مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به این موارد توجه کنید

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۹ ب.ظ | | ۰ نظر

استوک چیست ؟

عمده ترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورید، قیمت و کیفیت فوق العاده آن ها است. حتما تا حالا واژه استوک به گوشتان خورده است مطمئنا شما با شنیدن واژه استوک معانی مختلفی از آن برداشت میکنید. در ایران به کالاهایی که کارکرده یا به عبارتی دست دوم هستند کالای استوک گفته میشود اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته میشود. بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود. با نگاهی به جدول قیمت روز لپ تاپ و بررسی مشخصات آن ها، مقرون به صرفه بودن لپ تاپ استوک از لحاظ کارایی برای شما به اثبات می رسد.

بعد از انبار کردن، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. بدین ترتیب ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! البته بدیهی است که این کالا از درجه ی A است. با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A و با اطمینان از نو بودن، اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

انواع دسته بندی های محبوب در این زمینه عبارت اند از :

 

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ از سخت افزار ویژه و بالایی برخوردار هستند. کارت گرافیک های انویدیا و AMD، نقش تعیین کننده ای در این محصولات دارند و نیازهای گیمرها را پوشش می دهند و حتی افرادی که لپ تاپ مهندسی نیز نیاز دارند، اغلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند. اچ پی، ایسوس، ریزر، MSI و حتی ایسر از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می روند. یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ گیمینگ، قیمت مقرون به صرفه آن نسب به مدل های نسل جدید و آکبند می باشد.

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک اروپایی

بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.این لپ تاپ ها تحت سفارش کشورهای مختلف اروپایی ساخته می شوند. کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی، مهمترین مرکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی به خاورمیانه است.

لپ تاپ استوک لنوو

کمپانی لنوو، یک شرکت چند ملیتی فعال در زمینه تولیدات کامپیوتری از سال 1984 در آمریکا می باشد. این کمپانی همواره در زمینه ی آی تی فعالیت داشته و در زمینه هایی همچون، لپ تاپ، موبایل و تبلت نقش داشته است. لپ تاپ های ساخت این کمپانی، دارای تنوع بسیار زیادی در ویژگی و سخت افزار می باشند و طیف گسترده ای از کاربران با کاربری های متفاوت را پوشش می دهند. از مهمترین لپ تاپ های لنوو، سری تیکنپدهای خوش ساخت و حرفه ای این شرکت به عنوان استوک در بازار به فروش می روند. این کمپانی چینی، هر ساله محصولات جدید خود را در نمایشگاه و رویدادهای فناوری در سراسر جهان معرفی می کند. 

لپ تاپ نوو

لپ تاپ استوک HP

شرکت آمریکایی HP، از مشهورترین تولیدکنندگان لپ تاپ، پرینتر و سرور در جهان است. ساختمان مرکزی این شرکت در کالیفرنیا واقع در آمریکا قرار دارد. نام اچ پی، مخفف کلمات Hewlett-Packard که نام دو سرمایه گذار اولیه آن است. محصولات این شرکت در دسته لپ تاپ ها، شامل سری های EliteBook، ProBook، Pavilion ، Envvy ... بوده و این شرکت، همواره در صدر پرفروش ترین برندهای بازار قرار دارد.لپ تاپ گیمینگ اچ پی در این سال ها، بیشتر تحت عنوان Omen با سخت افزار قدرتمند روانه بازار شده اند. لپ تاپ استوک HP، بیشتر در مدل های الایت بوک و پروبوک به دلیل طراحی مقاوم و صنعتی و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر، وارد بازارهای خاورمیانه می شوند. این شرکت همواره در تولید لپ تاپ صنعتی نیز از بهترین و پرطرفدارترین برندهای بازار بوده است.

لپ تاپ استوک hp

لپ تاپ استوک ایسوس

ایسوس از مشهورترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ و تجهیزات رایانه ای در جهان است. این شرکت در سال 1990 در کشور تایوان آغاز به کار کرد. لپ تاپ گیمینگ ایسوس، از محبوب ترین گزینه ها در بین گیمرها و علاقه مندان به دنیای بازی های ویدئویی است. لپ تاپ های ایسوس در سری های N,K,U,H,S,X,Rog و .. هرکدام برای کاربری های مختلفی از جمله مالتی مدیا، باریک و سبک، گیمینگ، روزمره و گران قیمت در بازار عرضه می شوند.

لپ تاپ استوک ایسوس

 

تست لپ تاپ هنگام خرید

تست لپ تاپ هنگام خرید

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه فیزیکی را تجربه کنید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، چک لیست زیر را به همراه نرم افزارهای پیشنهادی آن اجرا کنید.

تست هارد لپ تاپ

از مهمترین علائم خرابی هارد لپ تاپ، صدای دیوانه کننده و کندی غیرمعمول ویندوز است. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

تست باتری لپ تاپ

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. برای تست این بخش پیشنهاد تیم نرم افزاری کِی لپ، استفاده از BatteryInfoView و نمایش اطلاعات باتری است. همچنین با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد.

تست صفحه نمایش لپ تاپ

وجود نقطه های ریز و هاله در صفحه نمایش برای بسیاری از ما ممکن است ناخوشایند باشد، پیشنهاد میکنیم با برنامه DFX در چندین رنگ مختلف از وجود عیب و ایراد در صفحه مطلع شوید. تشخیص این هاله در صفحه نمایش های مات و براق کمی متفاوت است.

تست رم و گرافیک لپ تاپ

برای تست این دو بخش سخت افزاری نرم افزار حرفه ای PassMark BurnInTest را به شما کاربران عزیز پیشنهاد میکنیم. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و به طور کلی سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

نکات مهم...

بسیاری از مشتریان در هنگام خرید، بخش هایی از جمله اتصالات برق، ورودی ها و دستگاه های اتصالی از جمله وای فای و بلوتوث یا HDMI را بررسی نمی کنند. خرابی این بخش ها که عمدتا بخش های متصل به برد لپ تاپ شما هستند، ممکن است در آینده هزینه های زیادی برای شما محتمل شوند. اما کار نکردن یکی از پورت های USB  یا درایو نوری، مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند و با هزینه کمی قابل رفع می باشد. همچنین با دنبال کردن آموزش تعمیرات لپ تاپ در مجله کِی لپ، تا حد بسیار زیادی با نحوه باز و بسته کردن، ارتقا قطعات و تعویض بخش های مختلف لپ تاپ آشنا می شوید.

بهتر است بدانید که...

در چندسال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک بوده ایم. فروشگاه های اینترنتی، کانال ها و حتی انجمن های بزرگ اینترنتی محلی برای فروش کالاهای استوک بخصوص لپ تاپ بوده است. مهترین مسئله ای که به پیش از خرید به ذهن خریداران می آید، این است که لپ تاپ استوک بخریم یا نه ؟ باید توجه داشته باشید، در صورتی که فروشنده خدمات مناسبی از جمله قیمت به صرفه و گارانتی را در خدمات خود داشت، به راحتی می توانید یک خرید لذت بخش را تجربه کنید. فروشگاه کِی لپ به عنوان وارد کننده لپ تاپ استوک در انواع مدل های متنوع و جدید، امکان فروش به تمام نقاط ایران از جمله تهران، اصفهان، کرج، تبریز، اهواز، بانه، گناوه، اراک، همدان، شیراز، کرمانشاه، کیش، کاشان و.... را با 6 ماه ضمانت و یک هفته مهلت تست مهیا نموده است.

لپ تاپ استوک چیست؟

برای مشاهده جدیدترین و پرفروشترین محصولات موجود در بانه به کانال تلگرام فروشگاه بانه 90 بپیوندید

همانطور که مستحضر هستید کارخانه های سازنده لپ تاپ از قبیل DELL، HP، TOSHIBA، SONY، LENOVO و …. انواع مختلفی از لپ تاپها را براساس نیاز و نوع استفاده برای کاربران مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند.

لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپهای صنعتی (Industrial laptop) : لپ تاپهای صنعتی یک رده خاص از لپ تاپهای موجود در بازار می باشند که این لپ تاپها می توانند براساس نوع سفارش مشتری در یک مدل اما با کانفینگهای مختلف تولید و عرضه شود. شرکتها و مراکز صنعتی اروپایی و آمریکایی براساس نیاز خود مدلهای مورد نیاز خود را به کارخانه های تولید لپ تاپ سفارش می دهند.

با توجه به پیشرفت سریع و روز افزون علم و تکنولوژی در کشورهای اروپایی این شرکتها و مراکز صنعتی برای بهره وری بهتر به صورت پیوسته اقدام به جایگزینی مدلهای قدیمی با مدلهای به روز می نمایند. در بسیاری از موارد عمر لپ تاپهایی که جای خود را به لپ تاپهای جدید می دهند کمتر از 2-3 سال است. این لپ تاپها از طریق مزایده به فروش می رسند و راهی بازارهای آسیایی می شوند و در بازار به عنوان لپ تاپهای استوک (کارکرده) اروپایی با قیمتی به مراتب پایین تر نسبت به نمونه های آکبد مشابه و با کیفیتی در حد و اندازه های نمونه های آکبند به فروش می رسند.

با توجه به مطالب فوق خرید لپ تاپهای استوک اروپایی در صورت اطمینان از سلامت کامل دستگاه بسیار به صرفه تر از خرید لپ تاپهای نو خواهد بود و با توجه به کیفیت بسیار بهتر لپ تاپهای صنعتی نسبت به لپ تاپهای خانگی، خرید لپ تاپهای استوک صنعتی می تواند یک انتخاب عالی و هوشمندانه باشد

لپ تاپ استوک چیست؟

    

در شرایط فعلی بازار دیجیتال یکی از گران قیمت ترین محصولات لپ تاپ می باشد، در روزهای گذشته نیز به دلیل کمبود جنس در بازار و بسته شدن مرزها قیمتها چند برابر شده است. این موضوع باعث گرم شدن بازار لپ تاپ دست دوم شده است. هرچند همیشه اولویت با لپ تاپ نو هست ولی با شرایط فعلی اولویت با لپ تاپ استوک اروپایی بوده و دلیل آن هم این است که لپ تاپ های stock اروپایی دارای کارکردی کم و قیمت مناسب هستند.

   

laptop stok baneh

     

یکی از مزایای خرید لپ تاپ قابل حمل بودن آن است، چون دارای بدنه ای باریک و وزنی کم هستند. کامپیوتر شامل یک عدد کیس، مانیتور، کیبورد، موس می باشد و فضای بسیار زیادی را اشغال می کند، اما لپ تاپ ( laptop ) فضای بسیار کمی را اشغال می کند و نگهداری از آن بسیار راحت می باشد.

لپ تاپ استوک اروپایی ( laptop stok ) همیشه به لپ تاپ های دست دوم و کارکرده گفته نمی شود، در فروشگاه های بزرگ آمریکایی و اروپایی گارانتی بازگشت و تعویض کالا به مدت های 1 ماهه و حتی تا 3 ماه وجود دارد، با وجود چنین امکانی برخی به دلایل خاص خود از جمله مورد پسند نبودن کالا از نظر ظاهری و ... کالای خریداری شده خود را به فروشگاه پس می دهند، در این بین امکان دارد برخی از کالاها دست نخورده و بدون کوچکترین خط و خشی باشند. فروشگاه های اروپایی و آمریکایی اجازه قرار دادن دوباره کالاها را در ویترین و قفسه های خود ندارند چون کارتون آها باز شده است، پس با جمع کردن این کالاها، آنها را به قیمتهای پایین تر و به صورت عمده به فروشنده های کالاهای استوک می دهند. این کالاها قبل از فروش به خریداران کالای استوک گرید بندی می شوند و بسته به زمان مصرفی از گرید A شروع می شوند. لپ تاپ "laptop" نیز یکی از کالاهای پر مصرف بازار دیجیتال می باشد و استوک آن وجود دارد.

    

لپ تاپ های استوک در چه مارک هایی وجود دارد؟

   

لپ تاپ استوک  لنوو "Lenovo"

لپ تاپ استوک ایسوس "Asus"

لپ تاپ استوک  اچ پی "HP"

لپ تاپ استوک  دل "Dell"

    

laptop stok

       

مزایای خرید لپ تاپ استوک "laptop stock" چیست؟

 

یکی از بهترین مزایای خرید لپ تاپ های استوک اروپایی نسبت به لپ تاپ آکبند قیمت بسیار مناسب آنها می باشد. در بعضی موارد اختلاف قیمت بین لپ تاپ های استوک با لپ تاپ صفر به سه برابر و چهار برابر هم می رسد.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید +++A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری بسیار تمیز و بدون خط خش دارند و در کل در حد آکبند می باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید +A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری خوب و بدون خط خش دارند و در کل در حد 1 تا 6 ماه کار می باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری مناسب و با خط خش بسیار جزئی دارند.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید B : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری صنعتی و مقداری خط خش دارند.

 

 

لپ تاپ استوک Dell

لپ تاپ های استوک دل که عموما ساخت خود شرکت dell در کشور آمریکاست و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. عموما از پلاستیک و فلزهای با کیفیت برای ساخت بدنه آن استفاده می شود. مادر برد و قطعات داخلی آن کاملا همخوانی دارند. بە طوری که تا سالها دچار مشکلات سخت افزاری نخواهند شد. لپ تاپ های استوک دل دارای مدل های مختلفی هستند. از بهترین انتخاب ها می تواند دسته بندی Inspiron باشد. این مدل با طراحی جذاب و سخت افزار گوناگون نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد. از دیگر مدل های جذاب می توان Latitude ها را نام برد. با قدرت های مختلف. مناسب کارهای اداری ، حسابداری ، کاربردهای صنعتی و گیمینگ.

مدل های لپ تاپ دل

١. مدل latitude
از مدل های کاربردی در خرید لپ تاپ استوک دل محسوب می شود.

٢. مدل Inspiron
مدلی کاربردی و حرفه ای با سخت افزار مناسب و با کیفیت.

٣. مدل Precision
مدلی مناسب برای کار های اداری و حسابداری با تنوع بالا.

٤. مدل Alienware
مدلی طراحی شده مخصوص بازی یا لپ تاپ گیمینگ.

خرید لپ تاپ استوک دل یا لپ تاپ استوک Dell از آبیدر استوک بسیار آسان است.

لپ تاپ استوک Lenovo – لپ تاپ استوک لنوو

لپ تاپ استوک Lenovo ساخته کشور چین هستند. از نقاط قوت این لپ تاپ مدل های متنوع با قیمت مناسب است. اغلب مدل های آن در مقایسه با برندهای دیگر با قطعات مشابه ارزان ترند. کیفیت ساخت نسبتا خوبی دارند. اما اکثرا از پلاسیک فشرده ساخته شده اند. طراحی آنها مانند لپ تاپ های صنعتی است. از نکات قابل توجه این است که قابلیت ارتقای قطعات آنهاست.

از سری های لپ تاپ لنوو می توان به ThinkPad، Ideapad و Essential اشاره نمود. هر چند مدل های متنوع ری نیز موجود است. اما مدل thinkpad محبوبیت بیشتری دارد به دلیل ارتقا قطعات و همچنین داک های پیشرفته کە برای آن طراحی شده است تا قابلیت های دیگری را به دستگاه بیافزاید.

لپ تاپ استوک Lenovo

لپ تاپ لنوو با بهره مندی از کیفیت بالا در ساخت و در نظر گرفتن نیاز افراد، توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.
کمپانی Lenovo، مدل های متنوعی را برای مصارف خانگی و کارهای روزمره طراحی نموده.
از سری های لپ تاپ لنوو می توان به ThinkPad، Ideapad و Essential اشاره نمود.
محدوده قیمت لپ تاپ لنوو بسیار گسترده بوده و کاربران می توانند لپ تاپ مناسب را انتخاب نمایند.

مایکروسافت Surface چیست ؟

لپ تاپ استوک مایکروسافت  Surface چیست ؟

در این مقاله از استوک شاپ می خواهیم به معرفی مایکروسافت سرفیس بپردازیم . اگر علاقه مند به دنیای تکنولوژی و فناوری باشید حتما نام سرفیس را شنیده اید .  سرفیس تبلت شرکت مایکروسافت است که کمی با دیگر تبلت ها تفاوت دارد . از نظر طراحی، سرفیس با تبلت هایی که تا به حال مشاهده کرده ایم متفاوت است. بدنه این تبلت از منیزیم فوق سبک ساخته شده و صفحه نمایش آن مجهز به شیشه های مقاوم گوریلا گلاس می باشد. لبه های دستگاه هم دارای زاویه ی 22 درجه هستند که باعث احساس راحتی در دست می شود. سرفیس یک پایه در پشت دارد که اجازه می دهد تا دستگاه را برای دیدن فیلم یا کلیپ در حالت ایستاده قرار دهیم. اما مهمترین و بهترین ویژگی سرفیس، کاور یا پوشش آن است که بصورت مغناطیسی صفحه نمایش را می پوشاند. این پوشش که تایپ کاور Type Cover نام دارد، سه میلیمتر بیشتر قطر ندارد. در حالت باز هم می توانید با این پوشش تایپ کنید. تایپ کاور این تبلت را تبدیل به نت بوک یا یک اولترابوک می کند.

مایکروسافت طی مراسمی در شهر نیویورک، از سرفیس پرو 3 رونمایی کرد. این تبلت حقیقتا تنه به تنه لپتاپ های امروزی می‌زند. سرفیس پرو 3 از نمایشگری 12 اینچی با رزولوشن  2160 در 1440 بهره می‌برد. این محصول بی نظیر با ضخامتی معادل 9.1 میلی متر، باریک‌ترین محصول دنیا با پردازشگر Core اینتل لقب گرفته است. سرفیس پرو 3 در واقع نسل سوم و به نوعی پرچمدار سرفیس های مایکروسافت به حساب می‌آید. این تبلت نسبت به نسل دوم سرفیس پرو از طراحی منطقی‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر، قدرت پردازشی بالاتر و شارژدهی بهتری برخوردار است.

مدیران مایکروسافت قبل از این سرفیس پرو را به عنوان محصولی معرفی می‌کردند که می‌تواند همه تبلت های رده بالا و گران قیمت بازار نظیر آیپد را پشت سر بگذارد. اما این بار آن‌ها دست از سر تبلت ها برداشته و مستقیم سلاح خود را به سمت بازار لپتاپ ها و به خصوص مک بوک ایر نشانه رفته‌اند.

یکی از شکایت های عمده خریداران سرفیس این است که چرا کیبورد مخصوص این محصول در پکیج اصلی دستگاه گنجانده نمی‌شود و چرا کاربران باید آن را به عنوان یک وسیله جانبی به صورت جداگانه خریداری کنند. در اکثر بازارها سرفیس پرو 3 در 2 نسخه با کیبورد و بدون کیبورد با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد. این مسئله نشان دهنده این است که مایکروسافت همچنان تصمیم ندارد سیاست خود را در این زمینه تغییر دهد.

کیبورد اختصاصی سرفیس موسوم به کاور (Cover)، هم یک کیبورد کامل است و هم از نمایشگر محافظت می‌کند. کیبورد (تایپ کاور) جدید مایکروسافت از نسخه های قبلی‌اش بزرگ‌تر است. این کاور از یک لولای اضافه بهره می‌برد که باعث تا شدن لبه بالایی کاور و اتصال آن به بدنه تبلت می‌شود. این طراحی با وجود ساده بودن، از لحاظ ارگونومیک پیشرفت چشمگیری محسوب می‌گردد؛ زیرا برای تایپ کردن زاویه بسیار مناسب‌تری را به کاربر می‌دهد. در سرفیس پرو 3 نیز می‌توان از نسخه های قبلی تایپ کاور استفاده کرد.

سیستم عامل سرفیس ویندوز 8.1 می باشد . همچنین سیستم‌عامل ویندوز 8.1 کامل مایکروسافت بر روی سرفیس بیش تر از گذشته برای صفحات لمسی بهینه شده است و قابلیت split-screen برای استفاده هم زمان از دو نرم افزار کنار یکدیگر شبیه به مالتی‌ویندو سامسونگ بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

 

 

بهترین برند لپ تاپ استوک

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | | ۰ نظر

لپ تاپ استوک چیست؟

سوالات متداول

وجود واژه استوک (Stock) در کنار لپ تاپ، در واقع معرف یک ویژگی خاص برای این دستگاه است. این ویژگی در زبان لاتین و در بازارهای اروپایی به یک معنا و در بازارهای داخلی کشور ما به معنای دیگری است. در بازارهای اروپایی لپ تاپ استوک به معنای دستگاهی است که در انبار ذخیره شده است. اما این عبارت در بازارهای داخلی کشور ما عموماً برای کالاهای دست دوم و کارکرده استفاده می‌شود. پس واقعیت آن است که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم یا کارکرده کاملاً متفاوت است.

در بازارهای دنیا، عبارت لپ تاپ استوک یا انباری به لپ تاپی اختصاص داده می‌شود که به هر دلیل فروش نرفته و در انبار باقی مانده است. با پایان فصل فروش، ممکن است فروشگاه‌های بزرگ به دلایلی چون قصد تخلیه انبار، عدم پرداخت مالیات مجدد و نیز افزایش نقدینگی برای تهیه کالاهای جدید، محصولات موجود در انبار خود را در حراج به فروش برسانند. اینها همان محصولاتی است که از آنها با نام استوک یاد می‌شود. تنها نکته منفی‌ای که می‌توان برای این مدل‌ها برشمرد آن است که مدت زیادی از عرضه آنها گذشته است. برای مثال یک فروشگاه که بیش از توان فروش خود از این مدل‌ها خریداری کرده اکنون برای اینکه جلوی ضرر را بگیرد آنها را در حراج با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند. بنابراین اینکه در بازارهای داخلی از لپ تاپ های دست دو و کارکرده با نام لپ تاپ استوک یاد می‌شود درست نیست.

لپ تاپ استوک چیست؟

تعریف دیگری از لپ تاپ استوک

تعریف دیگری نیز از لپ تاپ استوک وجود دارد که این تعریف در واقع به سبب سیاست‌های مشتری‌مدارانه برخی فروشگاه‌ها در بازارهای جهانی ایجاد شده است. بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای در سطح جهان، این حق را برای مشتریان خویش قائل هستند که بتوانند کالاهای خریداری شده را تا ۳۰ روز پس از خرید به هر دلیلی یا حتی بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و مبلغ پرداختی را بازپس گیرند. کالاهایی که بدین صورت بازگردانده می‌شوند دیگر در فروشگاه‌ها جایی ندارند و با برچسب استوک به فروش می‌رسند. این محصولات مستقیماً به انبار فرستاده شده و پس از دریافت یکی از درجه‌بندی‌های A,B,C و D به فروش می‌رسند. بنابراین برخلاف بازارهای داخلی کشور ما، در بازارهای بین‌المللی یک لپ تاپ استوک، لپ تاپی است که:

  • بسته‌بندی لپ تاپ استوک باز نشده است، دستگاه مورد استفاده قرار نگرفته و کاملا نو است. فقط در انبار باقی مانده است.
  • فصل فروش لپ تاپ گذشته و این محصول نسبتاً قدیمی شده است. برای مثال مدت دو یا سه سال (کمتر یا بیشتر) از زمان عرضه اولیه آن گذشته باشد.
  • قیمت لپ تاپ استوک ارزان معمولاً نصف قیمتی است که در زمان عرضه اولیه و ورود به بازار داشته است.

مزایا، معایب و درجه‌بندی لپ تاپ استوک

بزرگترین مزیت یک لپ تاپ استوک، ارزان‌تر بودن و مقرون‌بصرفگی آن در قیاس با یک لپ تاپ نو و آکبند است. ایرادی که بر این دستگاه‌ها از سوی برخی کاربران وارد شده است ضخامت بالای آنها است. (لپ تاپ های استوک معمولا ظریف نیستند که البته نمی‌توان آنرا ایراد به حساب آورد زیرا این ویژگی به دلیل کیفیت بالای ساخت قطعات در این دستگاه‌ها، وجود مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن‌ها در استفاده‌های سنگین، طولانی مدت و طول عمر بالاست). درجه بندی‌های معمول برای یک لپ تاپ استوک عبارت است از:  لپ تاپ استوک با درجهA: دارای وضعیت ظاهری بسیار تمیز، فاقد خط وخش، بدون کارکرد یا کم‌کارکرد؛ درجه B: دارای خط و خش، ترک جزیی و کوچک، سالم و اصلیhttps://abidarstok.com/product-category/laptop/

ویژگی‌های لپ تاپ استوک

از آنجا که کاربر لپ تاپ استوک معمولا فردی است که مشغول در مراکز صنعتی و کارخانه است، صفحه نمایش این مدل لپ تاپ  اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست تا موارد استاندارد کار در کارخانه‌ها در این دستگاه‌ها رعایت شده باشد. (نکته: یکی از استانداردهای لپ تاپ برای کار در کارخانه، عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است. این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.) ویژگی دیگر این محصول استفاده از Pointstick به جای موس است. با توجه به میزان آلودگی بالای کارخانه‌ها و احتمال بالای کثیفی دستان کاربر از وجود موس در این دستگاه‌ها صرف‌نظر شده است و Pointstick جایگزین موس گشته است. نکته دیگر در باب لپ تاپ استوک این است که این لپ تاپ اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت در صنعت و روشن بودن مداوم ساخته شده است. از همین رو از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره میبرد. برخی از لپ تاپ های استوک اروپایی از امکان استفاده باتری دوم نیز برخوردارند که به گفته کارخانه سازنده این باتری دوم می‌تواند تا ۱۰ ساعت مداوم بدون برق کار کند.

 

 

لپ تاپ استوک چیست

لپ تاپ استوک چیست

مطمئنا همه ما هنگام خرید لپ تاپ با مراجعه به فروشگاه، با پیشنهاد های مختلفی رو به رو شدیم که یکی از مهمترین و بهترین پیشنهادات معمولا لپ تاپ استوک بوده و با توجه به شرایط بسیار خوب و قیمت مناسب این لپ تاپ ها یکی از گزینه های اصلی انتخاب هستند.
اما انتخاب این لپ تاپ ها نیاز به اطلاعات کاملتری دارد، اطلاعاتی که با دانستن و پس از آن انتخاب لپ تاپ استوک ( ویکی پدیا) مناسب فعالیت خود می توانیم صرفه جویی بسیار خوبی انجام دهیم.
توی این مقاله سعی کرده ایم اطلاعاتی که نیاز دارید درباره لپ تاپ استوک بدانید را به صورت کامل تشریح کنیم و بر اساس آن یک خرید صحیح را انجام دهید.

  لپ تاپ های استوک به دو دسته تقسیم می شوند:

لپ تاپ نو:کلمه استوک در زبان لاتین، به معنای کالای انبار شده یا کالای موجود در انبار است. بدین گونه که گاهی براساس یک سری سیاست های مارکتینگ، توسط فروشگاه های معتبر اروپایی و امریکایی، مشتریان امکان بازگرداندن کالاهای خریداری شده خود را تا 30 روز، بدون هیچ دلیل خاصی دارند. و به دلیل باز شدن کارتن و بیرون آمدن از حالت آکبند، جنس در فروشگاه فروخته نمی شود و به انبار منتقل گشته، تحت عنوان کالای استوک فروخته می شود. حال در انبار اجناس استوک کلاس بندی شده، در رده های A,B,CوD به فروش میرسند.این نکته را هم متذکر شوم، جنس استوک با گرید A  جنسی کاملا نو بوده و با اطمینان بالاتری می توان خرید.

لپ تاپ کارکرده:مراکز صنعتی و شرکت ها در اروپا و آمریکا متناسب با نیاز خود، لپ تاپ های صنعتی با کانفینگهای مختلف را خریداری کرده و به دلیل سیر صعودی پیشرفت علم و تکنولوژی در اروپا و افزایش راندمان کاری، اقدام به خرید لپ تاپ های جدیدتر می نمایند. این لپ تاپ ها نیز به عنوان استوک وارد بازارهای آسیایی گردیده و با همان کیفیت نمونه های آکبند، اما با قیمتی کمتر به فروش می رسند. در نتیجه خرید لپ تاپ های استوک صنعتی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، گزینه بسیار مناسبی برای خرید هستند.  

ویژگی های لپ تاپ های استوک اروپایی:

1. صفحه نمایش در لپ تاپ های استوک: برای جلوگیری از رفلکس نور، صفحه نمایشگر مات است.

2. موس: برای پیشگیری از انتقال آلودگی، مخصوصا در محیط های صنعتی و همچنین چربی هایی که ممکن است روی موس نشسته، مانع عملکرد درست آن شوند، از Pointstick در این لپ تاپ ها استفاده شده است که دارای دکمه چپ و راست مجزا نیز می باشد.

3. سیستم خنک کنندگی بسیار قوی: به دلیل استفاده طولانی مدت، فن های بسیار قوی در آنها تعبیه شده است. برخی نمونه ها امکان استفاده از باتری دوم را نیز داشته و تا 10 ساعت بدون برق نیز می توانند کار کنند.

4. خرابی کم: به دلیل مادربوردهای قوی و عایق های تعبیه  شده در آنها میزان خرابی پایینی دارند.

محبوب ترین دسته بندی های لپ تاپ های استوک: 

لپ تاپ هایی با سخت افزار بسیار قوی و بالا که با کارت گرافیک های NVIDIA و AMD  مورد توجه گیمرها و حتی افرادی با نیازهای مهندسی هستند. از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات اچ پی، ایسوس، ریزر، MSI و حتی ایسر هستند.

از جمله دلایل علاقه مندی افراد به خرید این نوع لپ تاپ، قیمت مقرون به صرفه آنها نسبت به لپ تاپ ها ی نو و نسل جدید است.

  • لپ تاپ استوک اروپایی

 

کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی، از مهمترین مراکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی (مخصوصا نوع 1) به خاورمیانه هستند.

 

شرکت لنوو لپ تاپ هایی با تنوع بالا در ویژگی و سخت افزار تولید می نماید. محبوب ترین آنها، لپ تاپ های خوش ساخت و حرفه ای سری ThinkPad است که به عنوان استوک فروخته می شوند.

 تولیدات این شرکت مشهور امریکایی با محصولاتی قوی در حوزه لپ تاپ های صنعتی،  شامل سری های: EliteBook ، ProBook، Pavilion ، Envvy … می باشد. لپ تاپ گیمینگ اچ پی، با نام Omen با سخت افزاری قوی در بازار موجود است. در خصوص لپ تاپ استوک HP، مدل های EliteBook و ProBook با طراحی مقاوم و صنعتی و قیمت مقرون به صرفه تر، در بازارهای خاورمیانه موجود است.

  • لپ تاپ استوک ایسوس

یکی از مشهورترین تولید کنندگان تجهیزات رایانه ای در جهان ایسوس است. از محبوب ترین نمونه های این شرکت  در بین گیمرها و طرفداران بازی های ویدئویی، لپ تاپ گیمینگ ایسوس است. لپ تاپ های ایسوس در سری های N,K,U,H,S,X,Rog و .. برای کاربری های مختلف مالتی مدیا، باریک و سبک، گیمینگ، روزمره و گران قیمت روانه بازارها شده اند.

 

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک

 

بسته به نوع کار واستفادیتان، لپ تاپ را خریداری نمایید.

  • تست هارد لپ تاپ

امروزه اکثر لپتاپ های دست دو، باید حداقل یکصد و شست یا یکصد و هشتاد گیگابایت فضای ذخیره سازی را دارا باشند. از مهمترین نشانه های وجود مشکل در هارد لپ تاپ، صدای آزار دهنده و عملکرد کند ویندوز است. در جهت تست درصد سلامت هارد، استفاده از نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro گزینه ای مناسب بوده که تمامی هشدارها و خطاها را به شما نمایش می دهد.

  • تست باتری لپ تاپ

در جهت تست باتری لپ تاپ و مشاهده اطلاعات آن، می توانید از BatteryInfoView استفاده نمایید. هر چند با چند ساعت کار کردن با لپ تاپ می توانید از سالم بودن باتری اطمینان حاصل نمایید.

  • توجه به ابعاد صفحه نمایش و تست آن :

هر چه ابعاد صفحه نمایش بزرگتر می شود، قیمت، وزن و حجم لپ تاپ نیز افزایش می یابد. برای آنکه خیالتان راحت باشد که صفحه نمایشتان سالم بوده یا نقاط ریز و هاله ندارد، از برنامه DFX در چندین رنگ مختلف استفاده نمایید.

  • توجه به سی پی یو، تست رم و کارت گرافیک لپ تاپ:

می توانید برای آنکه همزمانکه رم و کارت گرافیک را می سنجید کارایی کل سیستم را نیز تحلیل نمایید، از نرم افزار حرفه ای PassMark BurnInTest استفاده کنید. امروزه از سی پی یوهای AMD و یا INTEL بر روی لپ تاپهای دست دوم استفاده می شود. اگر کابری عادی هستید سیستمی خریداری نمایید که حداقل سی پی یوهای Core i3 و یا Core i5 شرکت اینتل  را داشته و حداقل ۲ گیگابایت رم داشته باشد.

  • درایو نوری:

‏درست است که به دلیل پیشرفت های روز افزون علمی، ابزارهای ضبط داده ها و اطلاعات مختلف در حال تغییر هستند، اما  لپ تاپی که خریداری می نمایید باید حتما دارای یک دی وی دی رایتر باشد.

  • رابط:

‏وجود حداقل ۲ ورودی USB، ورودی HDMI و وایرلس استاندارد ضروری است. وجود قابلیت بلوتوث نیز می توان کمک کننده باشد.

نکته:

اگر می خواهید در آینده متحمل هزینه های گزاف نشوید، حتما بخش هایی همچون اتصالات برق، ورودی ها و دستگاه های اتصالی مانند وای فای، بلوتوث یا HDMI را کنترل نمایید. خرابی یکی از پورت های USB  یا درایو نوری خیلی مشکل ساز نبوده و با هزینه ای اندک رفع خواهد شد. برای آنکه با مبحث سخت افزاری، ارتقا و تعمیرات  سیستم آشنا شوید، مجله کِی لپ را دنبال نمایید. و کلام آخر آنکه اگرلپ تاپ استوک، در کنار قیمت مناسب، کیفیت خوب و گارانتی نیز داشته باشد با اطمینان خریداری نمایید.

کدام مارک لپ تاپ بهتر است

بهترین لپ تاپ ها برای خرید ، از نظر امتیاز جهانی، به 3 دسته تقسیم میشوند:

  1. دسته اول از لحاظ کارکرد که دارای زیر شاخه های گیمینگ،برنامه نویسی و تدوین ویدیو و دانشجویی است.
  2. دسته ی دوم از لحاظ سال ساخت که دارای زیر شاخه های 2019 و 2018 است.
  3. دسته سوم از لحاظ ویژگی ها که دارای زیر شاخه های قیمت و کیفیت است.

A. لپ تاپ ها از نظر کارکرد :

  • دانشجویی: برند های ایسوس ، سامسونگ ، Huawei ، Dell, Hp, Lenovo
  • برنامه نویسی و تدوین ویدیو: لپ تاپ های WorkStation که دارای پردازنده با تعداد هسته های بالا هستند که در رندر کردن به سرعت پیش بروند. Dell سری Precision ، MSI،  Hpسری لپ تاپ های Zbook اچ پی همیشه جزو خوش قیمت ترین لپتاپ ها مخصوص برنامه نویسی و کار بوده و هست و کاملا پرطرفدار و پرکاربرد نیز می باشد.
  • گیمینگ (مخصوص بازی):  MSI، ASUS که ایسوس همیشه جزو محبوبترین شرکت های تولید کننده محصولات گیمینگ بوده و هست. سری ROG یا Republic Of Gamers سری دوست داشتنی گیمرها بوده و هست. زیبایی، تهجیزات قدرتمند و اما قیمتی بالا از مشخصات معروف این شرکت است.

.B   لپ تاپ ها از لحاظ سال ساخت:

  • بهترین برند های 2019: MSI  با سری های GS,GE,GT,WT تا اینجا بهترین های سال بود.    ASUS سری ROG و شرکت Razer
  • بهترین برند های 2018:   Lenovo با ارایه ی ThinkPad X1 Carbon. شرکت  Hp،  شرکت Dell از سری Alienware گرفته تا سری Precision

.C لپ تاپ ها از لحاظ ویژگی ها:

  • بهترین برند ها از لحاظ قیمت : برند های Dell,Hp,Asus,Lenovo,MSI

بهترین برند از لحاظ کارایی و کیفیت : Apple

معرفی کامل لپ تاپ های ایسوس

شرکت ایسوس:

سازنده بهترین مادربوردها در جهان و از تولیدکنندگان بزرگ لپ تاپ، این جایگاه خود را مدیون تکیه بر اصل نوآوری و خلاقیت و کیفیت بالایش است.

از جمله دلایل محبوبیت لپ تاپ ها ی شرکت ایسوس، ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری منحصر به فرد محصولات این شرکت است. از جمله:

  • طراحی منحصر به فرد لپ تاپ استوک ایسوس

ساخت باشکوه و ظریف تولیدات شرکت ایسوس، به دلیل ظرافت های هنری بکار رفته در آنهاست. ظرافت هایی همچون بدنه بسیار شیک متالیک، انحنای ملایم گوشه های لپ تاپ و … که ظاهری بسیار شیک و خاص به آن داده است.

  • صفحه نمایش ایسوس لپ تاپ استوک ایسوس

متناسب با کاربرد و نیاز شغلی خود می توانید لپتاپ هایی با رزولوشن های متفاوت و صفحات نمایش HD ، FullHD و    WQHD و قیمت های متفاوت خریداری نمایید.

  • صفحه کلید لپ تاپ استوک ایسوس

تیم طراحان ایسوس، با طراحی پد لمسی یا صفحه کلید خاص و راحت، درصدد آن هستند که بهترین و برترین تجربه را، فراتر از استانداردهای صنعتی، به کاربر ارائه دهند.

  • وضوح و قدرت بالای صدای لپ تاپ استوک ایسوس

بیشترین سطح هیجان و بالاترین کیفیت صدا را در Asus VivoBook  امتحان نمایید.

  • لولای بسیار منعطف لپ تاپ استوک ایسوس

در جهت اطمینان از کیفیت لولا، لپ تاپ های تولیدی، بیش از 20 هزار مرتبه، باز و بسته می شوند، که منجر به ساخت لپ تاپ هایی فراتر از استانداردهای صنعتی می شود.

  • مشخصات سخت افزاری:

از مشخصه های بارز لپ تاپ های ایسوس، پیکربندی سخت افزاری قدرتمند، در کنار طراحی ساختار و بدنه ی زیباست. بالاترین و بهترین پیکربندی سخت افزاری، درمیان لپ تاپ های ایسوس را، لپ تاپ های استوک ایسوس سری k و n و همچنین سری ROG گیمینگ  در اختیار دارند که قیمت بالاتری هم دارند. لپ تاپ های سری x با همین کیفیت و قیمت مناسبتر، گزینه مقرون به صرفه تری هستند.

برندهای لپ تاپ استوک

بهترین برند لپ تاپ استوک کدام است؟ این سوالیست که بیشتر کاربران قبل از خرید لپ تاپ استوک می پرسند. آیا هنوز از خرید لپ تاپ استوک مطمئن نیستید؟ قبل از خواندن این مقاله شما را به خواندن مقاله ی لپ تاپ استوک بهتر است یا نو دعوت می کنم. حال سوال اصلی این است آیا برند لپ تاپ استوک مهم است؟ آیا تفاوت قیمت آنها چقدر است؟

بهترین برند لپ تاپ استوک

شما با خواندن این مقاله با بهترین برندهای موجود آشنا خواهید شد. از معروفترین آنها HP و Dell هستند که عمدتا ساخت خود آمریکا می باشد. سپس تحلیلی کلی مربوط به کاربردهای آن خواهیم داشت. از قطعات داخلی آنها خواهیم گفت. در هر مورد نیز خصوصیات آن دسته به تفصیل توضیح خواهیم داد. با ما همراه شوید تا به مدل مورد نظر خود برسید.

بهترین برند لپ تاپ استوک

به طور کلی هر شرکتی که بخواهد می تواند لپ تاپ های استوک خود را برای فروش به کشورهای هدف صادر کند. اما مدل ها و برندهای موجود در آبیدر استوک را بخواهیم بررسی کنیم :

 

١. لپ تاپ استوک Lenovo

این لپ تاپ ها ساخته کشور چین هستند. از نقاط قوت این لپ تاپ مدل های متنوع با قیمت مناسب است. اغلب مدل های آن در مقایسه با برندهای دیگر با قطعات مشابه ارزان ترند. کیفیت ساخت نسبتا خوبی دارند. اما اکثرا از پلاسیک فشرده ساخته شده اند. طراحی آنها مانند لپ تاپ های صنعتی است. از نکات قابل توجه این است که قابلیت ارتقای قطعات آنهاست.

بهترین برند لپ تاپ استوک
مدلهای این لپ تاپ عمدتا به thinkpad ها و yoga تقسیم می شوند. هر چند مدل های متنوع تری نیز موجود است. اما مدل thinkpad محبوبیت بیشتری دارد به دلیل ارتقا قطعات و همچنین داک های پیشرفته کە برای آن طراحی شده است تا قابلیت های دیگری را به دستگاه بیافزاید. بیشتر بخوانید : ۵ لپ تاپ برتر لنوو در سال ٢٠٢٠

 

٢. لپ تاپ استوک HP

لپ تاپ های اچ پی نیز مانند دل ساخت آمریکا هستند. کیفیت ساخت بالا و سخت افزار قوی از نقاط اصلی قوت آن است. تنوع مدل ها و طرح های گوناگون آن نیاز کسانی را که ظاهر برایشان مهم است برطرف خواهد کرد. از مدل های موجود می توان به مدل Probook اشاره کرد. با طرح های گوناگون و ظاهر نسبتا جذاب. از ویژگی های آن وزن مناسب و طراحی زیبای آن هاست. تنوع قطعات استفاده شده در آن باعث می شود برای هر کاربری مدل مناسب پیدا شود.

مدل دیگر Elitebook است. عموما سنگین هستند. ظاهر آنها مانند لپ تاپ های صنعتی است. برای شرایط کاری مختلف ساخته شده اند. بسیار مقاومند و با کیفیت. از نقاط ضعف آنها وزن زیاد آنهاست. مدل بسیار محبوب لپ تاپ های اچ پی Zbook است. در مدل های مختلف با ظاهری جذاب و قدرت فوق العاده. روی اغلب آنها پردازنده های گرافیکی قوی نصب شده است. مناسب کارهای گرافیکی و بازی.
بیشتر بخوانید : لپ تاپ استوک  اچ پی برای تمام سلیقه ها

 

٣. محصولات Microsoft

 بهترین برند لپ تاپ استوک مایکروسافت می باشد. این لپ تاپ ها نیز ساخت کشور آمریکا هستند. طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت عالی از نقاط قوت آنهاست. هر چند تنوع زیادی ندارند اما می توانند نیاز کاربران را مرتفع سازند. مدل های موجود Surfacebook ها هستند. اندازه کوچک و وزن کم از خصوصیات عمده آنهاست. ناگفته نماند که تبلت هستند اما با قدرت یک لپ تاپ کامل.

بهترین برند لپ تاپ استوک

از دیگر مدل ها می توان به Surface Pro و surface laptop اشاره کرد. در جای خود به تفصیل در مورد سخت افزار و طراحی آنها صحبت خواهیم کرد. نکته قابل تامل در مورد برند مایکروسافت قیمت آن است. این برند در مقایسه با سایر برندها گران تر هستند. البته کیفیت آنها تا حدودی توجیه گر این امر است.
برای مطالعه بیشتر اینجا را لمس کنید.

 

۴. لپ تاپ استوک Dell

لپ تاپ های استوک دل که عموما ساخت خود شرکت dell در کشور آمریکاست و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. عموما از پلاستیک و فلزهای با کیفیت برای ساخت بدنه آن استفاده می شود. مادر برد و قطعات داخلی آن کاملا همخوانی دارند. بە طوری که تا سالها دچار مشکلات سخت افزاری نخواهند شد.

اما ایراد اصلی که به آنها وارد است ظاهر زمخت و نه چندان جذاب آن هاست. چون اکثر آنها طراحی سالهای قبل است و مصارف صنعتی داشته اند به ظاهر آنها زیاد توجهی نشده است. اغلب مدلها نیز وزن زیادی دارند. اما در بین همین طرح ها میتوان مدل هایی یافت مناسب کارهای گرافیکی یا حسابداری. از مدل های موجود می توان از انواع Latitude وInspiron نام برد.
بیشتر بخوانید : https://abidarstok.com/

 

 

استوک سرا

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ | | ۱ نظر

لپ تاپ استوک چیست؟ آشنایی با گرید های مختلف لپ تاپ های استوک

 

امروزه بیش از هر زمانی دسترسی به اطلاعات و داده ها برای افراد مهم شده است که به موجب آن نیاز به گوشی و یا لپ تاپ بیش از پیش حس می شود.  شاید شما هم به قصد خرید لپ تاپ به بازار رفته و یا در اینترنت به جست و جو در میان  انواع گزینه های پیش روی خود پرداخته باشید و در این میان با واژه ای عجیب روبرو شده اید؛ لپ تاپ استوک!

لپ تاپ استوک چیست؟

 

 لپ تاپ استوک به دستگاهی گفته می شود که به فروشنده آن و یا کمپانی تولید کننده بازگردانده شده باشد. این بازگردانی به دو علت صورت می گیرد :

1. به علت مشکلات سخت افزاری دستگاه

2. به علت عدم پسند و رضایت دستگاه توسط خریدار

وقتی شما دستگاهی را از فروشگاه های کشور های اروپایی و یا آمریکایی خرید می کنید این امتیاز و فرصت به شما داده می شود که تا مدتی معین (معمولا 30 روز)  اگر دستگاه خریداری شده نقصی جزیی داشت و یا حتی مورد پسند واقع نشد (بی قید و شرط) میتوان دستگاه را به فروشگاه و یا نمایندگی آن کمپانی مرجوع کرد. این دستگاه های مرجوع شده به انبار و از آن جا به مراکز تخصصی فرستاده شده و بررسی می شوند. پس از تست کامل  و اطمینان از عملکرد بدون نقص آن با برچسب دستگاه استوک فروخته می شوند.

برای دسته بندی سلامت این دستگاه ها آن ها را به نوع A, B, C و ِ رتبه بندی ( گرید) می کنند .

 

گرید A: این دسته مختص لپ تاپ هایی است که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته اند و سپس مرجوع شده اند. این دسته می تواند سایش های بسیار ریز بر روی بدنه و یا کیبورد داشته باشد ولی هیچگونه نقطه و سایشی بر روی صفحه نمایش وجود ندارد.

 

گرید B:  لپ تاپ هایی که به عنوان لپ تاپ های گرید B شناخته می شوند دستگاه هایی کاملا تست شده می باشند که  از نظر عملکردی بی نقص می باشند. تفاوت این دسته با دسته ی قبل در این است که سایش های این دسته به مراتب بیشتر است .چه از نظر تعداد و چه شدت سایش ها. بر روی صفحه نمایش این دسته از لپ تاپ ها خط و خش های سطحی می تواند دیده شود ولی این دسته نباید کوچکترین مشکلی در تصویردهی خود داشته باشند.

 

گرید C: دستگاه های این گرید نیز کاملا تست شده و عملکردی صحیح دارند ولی بر روی بدنه خش های واضح دیده می شود. این دسته ممکن است قسمتی از بدنه ترک های جزیی نیز داشته باشد. صفحه نمایش نباید در تصویردهی مشکلی داشته باشد هرچند می توان پیکسل های مشکل دار در صفحه مشاهده نمود.

گرید D: این دسته شامل دستگاه هایی است که غیر قابل استفاده هستند و یا از نظر زیبایی مشکل دارند  که شامل شکستگی بدنه می باشد. 

دستگاه های گرید D به ندرت در بازار عرضه می شوند و بیشتر از قطعات آن بهره برده می شود.

 

مزایای خرید لپ تاپ استوک:

  • صرفه جویی در هزینه ها

با یک مقایسه ی کوچک به راحتی می توان به این مسئله پی برد که لپ تاپ های استوک بسیار مقرون به صرفه هستند. به طور کلی شما با بودجه ای که برای لپ تاپ نو هزینه می کنید می توانید لپ تاپ استوکی تا 2 و یا 3 برابر قدرتمند تر تهیه کنید که برای مدت زمان بیشتری جوابگوی نیاز های شما خواهند بود.

  • عدم افت قیمت محصول پس از خرید

همه می دانیم که پس از خرید گوشی، لپ تاپ و یا هر وسیله ی الکتورنیکی دیگری، پس از روشن شدن دستگاه برای اولین بار دیگر دستگاهی نو به حساب نمی آید و افت قیمت شدید می کند. این مسئله در پس از خرید کالای استوک وجود ندارد.

 

استوک، دست دوم، صنعتی،لپ تاپ استوک اروپایی، ریفر؛ این‌ها تنها چند نمونه از اسم‌هایی است که وارد کنندگان و فروشندگان بر روی لپ تاپ و قطعات کامپیوتر غیر نو (کارکرده) می‌گذارند. اما قطعات استوک چیست و چه معایبی دارند؟ این نوشتار را بخوانید تا سرتان کلاه نرود.

قطعات استوک به چه معنا است؟

 

در اصطلاح عامیانه به هر کالای غیر نو با هر شرایطی استوک (Stock) می گویند. این قطعات و محصولات (برای نمونه: لپ تاپ یا کیس) می‌توانند کارکرده، تعمیری، ریفربیش یا مرجوع شده باشند. بنابراین اساساً کالای استوک نو نیست اما ممکن است شرایط ظاهری آن خوب باشد.

photo_2020-02-23_09-00-29.jpg

یک لپ تاپ یا کیس آماده استوک می‌تواند سال‌ها استفاده باشد یا تنها مدت کوتاهی کار کرده باشد اما مرجوع شده باشد که حالا به عنوان استوک فروخته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که اغلب قطعات کامپیوتر و لپ تاپ‌ استوک اچ پی سال‌ها استفاده شده‌اند و پس از سرویس یا تعمیر، به عنوان کالای استوک روانه بازار شده‌اند.

پس وقتی که درباره یک کالای استوک صحبت می‌کنیم، می‌تواند هر شرایطی داشته باشد اما در هر حالت یک کالای غیر نو و کارکرده است.

چرا قطعات استوک ظاهر تمیز و سالم دارند؟

در مناطقی چون اروپا، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی پس از یک بازه زمانی مشخص، ممکن است تمامی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای مورد استفاده خود را کنار بگذارند و نمونه‌های نو و جدید را جایگزین آنها کنند. همچنین بسیاری از خریداران از لپ تاپ استوک دل یا کامپیوتر خود با دقت نگه داری می‌کنند. بنابراین یک کالای استوک می‌تواند ظاهر تمیز و سالم داشته باشد و قطعه استوک لزوماً به معنای ظاهر کارکرده یا مستهلک نیست.

photo_2020-04-02_00-47-35.jpg

همچنین ممکن است کالای استوک پیش از عرضه مجدد به بازار، مورد تعمیر، بازسازی و سرویس قرار بگیرند.

مزیت قطعه کامپیوتر و لپ تاپ استوک چیست؟


تنها مزیت قطعات کامپیوتر، کیس یا لپ تاپ استوک لنوو، قیمت پایین آنها است. با این حال خیلی زود ممکن است این ارزش از دست برود و اگر یک کالای نو با قیمت بالاتر خریده بودید، به نفعتان بود.

photo_2020-04-07_10-58-48.jpg

معایب قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و کیس استوک چیست؟
برای قطعات و لپ تاپ استوک می‌توان معایب بسیار زیادی را برشمرد اما آنکه برای نخریدن آن دلیل بخواهد، همین چند مورد هم زیادی است.

کارکرده بودن قطعات استوک


اولین و بزرگ‌ترین عیب کالاهای استوک، کارکرده بودن آنها است. بنابراین شانس اینکه تعمیر شده باشند، در سلامت کامل به سر نبرند و مشکلاتی داشته باشند وجود دارد. همچنین از آنجایی که کالاهای استوک ممکن است ماه‌ها و سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته باشند، به پایان عمر خود نزدیک شده‌اید یا دیگر همانند ماه‌های اول کار نمی‌کنند. این عیب در خصوص قطعات و کالاهایی چون پرینتر و هارد دیسک که اجزای مکانیکی دارند، چشمگیرتر است. قطعاتی چون SSD هم طول عمر کاملاً محدودی دارند و در دراز مدت مزیت قیمت پایین‌تر را از دست می‌دهند و به ضرر شما تمام می‌شود.

قطعات استوک می‌توانند کارایی اولیه خود را از دست داشته باشند، مستهلک باشند یا خیلی زودتر از یک کالای نو خراب و دچار مشکل شوند. این واقعیت می‌تواند باعث شود خیلی زود ناچار شوید بیشتر از قیمت نمونه نو، برای تعمیر کالای استوک هزینه کنید. در این صورت اگر از همان ابتدا یک نمونه نو با قیمت بالاتر خریداری کرده بودید، به نفعتان بود.

گاهی نیز دیده می‌شود که یک کالای دیجیتال استوک به روش غیر اصولی سرویس یا تعمیر شده است که آن را یکبار مصرف کرده و دیگر امکان انجام تعمیرات بر روی آن وجود ندارد.

نداشتن خدمات پس از فروش و به روز نبودن قطعات استوک


دومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک، نداشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. هنگامی که شما یک کالای نو را خریداری می‌کنید، چه گارانتی داشته باشد یا نه، برای چند سال از طرف سازنده آن پشتیبانی و آپدیت دریافت می‌کنید. اما قطعات استوک غالباً به تهِ خط رسیده‌اند و خبری از آپدیت‌ها، قابلیت‌های نرم افزاری جدید و درایورها و وصله‌های امنیتی نیست. به این ترتیب کالای استوک قابلیت‌ها و امکانات ارزش افزوده ندارد.

فریب گارانتی‌های شرکتی و ضمانت کوتاه مدت را هم نخورید که اغلب پاسخگو نیستند.

غیر قابل اعتماد بودن قطعات استوک


سومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک مایکروسافت غیر قابل اعتماد بودن آنها است. شاید در ظاهر کالای استوک وضعیت ظاهری خوبی داشته باشد و سرویس شده باشد، اما در هر صورت شانس خرابی آن در کوتاه مدت بالاتر از کالای نو است. همچنین شما نمی‌دانید که این کالاها با استفاده از قطعات و لوازم مصرفی اصلی و نو سرویس شده‌اند یا نه. گاهی هم دیده می‌شود که لپ تاپ و قطعات کارکرده متعلق به بازار خود ایران را به عنوان استوک اروپایی و صنعتی می‌فروشند.

در نظر داشته باشید روشن شدن و کارکردن یک لپ تاپ یا قطعه استوک به معنای سالم بودن آن نیست و بسیاری مواقع در استفاده طولانی مدت متوجه وجود انواع مشکلات می شوید.

قدیمی بودن قطعات استوک


چهارمین عیب لپ تاپ و قطعات استوک، قدیمی بودن آنها است. بسیاری از لپ تاپ‌ها و قطعات استوک از نظر طراحی، سخت افزار و قابلیت‌ها به سال‌ها قبل تعلق دارند که مطمئناً شما نمی‌خواهید در سال 2020 از یک لپ تاپ یا SSD متعلق به سال 2016 استفاده کنید. با این کار از پیشرفت‌ها، بهبودها و قابلیت‌های روز محروم می‌شوید. سرعت پایین‌تر قطعات استوک هم قابل چشم پوشی نیست.

photo_2020-04-02_12-02-34.jpg

قیمت لپ تاپ و قطعات استوک در ایران


در یک کشور اروپایی و بسیاری از مناطق دیگر دنیا، یک گوشی، لپ تاپ یا حتی خودرو کارکرده و استوک، بسیار ارزان‌تر از نمونه نو است. اما در کشور خودمان به واسطه عوامل متعدد، تلاش می‌شود قطعات استوک با بالاترین قیمت ممکن عرضه شوند که گاهاً بسیار نزدیک به نمونه نو است. از آنجایی که قطعات استوک اغلب بسیار قدیمی بوده و دیگر نمونه نو آنها وجود ندارد، خریدار نمی‌تواند به ارزش واقعی آن پی ببرد اما مطمئناً بسیار کمتر از آن چیزی است که در بازار ایران فروخته می‌شود.

لپ تاپ و قطعات استوک بخریم یا نه؟


شاید یک لپ تاپ، کیس یا هارد دیسک استوک ارزان‌تر از نمونه نو آن باشد، اما با اطمینان به شما می گوییم که به دردسرش نمی‌ارزد و با در نظر گرفتن همه جوانب، آن‌قدر هم که فکر می‌کنید ارزان نیستند. همچنین آنچه که در بازار خودمان به عنوان استوک فروخته می‌شود، زمین تا آسمان با قطعات استوک اروپایی، اصل و سرویس شده با لوازم مصرفی اصلی تفاوت دارد، پس پاسخ ما قاطعانه نه است و توصیه می‌شود به خاطر کمی ارزان‌تر بودن ریسک نکنید.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار میباشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده میشود.

در اروپا و آمریکا اکثر فروشگاه های زنجیره ای بزرگ برای جذب بیشتر مشتری، به خریداران مهلت تست (چند روزه یا یکی - دوماهه) می دهند. در این مدت، اگر به هر دلیلی مشتری دستگاه را نپسندید، می تواند به فروشگاه مراجعه کرده و دستگاه را عوض کند. دستگاهی که توسط مشتری به فروشگاه بازگردانده شده است، به انبار منتقل شده و به هیچ وجه، به عنوان دستگاه نو فروخته نمی شود.

 

شرکت های بزرگ مانند DELL و HP برای جلوگیری از توقف چرخه ی تولید و عرضه، لپ تاپ هایی که تاریخ گارانتی شان، در حال اتمام باشد را از مشتری خریداری و آن را با لپ تاپ جدید تعویض می کنند، به این ترتیب، هم لپ تاپ های نو را فروخته اند، هم از فروش مجدد لپ تاپ های خریداری شده به کشور های دیگر ، سود خوبی کسب می کنند.

 

بنابراین لپ تاپ هایی که در بازار ایران به عنوان استوک فروخته می شوند معمولا بین چند روز، تا چند سال استفاده شده اند. لپ تاپ استوک، این روزها بهترین پیشنهاد برای افرادیست که نیاز به هزینه کمتر و کیفیت مناسب دارند.

 

لپ تاپ استوک معمولا در چند دسته کیفیتی، دسته بندی می شود، این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

 

لپ تاپ استوک درجه A++: لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد آنها گاهی به کمتر از 6 ماه می رسد.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید A++ نداشته و با خط و خش همراه است.

 

خرید لپ تاپ استوک, پخش لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

 

مزایای خرید لپ تاپ های استوک 

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و آکبند است. این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

 

معایب خرید لپ تاپ های استوک 

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

برای خرید یک لپ تاپ استوک  گیمینگ حتما باید سلامت آن را از جهات مختلف پیش از خرید چک کنید. سلامت بدنه لپ تاپ دست دوم و عدم وجود خط و خش بر روی بدنه، صفحه نمایش، کیبورد و موس پد، پورت ها و دی وی دی درایو، اسپیکر، باتری و شارژر آن را بررسی نمایید تا بتوانید انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید و لپ تاپ برای مدت طولانی تری برای شما قابل استفاده باشد.

 

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه انجام دهید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، موارد زیر بررسی کنید:

 

تست هارد لپ تاپ:

وجود صدای غیر طبیعی در زمان کار کردن هارد لپ تاپ، دیر لود شدن سیستم، نمایش ناگهانی صفحه آبی و ری استارت شدن لپ تاپ و حذف شدن ناگهانی اطلاعات، نشانه هایی از خراب بودن هارد لپ تاپ کار کرده می باشد. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

 

تست باتری لپ تاپ:

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد. اگر هنگام استفاده از سیستم خود ، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند ، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

 

تست صفحه نمایش لپ تاپ:

تغییر رنگ مانیتور نکته ی مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید . چرا که از گران ترین بخش های لپ تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد.

وجود خط و خش بر روی ال سی دی لپ تاپ، پیکسل سوخته، چشمک زدن، افتادن خط روی تصویر در هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ و پرش صفحه پس از روشن کردن لپ تاپ و بی رنگ شدن تصویر از عوامل نشان دهنده مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ کارکرده مورد نظر شما است.

 

تست رم و گرافیک لپ تاپ:

برای تست این دو بخش سخت افزاری، استفاده از نرم افزار PassMark BurnInTest مفید است. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

 

تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

تست پورت‎های لپ تاپ:

به طور قطع می توان گفت که یکی از محبوب ترین و پراستفاده ‎ترین پورت‎ ها، USB ها هستند. برای تست سلامت این پورت‎ها کافی است یک فلش را به آن‎ها وصل کنید در صورتی که سیستم فلش را بشناسد و اطلاعات آن را بخواند، USB سالم است. 

 

یکی از پورت های خروجی در لپ تاپ پورت VGA می‎باشد. برای تست سلامت این پورت در لپ تاپ شما باید یک کابل VGA و یک نمایشگر در اختیار داشته باشید، کابل VGA را به لپ تاپ وصل کنید در صورت سلامت این پورت تصویر لپ تاپ به نمایشگر منتقل می گردد.

 

پورت HDMI یک پورت خروجی صدا و تصویر به صورت همزمان می باشد. برای تست این پورت شما باید با استفاده از کابل HDMI لپ تاپ را به یک تلویزیون که ورودی HDMI دارد وصل کنید. 

منبع : https://abidarstok.com/

 

لپ تاپ استوک چیست

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵ ق.ظ | | ۱ نظر

لپ تاپ استوک چیست ؟

https://abidarstok.com/what-is-laptop-stack/

در کشورهای پیشرفته با برگزاری نمایشگاه‌های تکنولوژی و لپ تاپ، شرکت‌های مختلفی به معرفی محصولات جدید خود می‌پردازند. در نمایشگاه لپ تاپ‌هایی جهت آزمایش روشن هستند تا بازیدکنندگان با آنها کار کنند. پس از اتمام نمایشگاه این لپ تاپ‌ها با عنوان لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند.

 

yun.ir/fygjod - https://b2n.ir/07860 - https://rizy.ir/nyI6

شرکت‌های آمریکایی و اروپایی مجبورند سالانه مالیات تجهیزات خود را به دولت پرداخت کنند. از سوی دولت این امکان برای شرکت‌ها فراهم شده است تا با نو سازی تجهیزات مشمول بخشودگی مالیاتی شوند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها اقدام به خرید تجهیزات جدید می‌کنند. برای جلوگیری از زیان مالی شرکت، برخی از تجهیزات قدیمی مانند لپ تاپ و . . . به صورت استوک به فروش می‌رسند.


لپ تاپ استوک چیست ؟ از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک بوده ایم. مهمترین سوالی که در اولین قدم به ذهن خریداران خطور می کند این است که با توجه به شنیده ها و نظرات دیگران چرا باید لپ تاپ استوک خریداری کرد؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های کارکرده یا دست دوم گفته میشود . اما همیشه اینطور نیست !
در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت ۳۰ روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.
پس از انبار کردن ، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. پس ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! این کالا از درجه ی A است.

مزایای لپ تاپ استوک چیست؟
اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت لپ تاپ استوک جذب می شوند، قیمت و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. در شرایط اقتصادی کنونی و نابسامانی اوضاع ارز، قیمت محصولات دیجیتالی بخصوص لپ تاپ و موبایل که از نیازهای مهم و روزمره تمامی اقشار جامعه به شمار می روند، بشدت افزایش یافته و قدرت خرید محصولات آکبند در بین مردم کاهش یافته است. حتما تا به حال واژه لپ تاپ استوک را شنیده اید! مطمئنا با شنیدن این کلمه تعابیر زیادی در ذهنتان شکل می گیرد و با حرف هایی که از افراد کم اطلاع و پر ادعا به گوشتان رسیده، قطعا اطلاعات اشتباه زیادی دریافت کرده اید.

در ایران به طور کلی نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک یک دید منفی وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و به درد نخور نیستند. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان میاورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟
ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

توی این شرایط اقتصادی هر کسی به دنبال راهکارهایی هست که بتونه در هزینه هاش صرفه جویی کنه. یکی از دغدغه های اصلی خیلی ها این روزها خرید یه لپتاپ خوبه که با بودجه محدود جور در بیاد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه و متناسب با بودجه تون هستید، حتما تا حالا اصطلاح استوک به گوشتون خورده. لپ تاپ نو بخرم یا استوک؟ این شاید سوال و دغدغه ی خیلی از مشتریهای لپ تاپ باشه. جواب دادن به این سوال شاید تا حدودی تصمیم شمارو برای خرید آسونتر کنه. خوب ایده خرید لپ تاپ نو معمولا طرفدارای خودشو داره. اما بیاید باهم در این مورد  بیشتر بدونیم:
لپ تاپ استوک: 
لپ تاپ های استوک معمولا لپتاپهایی هستند که بصورت کارکرده وارد ایران میشن. اما از اونجا که میزان استفاده از این مدل لپتاپها بسیار کم بوده و از کیفیت بالا و نزدیک به لپتاپهای نو و آکبند برخوردار هستند، طرفداران زیادی تو ایران دارن. چراکه نسبت به لپتاپهای نو قیمت بسیار مناسب تری دارند و از لپتاپ های دسته دوم داخلی نیز قابل اعتماد تر هستند. حتی در بعضی موارد موجودی فروش نرفته برخی از شرکتها که در انبار باقی مونده بصورت استوک وارد بازار میشه. 
 خیلی از شرکتها و ادارات در اروپا برای انجام پروژه های کوتاه مدت خودشون لپ تاپ های سفارشی خرید میکنن. این شرکتها بعد از اتمام پروژه اقدام به فروش همه ی لپتاپ های خریداری شده میکنن و نتیجتا این لپ تاپ ها با کیفیت بالا و قیمت مناسب بصورت استوک وارد بازار میشن. همچنین چون که این لپتاپ ها بصورت سفارشی توسط این شرکت ها و ادارت خریداری میشن انتظار میره از کیفیت بدنه و کیفیت سخت افزاری بالایی برخوردار باشند.
انواع لپ تاپ های استوک:
بهتره بدونید که همه ی لپتاپ های استوک مشابه نو نیستند و برخی بدلیل استفاده ی بیشتر استهلاک بالاتری داشتن. هنگام خرید حتما باید به گرید لپ تاپ توجه کنید. این نکته مخصوصا هنگام خرید اینترنتی لپ تاپ ضروری هست.
لپ تاپ های استوک معمولا به دو گرید A و B تقسیم میشن.

گرید A: این دسته از لپ تاپ ها دارای رتبه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به با توجه به این رتبه بندی تعیین می شود. فروش این محصولات در گناوه استوک نیز با همین گرید ها انجام می شود.
گرید A++:سیستم های این گرید وضعیت ظاهری بسیار مناسبی داشته و کمترین خط و خش را دارند. مدت زمان کارکرد این لپتاپ ها معمولابه چند ماه می رسد و بهترین لپ تاپ های استوک موجود در بازار هستند.
گرید A+: این لپ تاپ ها خط و خش جزئی دارند. اما همچنان ظاهر مناسبی داشته و مانند گرید A++ به لحاظ سخت افزاری انتظار می رود کیفیت بالایی داشته و عملکرد قابل قبولی ارایه کنند.
گرید B: این دسته از لپتاپ های استوک غالبا به لحاظ ظاهری کیفیت پایینتر و خط و خشهای بیشتری دارند. همچنین احتمالا دارای پیکسل سوختگی صفحه نمایش هستند و بیشتر در معرض تغییرات سخت افزاری و یا تعمیر قرار گرفته اند. اما معمولا از قیمت پایینتری نسبت به لپتاپ های گرید A برخوردار هستند.

 
درجه بندی لپ تاپ های استوک :
لپ تاپ  استوک درجه A++:
لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها گاهی به کمتر از ۶ ماه می رسد.

لپ تاپ استوک درجه A+:
این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

لپ تاپ استوک درجه B :
لپ تاپ های این رده دارای خط و خش ، ترک جزیی و کوچک و قابل گذشت هستند. خط وخش آن ها معمولا به چشم نمی آیند ،این کالا ها سالم و اصلی بوده و از نظر کارکرد ، عملکرد و  سالم بودن هیچگونه تفاوتی با محصولات درجه ی A ندارند .

لازم به ذکر است لپ تاپ های استوک درجه ی B  قیمتی کمتر از لپ تاپ های  درجه A  دارند  و مقرون به صرفه تر هستند.

لپ تاپ استوک درجه C :
این لپ تاپ ها دارای ایرادات ظاهری از جمله خط و خش های عمیق ، شکستگی ، پیکسل سوخته و … می باشند و خرید این گونه لپ تاپ ها ، توصیه نمی شود .

قیمت گذاری لپ تاپ استوک
قیمت گذاری لپ تاپ های استوک فقط به مدل آن ها بستگی ندارد و به تمیزی و درجه بندی آن ها نیز بستگی دارد .

فروشگاه آنلاین کیاکالا آماده ارائه مشاوره و انتخاب صحیح دستگاه بر اساس نیاز کاربر به شما عزیزان می باشد .

همچنین کیاکالا تضمین سلامت کالا و مهلت تست  ،گارانتی و خدمات پس از فروش را به شما مشتریان عزیز می دهد .

خرید لپ تاپ استوک یک راهکار هوشمندانه و اقتصادی می باشد . لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های آکبند مشابه خود دارای قیمتی بسیار پایین تر هستند .

البته یک نکته هم نا گفته نماند که این لپ تاپ های استوک در بیشتر موارد دارای کیفیتی بهتر از لپ تاپ های معمولی و آکبند هستند . زیرا بیشتر این لپ تاپ ها از سری های صنعتی هستند .

تفاوت لپ تاپ صنعتی با لپ تاپ معمولی این است که لپ تاپ های صنعتی دارای کیفیت ساخت بالای بدنه و اتصالات ، مادربورد ، قطعات داخلی با کیفیت و همچنین ماندگاری و طول عمر بالا هستند .

لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۵۵ ب.ظ | | ۰ نظر

لپ تاپ استوک Dell Precision 7510 

https://abidarstok.com/product/dell-precision-7510/

لپ تاپ Dell Precision 7510 دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل بوده و به پردازنده مرکزی Intel Core i7-6820HQ مجهز شده است. همچنین لپ تاپ Dell Precision 7510 دارای 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی مدل SSD می باشد.

بدون شک dell جزء پنج کمپانی برتر تولیدکننده لپ تاپ در دنیا می باشد، همچنین در زمان عرضه محصولات این کمپانی همیشه با فروش بالای محصولاتش همه را غافلگیر می کند. لپ تاپ های این کمپانی ضمن بهره بردن از طراحی ظاهری بسیار زیبا از کارایی بسیار خوبی هم برخوردار هستند. لپ تاپ dell precision 7510 یکی از همین لپ تاپ های بسیار خوش ساخت و با کیفیتی است که توسط کمپانی معتبر dell ساخته و به بازار عرضه شده است، این لپ تاپ در تمام زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد و خودش را به خوبی به عنوان یک لپ تاپ قدرتمند معرفی کرده است.

 

مشخصات لپ تاب Dell precision 7510 :  
پردازنده مرکزی    INTEL CORE i7 6820hq
حافضه RAM    8GB
 حافظه داخلی    256GB SSD
پردازنده گرافیکی    2G AMD radeon R9-M375x
صفحه نمایش     15.6inch fullHD
وزن    2.8کیلوگرم
اقلام همراه    شارژر و کابل برق
 

اگر دنبال لپ تاپی هستید که بتوانید سال ها از کار کردن با آن لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم که لپ تاپ استوک Dell Precision 7510 را بخرید. لپ تاپی با ظاهری ساده و آراسته در عین حال قوی و با کیفیت.

مقدمه

چند سال پیش شرکت دل با معرفی سری Precision در زمینه لپ تاپ های صنعتی وارد بازار شد. سال ٢٠١۶ با معرفی مدل ٧۵١٠ یک طراحی زیبا با سختی افزاری قدرتمند را به کاربران معرفی کرد. در ادامه به بررسی جزئی این دستگاه پرداخته شده است. این مدل جز بهترین لپ تاپ استوک Dell می باشد.

 

.

٢. طراحی ظاهری لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

سایز این لپ تاپ ١۵.۶ اینچ می باشد. اندازه آن ٣٣×٣٨٠×٢۶٠ بر حسب میلی متر می باشد. حدود ٢.٧ کیلوگرم وزن دارد. با توجه به مشخصات این لپ تاپ می توان گفت که حمل و نقل آن بسیار آسان و راحت است.

٢.١. نمایشگر

نمایشگر لپ تاپ ١۵.۶ اینچ است. بسیار باکیفیت است. کیفیت تصویری که ارائه می کند FullHD است. معادل ١٠٨٠×١٩٢٠ با نسبت ابعاد ١۶:٩ می باشد. این نمایشگر با تکنولوژی IPS ساخته شده است. به علاوه صفحه نمایش مات است. به علاوه این نمایشگر این کیفیت مطلوبی دارد.

لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

٢.٢. بدنه

بدنه این مدل از جنس پلاستیک فشرده است. در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. گرد و غبار زیادی به خود نمی گیرد. تمیز کردن دستگاه کار آسانی است. لولا از حالت طبیعی کمی بزرگ تر هستند. این امر باعث افزایش زیبایی دستگاه شده است.

٢.٣. کیبورد

کیبورد به صورت جزیره ای طراحی شده است. این طراحی باعث می شود تا دست‌ها بدون احساس خستگی تایپ کنید. در میانه کیبورد با رنگ آبی کلید های عملیاتی مشخص شده اند. در میان کلیدها نیز به سبک لپ تاپ های صنعتی پوینتر قرار دارد.

تاچ پد به صورت یک پارچه طراحی شده است. در بالا و پایین تاچ پد کلیک ها قرار گرفته اند. هنگام کار با پوینتر می توان از کلیک های بالای پوینتر کمک گرفت. تاچ پد عملکرد مطلوبی دارد و بسیار حساس است.

.

٣. سخت افزار لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

با توجه به مشخصات این دل می توان گفت که بسیار مناسب کارهای رندرگیری و پردازش تصاویر است. پردازنده قوی و گرافیک عالی باعث می شود تا به راحتی پردازش های سنگین را انجا دهد. همچنین مناسب گیمرها و کارهای مهندسی نیز می باشد.

٣.١. CPU

پردازنده مرکزی ساخته شرکت اینتل می باشد. سری آن Core-i7 است. نسل پردازنده ۶ می باشد. ۴ عدد هسته مجزا دارد. در ضمن ٨ مگا بایت کش دارد. فرکانس کاری پردازنده ٢.٧ گیگا هرتز است. در حالت Turbo فرکانس آن به ٣.۶ گیگا هرتز می رسد.

بنچمارک پردازنده

بنچمارک پردازنده

٣.٢. RAM & Hard

٣٢ گیگا بایت رم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. نوع آن DDR4 می باشد. دستگاه ۴ اسلات رم دارد. حداکثر مقدار رم قابل پشتیبانی ٣٢ گیگا بایت می باشد که از حداکثر ظرفیت آن استفاده شده است.  یک عدد هارد بسیار قدرتمند با ظرفیت ۵١٢ گیگا بایت برای ذخیره سازی اطلاعات در دسترس است. نوع هارد SSD است. هارد لپ تاپ استوک Dell Precision 7510 سرعت بسیار بالایی دارد.

٣.٣. GPU

این دستگاه دارای دو مدل کارت گرافیکی است. کارت گرافیکی ساخته شده شرکت Nvidia می باشد. سری آن Quadro M2000 می باشد. این کارت گرافیکی دارای ۴ گیگا بایت ظرفیت برای پردازش تصویر می باشد. این کارت گرافیکی به صورت ویژه برای کارهای رندرینگ و صنعتی توسعه یافته است. قدرت بسیار بالایی دارد و می تواند سنگین ترین پردازش ها را در کمترین زمان انجام دهد.

مدل دیگر لپ تاپ Dell Precision 7510 دارای کارت گرافیک ضعیف تری است. سری کارت گرافیک Quadro M1000M می باشد و دارای ٢ گیگا بایت حافظه اختصاصی برای پردازش است.

بنچمارک گرافیک

مدل دارای گرافیک Quadro M1000M دارای دو گیگا بایت حافظه اختصاصی برای پردازش تصویر است. این کارت گرافیک نیز قدرت خوبی دارد و می‌توان با آن کارهای رندرینگ حرفه‌ای را انجام داد.

.

۴. درگاه ها و راه های ارتباطی

لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

۴ عدد USB3 وجود دارد. از خروجی های HDMI و DisplayPort پشتیبانی می کند. یک جک میکروفن – هدفون دارد. SD card reader و Type-C نیز وجود دارد.

۱٫ Memory card reader | 2. Headphone jack | 3. USB 3.0 | 4. Security lock| 5. RJ45 port | 6. Power adapter port |7. USB-C port (optional)| 8. HDMI | 9. Mini display port connector | 10. USB 3.0.

وبکم

وبکم الپ تاپ استوک Dell Precision 7510 قدرت قابل قبولی دارد. می تواند تصاویر را با کیفیت ۷۲۰p معادل HD ضبط نماید.

.

۵. مدیریت انرژی

این لپ تاپ با توجه به سخت افزار پر مصرفی که دارد از باتری نسبتا قوی در آن استفاده شده است. دستگاه در حالت Idle حدود ٢٣ تا ٣٠ وات توان نیاز دارد. اما در حالت پردازش این مقدار بازه ای شامل ٩۵ تا ١۵٧ توان نیاز دارد.

۵.١. باتری

باتری این مدل ٩١ وات ساعت قدرت دارد. می تواند لپ تاپ را تا ۴ ساعت روشن نگه دارد. نکته قابل توجه در مورد باتری قابلیت تعویض آسان آن است. این باتری قابلیت شارژدهی به لپ تاپ را تا ۴ ساعت دارد.

۵.٢. سیستم خنک کنندگی

این لپ تاپ دارای دو عدد فن مجزاست. این سیستم خنک کنندگی حرفه ای به سخت افزار لپ تاپ اجازه می دهد تا همیشه با بهترین حالت و با بهینه ترین performance عمل کند. سطح لپ تاپ همواره خنک تر از پشت آن است.

.

۶. سیستم صوتی و نویز

یک کارت صدای باکیفیت روی مادربرد نصب شده است. مدل آن Realtek ALC293 @ Intel Sunrise Point PCH – High Definition Audio Controller می باشد. کیفیت صدای این مدل بسیار عالی است.

در هنگام انجام پردازش های سنگین دستگاه صدای بسیار کمی دارد. در حالت عادی یا Idle صدایی که تولید می کند حدود ٣٠ دسی بل است. عملا دستگاه Silent می باشد.

پس از خرید لپ تاپ استوک Dell Precision 7510 می توانید درایورهای آنرا از اینجا دانلود کنید.

فروشگاه اینترنتی آبیدر استوک

لپ تاپ Dell Precision 7510 از طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار می باشد، به گونه ای که هر کاربری را مجذوب زیبایی خود می کند. مهندسین کمپانی dell دقت فراوانی در کار طراحی این لپ تاپ داشته اند که نتیجه این طراحی بسیار خوب باعث قرار گرفتن لپ تاپ dell precision 7510 در رده زیباترین لپ تاپ های موجود در بازار شده است. لپ تاپ Dell Precision 7510 نسبت به دیگر لپ تاپ ها موجود در بازار طراحی بسیار خاصی دارد و دقیقا همان چیزی است که کاربران از یک لپ تاپ زیبا انتظار دارند. حال به صورت قاطع می توان گفت یکی از دلایل فروش بالای این لپ تاپ، پردازنده قدرتمند در کنار ظاهر بسیار زیبا و دوست داشتنی آن بوده است.

صفحه نمایش 15.6 اینچی، یکی دیگر از نقاط قوت لپ تاپ dell precision 7510 به حساب می آید، چرا که کیفیتی بسیار زیبا و بی نظیری دارد. کمپانی dell این صفحه نمایش را با دقت و وسواس خاصی طراحی کرده است و می توان گفت که در تمام زمینه ها شاهد نوآوری و خلاقیت در آن هستیم. این صفحه نمایش دارای بیش از هشت میلیون پیکسل می باشد که همین موضوع نشان دهنده صفحه نمایش باکیفیت لپ تاپ dell precision 7510 می باشد.

اگر از صفحه نمایش لپ تاپ dell precision 7510 برای تماشای فیلم استفاده کنید متوجه خواهید شد که چقد جزئیات را به شکل خیره کننده ای به نمایش می گذارد، به گونه ای که شما را به وجد خواهد آورد. این صفحه نمایش همچنین در مکان هایی با نور زیاد نیز تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا به کاربر ارائه می دهد.

صفحه کلید لپ تاپ Dell Precision 7510 یکی از دقیق ترین صفحه کلیدهایی است که توسط dell طراحی و ساخته شده است. صفحه لمسی آن نیز بسیار دقیق و زیبا طراحی شده است و کاربر از کار کردن با آن لذت می برد. کلیدهای نرم و روان یکی دیگراز ویژگی های خوب این صفحه کلید است که باعث می شود عملیات تایپ کردن به سریع ترین شکل ممکن انجام پذیرد. تاچ پد آن نیز دقیقا همان چیزی است که انتظار میرود و از نظر کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد.

در نتیجه می توان گفت که Dell Precision 7510 لپ تاپی بسیار زیبا و کارآمد است. اگر به دنبال لپ تاپی می گردید که تمام خصوصیات یک لپ تاپ عالی را داشته باشد پیشنهاد ما  لپ تاپ  Dell Precision 7510 می باشد، چرا که این لپ تاپ هم از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و هم قدرت بالایی در اجرای برنامه های سنگین را دارد.