داد و بر طبرستان تسلط یافت. آمل در قرن پنجم هجری، در عصر صدارت خواجه نظام الملک طوسی در دولت سلجوقیان، همپای فرهنگ شهرهای بزرگ آن روزگار جهان اسلام دارای مدرسهٔ معتبر نظامیه شد. دو قرن پیش از آن محمد بن جریر طبری، مفسر و مورخ نامدار در این شهر متولد شد. وی ۱۲ سال در آمل حکومت کرد و دین اسلام اثنیعشری را رونق بخشید. پس از برافتادن مغول مرعشیان در مازندران ظهور کردند. شهر آمل اولین شهری بود که بعد از اسلام به زنان حق رأی و امور سیاسی داد. این زمان بود که علمهای سفید که نشانه علویان و شیعیان بود در همه طبرستان و دیلم و جرجان بر پا گردید. قیام مرعشیان از آمل آغاز شد. مرعشیان پس از کسب قدرت در اندک مدتی تمام سرزمینها و نواحی اطراف مازنداران را تصرف کردند و قلمرو خود را از استرآباد تا قزوین گسترش دادند. در سال ۷۶۰ هجری قمری میر قوام الدین مرعشی، حکومت مرعشیان را تأسیس کرد.

ضمنا حفره دهان فضای کوچکی دارد بنابراین یک دندانپزشک خوب باید توانایی انجام درمان بدون آسیب رساندن به دهان شما را داشته باشد. در این مطلب از وبسایت دانشنامه پزشکی آریا درباره ویژگی های دندانپزشک خوب صحبت کردیم و از این که تا پایان متن همراه ما بودید سپاسگزاریم. یکی دیگر از ویژگی های یک دندانپزشک خوب ایجاد عدالت در بین بیماران است. پاکیزگی و نظافت مطب نقش بسیار مهمی در انتخاب یک دندانپزشک خوب دارد. در صورتی که محیط دندانپزشکی آلوده باشد می تواند بیماری هایی مانند اچ آی وی و هپاتیت را به بیماران منتقل کند. کسانی که به دندانپزشکی مراجعه می کنند معمولا در حال تحمل دردهای زیادی هستند بنابراین مشاهده کردن عدم رعایت عدالت مخصوصا در نوبت دهی به بیماران می تواند آنها را ناراحت کند. شما می توانید با شناخت موارد گفته شده بهترین دندانپزشک را برای رسیدگی به دندان های خود انتخاب کنید. در بسیاری از موارد دیده شده که پزشکان بین بیماران خود تبعیض قائل می شوند این موضوع در کنار وجه نامناسبی که برای یک پزشک دارد می تواند موجب سلب اعتماد بیماران شود. در اینگونه موارد دندانپزشکان از سیستم های نوبت دهی استفاده می کنند تا هم عدالت در بین بیماران برقرار شود و هم از شلوغی مطب جلوگیری شود. وجود هرگونه وسایل و دستکش های قدیمی در محیط دندانپزشکی نشان دهنده آلوده بودن و بی توجهی دندانپزشک به بهداشت محیط است که می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. این موضوع نقش بسیار مهمی در انتخاب یک دندانپزشک خوب دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطالب دسته دندانپزشکی را مطالعه بفرمایید.

دانشنامه و مجله دندانپزشکی نوین آریا سعی دارد که با پوشش اخبار حوزه دندانپزشکی شما عزیزان را تا حد زیادی با اتفاقات جدید این حوزه آشنا سازد. همچنین ما می‌کوشیم تا بیماری‌های مختلف دهان و دندان را بررسی کنیم و برای هر کدام راه حل مناسبی ارائه دهیم. البته این مورد را نباید فراموش کنید که برخی از مقالات سایت بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و به عنوان پست مهمان در اختیار همکاران قرار می‌گیرد. لذا نمی‌توانیم صحت تمامی مطالب را تضمین کنیم. به همین دلیل هیچگونه مسئولیتی بابت مطالب منتشر شده را نخواهیم پذیرفت.

منبع:

https://dental-news.ir/

تکنولوژی و مجله ای برای آن

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۳۴ ب.ظ | | ۰ نظر

همه علاقه داریم گاهی از روال خستهکنندۀ زندگی روزمره فاصله گرفته و کمی هم وقت بگذاریم ببینیم دنیا دست کیست! از این پس با “آسمان و تلسکوپ” به تماشای آسمان شب بنشینید. حقیقتاً محبوبترین شاخههای علمی را برای علاقمندان پوشش داده است. علاقمندان به اسرار فسیل، استخوان و سایر کشفیات باستانشناسی توجه داشته باشند. این مجله که در سال ۱۹۴۱ آغاز به کار کرد، دروازهای است ایدهآل به سوی شگفتیهای کیهان؛ هم برای حرفهای و هم برای مبتدیها. خب، اگر میخواهید بدانید دنیا واقعاً دست کیست، این فهرست را فراموش نکنید. اسم این مجله گویای همه چیز است. تازههای تکنولوژی و پیشرفتهای نوین علمی، چیزی است که همگی بدان علاقه داریم. Ideas & Discoveries مجلهای است که همه چیز را پوشش میدهد؛ تاریخ باستان، فناوری آیندهنگر، ساختار درونی بدن انسان، انجمنهای سری، اشتباهات تاریخ، حقایق و افسانهها و شگفتیهای دنیایمان. اگر میخواهید از جدیدترین کشفیات صورت گرفته در دنیای علم جا نمانید، Discover را دنبال کنید. Archaeology بهترین گزینهای است که در این زمینه میتوانید پیدا کنید.

مجله تکنولوژی امن ترین کیف پول

قیمت لپ تاپ ایسوس بخش ROG Aura برای تغییرات رنگهای صفحهکلید، Sonic Studio II برای تنظیمات صدا و Sonic Radar II برای ردیابی بهتر و دقیقتر مواضع دشمن در بازیها مواردی هستند که کاربر میتواند آنها را مدیریت کند. ایسوس بلندگوهای این لپتاپ را در چپ و راست بدنه و در واقع کنار کیبورد قرار داده است. صدا در حجمهای متوسط و بالا خوب است ولی همچنان با صداهای عمیق و باس مشکل داریم. میزان بلندی صدا برای یک اتاق کوچک یا متوسط کافی است. مهمترین قسمت، Turbo Gear نام دارد و امکان کلاک دستی پردازنده را فراهم میکند. در حالیکه حالت استاندارد برای GX501 از کلاک پیشفرض استفاده میکند، کلاک پردازنده گرافیکی میتواند تا حدود ۵درصد تغییر کند که البته تغییر چشمگیری در عملکرد دستگاه ایجاد نخواهد کرد. کیفیت و بلندی صدای این لپتاپ متوسط است و نکتهی حائز اهمیت و برجستهای ندارد. تمام این تمهیدات برای این است که کار سیستم سرمایش ذرهای مختل نشود.

بهتر است کمی بیشتر این مورد را بررسی کنیم.

برخی از ویژگی ها باعث شده که کیف پول های تحت وب کمی محبوب تر بین افراد مبتدی در ارز دیجیتال باشد. عدم نیاز به بارگیری کیف پول، دسترسی بسیار راحت از کامپیوتر و حتی تلفن همراه و انجام سریع تراکنش ها؛ در کمتر از چند دقیقه. صفر. درست است؛ امنیت کیف پول های تحت وب اینقدر کم است که هکرها به راحتی می تواند وارد کیف پول شما بشنود و تمامی داراییتان را در کمتر از یک دقیقه جا به جا کنند. اما آیا این موارد برای ذخیره سرماهی ما کافی است؟ اما یک تفاوت فاحش با کیف پول های نرم افزاری دارد آن هم اینکه کلید خصوصی را در خود نگاه می دارد. یکی از دلایل افراد برای استفاده از کیف پول های تحت وب، شباهت این کیف پول ها با کیف پول های نرم افزاری است. بهتر است کمی بیشتر این مورد را بررسی کنیم. بدین ترتیب؛ زمانی که قصد واریز ارز دیجیتال یا برداشت آن را دارید؛ چون کیف پول های تحت وب در یک فضای آنلاین در دسترس شما قرار می گیرند؛ نیازی به درج کلید خصوصی ندارید.

خرید هیتر بخاری برقی هوشمند شیائومی

مِدیُوم یا میدیِم (به انگلیسی: Medium) یک پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین است که در اوت ۲۰۱۲ توسط بنیانگذار توییتر اوان ویلیامز بنیان نهاده شد. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. Takes Backseat As Ev Williams, Biz Stone, And Jason Goldman Shift Focus To Individual Startups». ویلیامز مدیوم را با توجه به ایده تشویق کاربران به نوشتن بیش از استاندارد محدودیت ۱۴۰ کاراکتری موجود در توییتر ساخت. ↑ «The New Rules of Social Journalism: A Proposal». ↑ Panzarino، Matthew. «Twitter Co-Founder Evan Williams' Blogging Platform Medium Opens Signups To All». از نظر قانونی این پایگاه متعلق به شرکت مدیوم است. TechCrunch. دریافتشده در ۲۰۱۶-۱۲-۲۱. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکیمدیا است. ↑ Olanoff، Drew. «Ev Williams Takes To Medium To Discuss The True Purpose Of His New Publishing Tool». TechCrunch. دریافتشده در ۲۰۱۶-۱۲-۲۱. TechCrunch. دریافتشده در ۲۰۱۶-۱۲-۲۱. ↑ Taylor، Colleen. «The Obvious Corp. این صفحه آخرینبار در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۹:۵۸ ویرایش شدهاست. Pando. ۲۰۱۴-۰۳-۲۹. دریافتشده در ۲۰۱۶-۱۲-۲۱. این پلتفرم یک مثال تکامل یافته از روزنامهنگاری اجتماعی است که در عمل به عنوان یک سرویس میزبانی وبلاگ شناخته میشود و ترکیبی از مجموعه افراد آماتور، حرفهای، ناشران، نشریات و وبلاگهای رسمی را در بر میگیرد. با توجه به محدودیت ۱۴۰ کاراکتری (در حال حاضر ۲۸۰ کاراکتری) در توییتر، ویلیامز مدیوم را راهی برای نوشتن مطالب بلندتر توسعه داد و در نهایت به عنوان یک برند مستقل رشد کرد و از توییتر جدا شد. مدیوم همچنین دارای چند نشریه متعلق به خود است، از جمله: مجله موسیقی Cuepoint (به قلم Jonathan Shecter)؛ مجله NewCo Shift (به قلم کارآفرین، نویسنده و ژورنالیست John Battelle)؛ و مجله تکنولوژی Backchannel (به قلم Steven Levy).

شب چله در بروجرد همچون دیگر مناطق ایران، نزد خانواده ها با اهمیت بوده و مردم نیز از هفته قبل در تدارک میهمانی هر چند کوچک و خرید مایحتاج و تنقلات مخصوص این شب هستند. در بعضی از منازل، اقوام نزدیک و صمیمی دور هم جمع میشوند و تا آخر شب به گفت و گو میپردازند و با گرفتن فال و گفتن افسانههای کهن و محلی اوقات خوشی را سپری میکنند. آجیل، گندم برشته، میوههای فصلی، انواع تخمه و بادامزمینی، شیرینی، انار، کدو حلوایی و پشمک از جمله تنقلات بروجردیها در شب یلدا می باشد. مردم بروجرد به رسم گذشته برای شب یلدا آجیلی از گندم برشته یا (گندم شیر) و کشمش، کنجد، شاهدانه، گردو و فندق تهیه نموده و در کنار سایر تنقلات مصرف مینمایند. انواع میوه ها نظیر هندوانه، آجیل و شیرینی درکنار تفال به دیوان حافظ، از دیرباز زینت بخش سفرههای شب یلدای ایرانیان بوده و هست و همدلی و همنشینی اعضای خانواده و خویشاوندان نیز پای ثابت این جشن بوده است.

مجله تکنولوژی جست و جوی پیشرفته گوگل

امروزه تقریباً در هر جایی، از مقالات و کتابهای علمی و تخصصی تا اخبار شبانگاهی و حتی تبلیغ وسایل دستفروشان مترو، با واژه «نانو» برخورد میکنیم؛ اما این واژه به چه معنایی است و چرا فناوری نانو از اهمیت خاصی برخوردار است؟ چیزی که دانش نوین نانو را از آنها متمایز میکند به کارگیری فناوریهای پیشرفته برای ایجاد تغییرات در حد نانومتر است. چرا وسایلی که با استفاده از این فناوری ساخته شدهاند دارای ویژگیهای متمایزی نسبت به همنوعان معمولی خود هستند؟ تعریف و توضیح فناوری نانو کمی دشوار است. از نگاه شیمی دانش نانو دانش جدیدی نیست. با این حساب هم شیشهگران باستان و هم اینشتین دانشمندان علم نانو بودند. انیشتین در قسمتی از دانشنامه دکترای خود اندازه مولکول قند را یک نانومتر محاسبه کرده بود. از صدها سال پیش با وارد کردن ذرات نانو در ساختار شیشه، شیشههایی به رنگ نارنجی، قرمز، بنفش، یا سبز ساخته شده است.

ایمیل یکی از راه های موثر برای برندها در زمینه دسترسی به مشتریان و هدف قرار دادن آن ها است. با استفاده از این فناوری در زمینه بازاریابی می توان هم وب سایت و هم وبلاگ برند تجاری را ارتقا داد. بنابراین سرمایه گذاری بر روی یک وب سایت با کیفیت اهمیت زیادی در بازاریابی دارد. بازار موبایل نرم افزاها و فناوری های زیادی در زمینه استفاده از این تکنولوژی بازاریابی وجود دارد. وب سایت شما ستون فقرات بقیه استراتژی دیجیتال شما محسوب می شود. ۸۸ درصد از مصرف کنندگان، پیش از خرید محصولات محتوای منتشر شده درباره آن را به صورت آنلاین بررسی می کنند. استفاده از تکنولوژی های بازاریابی یا مارتک در زمینه سیستم مدیریت محتوا بسیار تاثیرگذار است. چرا که مشتریان بازاریابی و تبلیغات به سمت آن سوق داده می شوند. ایمیل مارکتینگ و استفاده از فناوری های مرتبط با آن یکی از موضوعات مهم در فناوری بازاریابی مارتک محسوب می شود.

زمانی یک اثر گرافیکی به درستی درک میشود که بتوان زبان آن را فهمید. طراحی گرافیک عبارت از انتقال تصویری یک مفهوم، پیام یا اطلاعات به مخاطبی خاص است. طراح گرافیک (به صورت منفرد یا در جایگاه مدیر هنری) با مشاوره متخصصان، هنرمندان و هنروران سایر هنرها و صنایع مرتبط به خلق اثری میپردازد که از ماهوی شکل جدیدی از جلوههای دیداری یا حتی شنیداری (گاه تلفیقی از هر دو) را به نمایش میگذارد. طراحی گرافیک از هنرهای دیگر در فرایند آفرینندگی و تولید اثر هنری مدد میگیرد. امروز طراحان گرافیک با بنگاهها و آتلیهها همکاری دارند و نه فقط تبلیغات و آگهیها، بلکه مجلات و روزنامههایی را که این آگهیها در آن چاپ میشود طراحی میکنند. این تعامل و تبادل چند سویه بین هنرهایی چون سینما، نقاشی، عکاسی، معماری و… به علاوه طراحی مستقل به بخشی از گروه مرتبط با صنعت ارتباطات بدل شد. طراحی گرافیک از درک و بررسی اطلاعات و پیام آغاز میشود، سپس به بررسی مخاطب پیام و اطلاعات میپردازد، و دست آخر راه حلی تصویری برای ارائه پیام مییابد.

مجله تکنولوژی خالی شدن باتری گوشی

آنها عقیده داشتند هرکس شب عید باید حتما در منزل خودش بسر ببرد و بر این باور بودند که اگر در موقع سال تحویل در خانه خودشان نباشند تا آخر سال مرتبا این طرف و آن طرف خواهند بود. صدای نوروز و نجوای آمدنش را به نوعی می توان از تکاپو و شور و شوق زنان برای تر و تمیز کردن خانه و خریدهای نوروزی استشمام کرد. برخی از شهر بابکیها روز ۱۳ بدر ۱۴ سنگ جمع میکنند و در سوراخی قرار میدهند سپس در آن را میبندند و باور دارند با این کار تمامی بلاها از آنها دور میشود. دخترهای دم بخت نیز به هنگام سبزه گره زدن از روی شیطنت و برای شگون میگفتند: امسال اومدم کلیتو (مقنعه) به سر، سال دیگه بچه بغل، خونه شوهر. از جمله رسم های زیبای ایام نوروز که در آذربایجان غربی به فراموشی سپرده شده، رسم " تکم چی " ها نام دارد. غوغا و ولوله کودکان و نوجوانان در پیرامون تکم چی ها جنب و جوش خاصی به این آیین می داد. وسعت این رسم که در منطقه به " هیس آلماق " موسوم است آن چنان در یکی دو هفته مانده به عید بیشتر می شود که گاهی مشکل کمبود و قطع آب آشامیدنی شهری را در پی می آورد. در آذربایجان غربی از اواسط اسفندماه، خانه ها گرد و غبار یک ساله را با آیین خانه تکانی از رخسار می زدایند و رنگ و بوی تازه ای می گیرند.

سپس باید روی دکمه Next کلیک کند. ۷. اکنون از کاربر خواسته میشود که کلمات کلیدی خود را وارد کند. پس از وارد کردن کلمات کلیدی باید به مرحله بعد رفت. ۱۰. اکنون کاربر باید دکمه Next را بزند. در صورتی که کاربر تمایل دارد در کیف پول خود به دریافت رمزارز بپردازد باید به سربرگ Receive برود و برای ارسال رمزارز به دیگران باید به سربرگ Send برود. در صورتی که این اولین کیف پولی است که کاربر دارد و یا برای اولین بار است که از کیف پول الکتروم استفاده میکند، پیشنهاد میشود که گزینه Auto Connect را بزند. برای مشاهده تاریخچه تراکنشها نیز باید به سربرگ History مراجعه کند. ۹. در این مرحله از کاربر خواسته میشود تا سروری که تمایل دارد به آن وصل شود را انتخاب کند. ۸. اکنون کاربر باید رمز عبور انتخابی خود را وارد و آن را تایید کند سپس، دکمه Next را بزند. اکنون، کیف پول الکتروم ساخته شده و آماده استفاده است.

 

با مجله تکنو لوژی پی سی وبلاگ همراه شوید تا شمارو با دنیای تکنولوژی آشنا کند.کاربرد تکنولوژی در زندگی و دوره های مختلف تاثیر گذاری تکنولوژی بر زندگی ، که می توان آن را به سه دسته کشاورزی، صنعتی و فرا صنعتی تقسیم کرد مطرح شده است. در تمام دوران زندگی انسان، آدمی برای رسیدن به کمال در جستجوی دانش و معرفت بوده است. از این روی فناوری در همه زمینه های علمی و معرفتی به وجود آمد که موجب شکوفایی زندگی انسان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و هنری و حتی اعتقادی شده است. با نگاهی به تکنولوژی عصر حاضر در قلمرو زندگی فردی و تعمق در اثرات مثبت و منفی تکنولوژی در این زمینه ، می توان روند تغییرات رو به رشد نحوه زندگی انسان را احساس کرد. محصولات تکنولوژی که هر روز به بازار مصرف وارد می شود، فرهنگی جدید نیز با خود به ارمغان می آورند و انسان به عنوان یک مصرف کننده صرف تولیدات مادی و معنوی تکنولوژی، آن را می پذیرد و خود را بدان وابسته می داند. وابستگی که گهگاه موجب پایمال شدن ارزشهای انسانی نیز گشته است. برخی اندیشمندان همچون هربرت مارکوزه، نظریه عمومی خویش را در باب سلطه تکنولوژی چنین بیان می کند: تمامی جوامع صنعتی به واسطه اعتقادشان به علوم و تکنولوژی خود را با عقلانیت ابزاری تولید سازگار ساخته اند، عقلانیت ابزاری تمامی بخشهای فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه را ناگزیر می سازد تا به اصل مهم بهرهوری مادی وفادار بمانند. لیکن در اینجا مقوله ای به نام استفاده صحیح از تکنولوژی مطرح می گردد مبنی بر اینکه می توان از تکنولوژی به گونه ای صحیح بهره برد تا ارزشهای انسانی را تحت الشعاع قرار ندهد.

منبع:

https://p30weblog.ir/