مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مجله اینترنتی ایران لپ به کمک تیم قدرتمند خود، می کوشد تا محتواهای باکیفیتی را برای شما عزیزان فراهم کند. تیم تحریریه ایران لپ با تحقیق کامل و بررسی تخصصی انواع لپ تاپ های برتر بازار و مشخص کردن کاربری هر کدام تلاش دارد تا راهنما خریدهای متنوع و کاربردی برای شما همراهان عزیز فراهم کند.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ فقط مخصوص بازی نیست. افراد با مشاغل مختلف از این دستگاه‌ها برای کسب‌وکار یا حتی کارهای شخصی‌شان استفاده می‌کنند. استفاده از این لپ‌تاپ‌ها به جای نمونه معمولی مزایای بسیار زیادی دارد. این غول‌های قدرتمند با سرعت بالا، امکان ارتقا آسان، اجزای با کیفیت و قدرتمند، سهولت استفاده، قابلیت جابجایی و طول عمر خود شناخته شده‌اند.دستگاه‌های مذکور به دلیل اینکه پردازنده مرکزی و گرافیکی بالایی دارند قیمت‌شان به مراتب بیشتر از لپ‌تاپ‌های عادی است. این دستگاه‌ها ظاهری خشن با خطوطی تیز و شکسته دارند و نقوش روی آن‌ها معمولا برگرفته از حیوانات یا نقوش نظامی است.

بیشتر لپ تا‌پ های گیمینگ از نور‌آبی یا ترکیبی از نورهای RGB (مدل رنگی آرجی‌بی برای ایجاد تصویر در تلویزیون و مانیتورها به کار گرفته می‌شود. در این مدل، تمام رنگ‌ها از ترکیب سه رنگ، قرمز، سبز و آبی تشکیل می‌شود) برای نورپردازی استفاده می‌کنند. لپ‌تاپ‌های معمولی از نظر قیمتی گران قیمت هستند و شرکت‌های سازنده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند.

بازی های رایانه ای روز به روز در حال رشد هستند. شاید تا 10 سال پیش کمتر کسی کیفیت حال حاضر بازی های ویدئویی مانند Cyberpunk، Death Stranding و یا Ghost of Tsushima را تصور می کرد. باز هایی که قهرمانان آنها قادر به سفر به هر نقطه از دنیای بازی هستند. اما این کیفیت بالا، دنیای وسیع بازی ها و از همه مهمتر هیجان و حس و حال بازی ها نیازمند چه چیزی در لپ تاپ گیمینگ هاست؟ مشخصاً لپ تاپی که برای بازی انتخاب می کنید باید از به روزترین سخت افزار و البته ظاهری متناسب با روحیات هیجان طلب گیمرها بهره مند باشد. حالا این ویژگی ها را در برابر نیاز های کاربری قرار دهید که قرار است از لپ تاپ خود برای انجام امور روزمره کاری و خانگی مانند ارسال ایمیل، استفاده از خدمات الکترونیک آنلاین و یا تماشای فیلم استفاده کند. حتما مقالات موجود در این بخش را بخوانید تا با انواع و کاربری های مختلف لپ تاپ گیمینگ آشنا شوید.

لپ تاپ لمسی

اگر از شما بپرسند که لپ تاپ لمسی بهتر است یا لپ تاپ معمولی؟ بی‌شک پاسخ شما این است که لپتاپ لمسی بهتر است. البته شنیدن این پاسخ از اکثر کاربران بدیهی است چراکه همه ما بیشتر روزمان را با دیوایس‌هایی مانند گوشی و تبلت می‌گذارنیم که دارای صفحه نمایش لمسی هستند. از آن جایی که وجود صفحه نمایش لمسی در این دیوایس‌ها موجب راحتی استفاده از آن‌ها شده است، فکر می‌کنیم هر دستگاهی که دارای صفحه نمایش لمسی باشد، خوب است. درصورتی که هر دستگاهی با صفحه نمایش لمسی، یک گزینه ایده‌آل نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم وجود صفحه نمایش لمسی را در لپ تاپ مورد بررسی قرار دهیم و با بررسی معایب و مزایای لپ تاپ لمسی به این نتیجه برسیم که لپ تاپ لمسی بهتر است یا لپ تاپ معمولی؟

بهترین لپتاپ های لمسی به کاربر این امکان را می دهد که بتواند به عنوان تبلت نیز از آن استفاده کند. با آن بازی های لمسی انجام دهد و بعد از مدرسه یا کار، به تماشای فیلم بنشیند. به عبارت دیگر، لپتاپ های لمسی دیدگاه ما نسبت به این دستگاه را تغییر داده اند. کارایی لمسی آن ها، بسیاری از نیازهای افراد را برآورده می کند. در عین حال، بسیاری از لپ تاپ های لمسی، همان میزان قدرت و قابلیت حمل را نسبت به لپ تاپ های عادی ارائه می دهند. بسیاری از این لپتاپ ها به سیستم عامل ویندوز 10 و کروم مجهز هستند که برای صفحات لمسی، به خوبی بهینه شده اند و کارایی یک کامپیوتر تمام عیار را به کاربر ارائه می دهند.

اکثر تولیدکنندگان اکنون بر تولید رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌های لمسی با کیفیت عالی تمرکز کرده‌اند تا در بازار رایانه پیشرو باشند. توسعه لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی با صفحه نمایش لمسی با مایکروسافت شروع می‌شود که سیستم عامل ویندوز 8 و اخیراً سیستم عامل ویندوز 10 را منتشر کرده است. اگر گرافیست هستید، صفحه نمایش لمسی انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود تا بتوانید طرح‌های خود را به راحتی انجام دهید. نمایشگرهای لمسی برای کارهای خاصی مانند یادداشت برداری و انجام طراحی بسیار راحت هستند.

اگر خانه دار، دانشجوی کالج یا تاجر هستید، قبل از خرید آن باید فکر کنید. افرادی که از لپ‌تاپ‌های نمایشگر لمسی استفاده می‌کنند می‌گویند که صفحه نمایش لمسی باعث بهره‌وری بیشتر می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا کارها را سریع‌تر انجام دهند. جدای از آن، مدل‌های لمسی دارای دقت رنگ و روشنایی عالی هستند. ویژگی صفحه نمایش لمسی اکنون در بازار فعلی با مدل‌های قابل تبدیل (لپ تاپ 2 در یک) و مدل‌های غیر قابل تبدیل در دسترس است. مانند سایر ویژگی‌های لپ تاپ، صفحه نمایش لمسی نیز مزایا و معایب خود را دارد. برای اطمینان از اینکه واقعاً به این ویژگی نیاز دارید، این مقاله را بخوانید تا در مورد مزایا و معایب لپ تاپ لمسی بیشتر بدانید.

همه چی در مورد لپ تاپ صفر تا صد

چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶ ق.ظ | | ۰ نظر

در صفحه دنیای آموزش مجله تکنولوژی پی سی وبلاگ جدیدترین اخبار علم و فناوری و هزاران مقاله درباره تکنولوژی را دنبال کنید. بهترین و تازه‌ترین ویدیوها، اخبار و مقالات تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی از جمله گجت و گوشی‌های موبایل و لپ تاپ به صورت روزانه در بخش آموزش منتشر می‌شود. علاوه بر اخبار تکنولوژی در این بخش می‌توانید با معرفی محصولات جدید، نقد و بررسی ویدیویی و متنی جدیدترین گوشی‌های موبایل و محصولات تکنولوژی، مقالات آموزشی در حوزه‌های متنوع، مقالات و ویدیوهای جذاب در زمینه‌هایی مانند معرفی اپلیکیشن، مقالات تحلیلی در زمینه نجوم و هوا فضا، آموزش نکته‌ها و ترفندهای جالب در حوزه‌ی فناوری و هزاران مقاله‌ی مفید دیگر در زمینه‌ی علم و دانش همراه باشید.

 

ما در صفحه آموزش p30weblog تلاش می‌کنیم با آشنا کردن مخاطب ایرانی با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا او را برای برخورد با چالش‌های زندگی مدرن در دوران شکوفایی و سلطه‌ی دانش و فناوری بیشتر از پیش آماده کنیم. آموزش دادن نرم افزارها و تکنولوژی‌های جدید به همراهان، همواره لذتبخش بوده است. به همین دلیل است که پی سی وبلاگ قصد دارد تا با بازنشر دادن مقالات کاربردی و تازه، تا حد زیادی این مبحث را پوشش دهد. از شما عزیزان نیز دعوت به همکاری می‌کنیم که بتوانید مقالات و موضوعات مد نظر خود را برای ما ارسال کنید تا با برنامه ریزی برای تولید محتوای آن، نیاز شما همراهان عزیز را نیز برآورد نماییم.

همه چی در مورد لپ تاپ و مزایای استفاده از آن 

امروزه دیگر لپ تاپ یک کالای لوکس به حساب نمی ­آید و داشتن آن یک ضرورت محسوب می شود. بیشتر لپ تاپ­ها یا همان کامپیوترهای قابل حمل، در ابتدا به عنوان یک ابزار کوچک به نظر می­رسیدند که عمدتا برای متخصصان ارتش، حسابداران و یا نمایندگان فروشی که سفر می­کردند کاربرد داشته است ولی کم کم به لپ تاپ­های مدرنی تبدیل شدند که به طور گسترده­، برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. در این مقاله قصد داریم که بگوییم لپ تاپ چیست و چرا امروزه انقدر مورد توجه واقع شده است. همچنین در مورد انواع لپ تاپ، کاربرد آن­ها در زندگی روزمره، نکاتی که پیش از خرید لپ تاپ نیاز به بررسی آن­ها دارید و در نهایت به قیمت و عوامل تاثیرگذار به آن پرداخته­ایم.

ویژگی های یک لپ تاپ خوب

سیستم عامل


بیشتر لپ تاپ ها دارای یکی از سه سیستم عامل ویندوز ۱۰، اپل macOS Catalina و Chrome OS (کروم بوک) هستند. شما می توانید یکی از این سیستم عامل ها را بسته به نیازتان انتخاب کنید.

انعطاف پذیرترین و محبوب ترین سیستم عامل در جهان، ویندوز است که نسبت به سایر سیستم عامل ها در اکثر مدل های رایانه وجود دارد. لپ تاپ های دارای به ویندوز ۱۰ به دانشجویان، محققان، کارمندان و حتی گیمرها توصیه می شود. اما اگر به رایانه صرفا برای برای گشت و گذار در اینترنت و کارهای معمولی نیاز دارید، کروم بوک ها بهترین گزینه هستند. عمر باتری زیاد، وزن بسیار کم و قیمت پائین از ویژگی های این سری لپ تاپ ها می باشند. این سیستم عامل عملکرد مشابهی با ویندوز ۱۰ دارد، اما محیط کاربری آن کاملا متفاوت بوده و بجای کورتانا ویندوز از دستیار صوتی سیری (Siri) استفاده می کند.

مشخصات فنی


یکی از نکات مهم درباره خریدن رایانه بررسی مشخصات فنی آن است. شما باید قبل از خرید مشخصات مختلفی از جمله CPU، رم و گرافیک را بررسی کنید. اگر خودتان اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، حتما از یک شخص که در این زمینه مهارت دارد مشورت بگیرید. چرا که این اطلاعات به نیاز شما بستگی دارد و باید ببینید به عنوان مثال چه مقدار حافظه‌ای نیاز دارید. البته فکر نکنید لپ تاپی که ارزان قیمت باشد، به معنای بی کاربرد بودن آن است. شاید ارزان ترین رایانه ها هم بتوانند کارهای روزمره شما را به بهترین شکل انجام دهند.

برند لپ تاپ


این موضوع کاملا مشخص است که لپ تاپ های هر برند با برند دیگری متفاوت است. امروزه برند های مختلفی رایانه تولید می کنند که شما می توانید بسته به سلیقه‌تان یکی از برند ها را انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه کنید که ظاهر رایانه تنها معیار شما نباشد. انتخاب یک برند معتبر و معروف یکی از گزینه هایی است که به شما کمک زیادی می کند. سالانه آماری منتشر می شود که پر فروش ترین شرکت های دنیا در زمینه تولید رایانه را نشان می دهد. طبق این آمار در سال ۲۰۱۹ برند های اچ پی (HP)، ایسوس (ASUS) و دل (DELL) در رده های برتر قرار دارند.

وزن و صفحه نمایش


از لحاظ وزن معمولا رایانه های سبک محبوبیت زیادی دارند. شاید در نگاه اول تفاوت های ۲۰۰ یا ۳۰۰ گرمی بین مدل های مختلف خیلی مهم به نظر نرسد، اما به این موضوع فکر کنید که لپ تاپ اغلب اوقات همراه شماست و شما باید روزانه آن را با خود حمل کنید. صفحه نمایش هایی با اندازه ۱۳.۳ یا ۱۴ اینچی برای یک رایانه کاملا مناسب هستند. اگر احیانا از افرادی هستید که به صفحه نمایش های بزرگ علاقه دارید، به شما صفحه نمایش حداکثر ۱۵ اینچی را پیشنهاد می کنیم.

آنچه که بر همه ما در سالیان اخیر گذشته است، مجموعه‌ای از فشارهای مالی در حوزه‌های مختلف بوده که این فشار چه بسا در کالاهای دیجیتالی بسیار بالاتر بوده است. چون ۱۰۰درصد کالاهای دیجیتال وارداتی هستند و چند ده برابر شدن قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت آن‌ها دارد.

به همین خاطر در سالیان اخیر کمتر کسی به دنبال خرید لپ تاپ نو، کیس نو و … می‌رفت و سعی می‌کرد هر آنچه که دارد را نهایتا تعمیر کند یا با هزینه کمتری قسمتی از آن را به روز رسانی نماید. مانند بسیاری که با کاهش قیمت جهانی حافظه‌های SSD به خاطر گسترش و همگانی شدن، توانستند لپ تاپ‌های کارکرده خود را نونوار کنند.

اما در کنار این آپدیت کردن لپ تاپ یا تعمیر آن، یک روش خرید لپ تاپ دیگر هم به زندگی ما ایرانی‌ها اضافه شد که اگرچه بهترین راه نیست اما در حال حاضر بهترین راه حلی است که می‌توان با آن یک لپ تاپ کاربردی با مزایای مختلف تهیه نمود و آن هم خرید لپ تاپ استوک است.

با ادامه این مقاله از مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ همراه باشید تا بیشتر درباره اینکه لپ تاپ استوک چیست، مزایا و معایب لپ تاپ استوک کدام است، بیشتر لپ تاپ‌های استوک از چه برندهایی هستند و … صحبت کنیم.

 

لپ تاپ استوک چیست

ما ایرانی‌ها همیشه حس تنفر عجیبی نسبت به هر کالایی که پسوند دست دوم به خود می‌گیرد داریم. انگار با شنیدن دست دوم احساس می‌کنیم کسی دارد سرمان کلاه می‌گذارد. حقیقتا هم شاید این موضوع درباره بعضی از موضوعات صدق کند اما این موضوع هرگز درباره لپ تاپ‌های استوک به آن شکلی که در ذهن ماست، صدق نمی‌کند!

نکته اولی که در پاسخ به سوال لپ تاپ استوک چیست باید بگوییم این است که لپ تاپ استوک یک کالای دست دوم نیست. کالای دست دوم به کالایی می‌گویند که مدتی طولانی در استفاده فردی بوده و آن فرد حالا بنا به دلایلی به دنبال فروش آن است و شاید آن کالا دچار ایراداتی هم شده باشد که ممکن است در هنگام خرید به شما گفته شود یا اینکه بدون اینکه شما درباره آن چیزی بدانید، آن کالا را بخرید.

اما لپ تاپ استوک داستان کاملا متفاوتی دارد. Stock در لغت به معنای موجودی در انبار است و به خودی خود بار معنایی منفی دست دوم را هم با خود به همراه ندارد. پس لپ تاپ Stock به صورت تحت اللفظی به معنای لپ تاپی است که در انبار بوده است.

خب حالا این سوال پیش می‌آید اگر این لپ تاپ در انبار بوده است چرا قیمت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های نو دارد؟ برای اینکه بدانیم دقیقا لپ تاپ استوک چیست باید به چندین مثال اشاره کنیم تا دقیقا متوجه شویم که این لپ تاپ‌ها از کجا می‌آیند؟

شرکتی را در نظر بگیرید که برای بسیاری از کارمندانش از قبل لپ تاپ خریده است و حالا بعد از مدتی می‌خواهد تمامی سیستم‌هایش را به روز کند. خریدار لپ تاپ‌ها به آن شرکت رفته، آن‌هایی که ظاهر مناسبی دارند را خریده و به عنوان وارد کننده لپ تاپ استوک آن‌ها را به کشورهای مختلف خاورمیانه و … می‌فروشد.

در کشورهای خارجی وقتی فردی به هر دلیلی بعد از مدتی کوتاه از لپ تاپ خود ناراضی باشد آن را به شرکتش مرجوع می‌کند و آن شرکت هم به خاطر اینکه آن دستگاه از آکبندی خارج شده است، تمام آن‌ها را در انبار خود ذخیره می‌کند و بعدا آن‌ها را به طرق مختلف به کشورهای معمولا خاورمیانه‌ای یا آفریقایی می‌فروشد. شاید اسم اصلی لپ تاپ استوک از همین جا نشات گرفته باشد.

نوع دیگر لپ تاپ استوک از آن دست لپ تاپ‌هایی است که در فروشگاه‌های مختلف خارج کشور به عنوان کالای نمایشی استفاده می‌شده است و کاربرد دیگری نداشته است و به همین خاطر بعد از مدتی که مدل‌های جدید جایگزین آن شده‌اند، قبلی‌ها به انبار رفته و بعد از رسیدن به حجمی مشخص با عنوان لپ تاپ استوک صادر می‌شوند.

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که لپ تاپ استوک چیست اما نوع دیگری از لپ تاپ استوک وجود دارد که از باکیفیت ترین لپ‌تاپ‌های استوک محسوب می‌شود آن هم محصولاتی است که تولید آن‌ها متوقف شده و به همین خاطر در حجم‌های بالا و معمولا بدون کارتن و شارژر به عنوان لپ تاپ استوک به دیگر کشورها صادر می‌شود.

چهار نوع مثال مختلف از اینکه زادگاه یک لپ تاپ استوک از چه جاهایی می‌تواند باشد، زده شد اما در نظر بگیرید که لپ تاپ‌های استوک معمولا با لقب لپ تاپ صنعتی هم شناخته می‌شوند، چون به خاطر ظاهر و متریال استفاده شده در آن‌ها عمر بسیار بالاتری نسبت به محصولات معمولی دارند. به طور کلی هم لپ تاپ‌های استوک موجود در ایران از نوع مرجوعی استفاده نشده مشتریان خارجی یا محصولات توقف تولید شده است که نمی‌شود لفظ دست دوم را به آن‌ها داد.

مزایای لپ تاپ استوک

حالا که کاملا متوجه شدیم که لپ تاپ های استوک چیست باید به مزایای خرید لپ تاپ های استوک بپردازیم.

اولین و شاید مهمترین مزیت لپ تاپ استوک این است که شما نسبت به کالایی که می‌خرید هزینه بسیار کمتر و مناسب‌تری پرداخت می‌کنید. محصول مشابه یا نوی بسیاری از مدل‌های لپ تاپ استوک اگر در بازار موجود باشد، قیمتی دو تا سه برابری دارد که در این وضع اقتصادی ناپایدار اصلا مقرون به صرفه نیست.

دومین مزیت خرید لپ تاپ استوک این است که شاید ۹۰درصد این لپ تاپ‌ها قابل ارتقا هستند. یعنی می‌توانید رم و حافظه آن را ارتقا دهید. اگر هم نخواهید رم لپ تاپ را ارتقا دهید، کافیست یک حافظه SSD به جای (یا در کنار آن، بسته به مدل لپ تاپ دارد) حافظه HDD قرار دهید تا سرعت لپ تاپ شما به قول کامپیوتر بازها موشکی شود!

سومین مزیت لپ تاپ استوک این است که شما کالای فیک نمی‌خرید بلکه نسخه‌ای شاید قدیمی‌تری از برندهای معروف مانند لنوو، دل، اچ پی و … را تهیه می‌کنید و این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این لپ تاپ‌ها قطعات داخلی بسیار باکیفیتی دارند که به این سادگی‌ها خم به ابرو نمی‌آورند و هر کاربردی که به دنبال آن هستید به وسیله این محصولات به آن خواهید رسید.

چهارمین مزیت خرید لپ تاپ Stock این است که این لپ تاپ‌ها درجه بندی کیفیت دارند و شما بسته به بودجه و چیزی که به دنبال آن هستید می‌توانید از بین مدل‌ها و درجه کیفی مختلف، محصول خود را انتخاب نمایید.

معایب لپ تاپ استوک

یکی از معدودترین معایب این نوع لپ تاپ‎ها این است که گارانتی شرکتی ندارند اما معمولا کسی که از آن‌ها لپ استوک را می‌خرید به شما ضمانتی در حد یک یا دو ماه می‌دهد که به نظر کافی می‌آید. چه بسا لپ تاپ هر ایرادی هم داشته باشد در همان روزها و ساعات اول مشخص شود.

لپ تاپ مخصوص دانشجویان چه ویژگی هایی دارد ؟

ما در این مقاله ، لپ تاپ دانش آموزای و دانشجوی را از چند زاویه بررسی کرده ایم:

1- وزن لپ تاپ: به طور حتم دانشجویان تمایل ندارند لپ تاپ های سنگین وزن را هر روز حمل کنند و از منزل به دانشگاه ببرند. پس سعی کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که سبک باشد. وزن مورد قبول برای لپ تاپ های دانشجویی حدود 2 کیلوگرم است. توجه کنید که معمولا در مسیر دانشگاه نیاز است مدت زمان طولانی برای حمل لپ تاپ خود صرف کنید و این موضوع می تواند در افزایش خستگی شما موثر باشد.

 

2- اندازه صفحه نمایش: صفحه نمایش لپ تاپ بر وزن لپ تاپ موثر است. همانطور که می دانید محبوب ترین اندازه صفحه نمایش لپ تاپ های موجود در بازار 15.5 اینچی است اما ما توصیه می کنیم لپ تاپ های 13 و 14 اینچی را نیز در هنگام خرید بررسی کنید. چرا که این لپ تاپ ها وزن کمتری خواهند داشت. همچنین به رزولوشن و دقت تصویر نیز در هنگام خرید توجه کنید. همچنین توصیه می کنیم لپ تاپ های با صفحه نمایش مات و فول اچ دی را تهیه کنید.

 

3- پردازنده مرکزی لپ تاپ: با توجه به نوع کاربری لپ تاپ ، پردازنده های مختلفی بر روی رایانه ها نصب می شود. حداقل پردازنده ای که برای کارهای روزمره و عادی توصیه می شود سری Corei3 هستند. میزان حافظه پنهان یا کش نیز در آنها بسیار موثر است. ما پیشنهاد می کنیم برای کارهای روزمره دانشجویی از یک پردازنده با حافظه پنهان مناسب استفاده کنید اما اگر دانشجوی رشته های فنی هستید از سری Corei5 به بالا به این منظور استفاده کنید تا در هنگان اجرای محاسبات پیچیده ، بتوانید کارهای دیگری نیز بطور همزمان انجام دهید. به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ پردازنده های نسل قدیم مانند Celeron نروید تا حداقل برای چند سال خیالتان از پردازنده لپ تاپ تان راحت باشد.

4- حافظه رم لپ تاپ: از اصلی ترین عوامل در سرعت پردازش ها و هنگ نکردن لپ تاپ ها می توان از حافظه رم نام برد. برای کاربری عادی حداقل رم باید 4 گیگابایت باشد. اما اگر پردازش های سریع و پیچیده ای از لپ تاپ خود انتظار دارید ، به دنبال یک لپ تاپ با حداقل حافظه 8 گیگابایت با سرعت پردازش 1600 مگاهرتز و از نوع DDR3 باشید.

5- کارت گرافیک لپ تاپ: معمولا دانشجویان در هنگام بررسی و خرید لپ تاپ ، به این موضوع توجه زیادی می کنند. چراکه دانشجویان حتی اگر کارهای روزمره ای نیز با سیستم خود داشته باشند ، در بسیاری از اوقات تمایل دارند بتوانند برخی از بازی های سنگین را نیز اجرا کنند. پس نیاز به یک کارت گرافیک مجزا برای این افراد ضروری است. اما اگر به دنبال کارهای وب گردی و تحقیقاتی ساده هستید ، یک کارت گرافیک آنبورد با حافظه مشترک نیز می تواند پاسخگوی کار شما باشد.

 

6- فضای ذخیره سازی هارد: هارد دیسک و فضای آن شاید در نگاه اول ، بر خرید یک لپ تاپ با کاربری دانشجویی تاثیر گذار نباشد اما به این موضوع توجه کنید که دانشجویان در طول چند سال که با لپ تاپ خود کار خواهند کرد مطمئنا حجم وسیعی از اطلاعات را خواهند داشت که باید بر روی هارد دیسک لپ تاپ خود ذخیره کنند. پس ما پیشنهاد می کنیم برای کارهای روزمره 500 گیگابایت و برای کاربری پیشرفته تر از 1 ترابایت هارد در لپ تاپ خود استفاده کنید. اگر پردازش های سنگین خواهید داشت می توانید از هارد های پرسرعت SSD استفاده کنید که قیمت بالاتری هم دارند.

7- پورت های خروجی لپ تاپ: تصور می کنید می خواهید در خصوص یکی از تحقیقات خود در دانشگاه ارائه ای چند دقیقه ای داشته باشید. اگر لپ تاپ شما به ساده ترین پورت HDMI متصل باشد به راحتی و با یک کابل می توانید آن را به ویدئو پروژکتور کلاس وصل کرده و ارائه خود را در صفحه نمایش بزرگتری به انجام برسانید. همچنین تعداد پورت های USB لپ تاپ هم برای دانشجویان مهم خواهد بود.

 

8- باتری لپ تاپ: میزان استفاده دانشجویان از لپ تاپ معمولا زیاد خواهد بود. برخی از دانشجویان در مسیر نیز سعی می کند تکالیف خود را انجام دهند. بنابراین نیاز است از لپ تاپی استفاده کنند که حداقل 2 ساعت شارژ را برای استفاده بدون برق ذخیره کرده باشد. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم به این مشخصه توجه ویژه ای کنید. اما اگر استفاده شما از لپ تاپ ، همیشه با کمک نیروی برق است ، یک لپ تاپ با باتری معمولی تهیه کنید.

بررسی برخی پارامتر های موثر در خرید لپ تاپ اداری

دراین بخش با بررسی برخی توانمندی های سخت افزاری خرید لپ تاپ مدیریتی و اداری تلاش داریم شما را به مرحله انتخاب اولیه یک دستگاه مناسب برسانیم، ولی تصمی گیرنده نهایی شما هستید!

1) هدف از خرید‏ ابتدایی ترین فاکتور خرید لپ تاپ اداری تعیین درست هدف استفاده از آن است. چرا که اگر هدف از خرید سیستم کاربرد های گرافیکی و جلوه های صوتی و تصویری باشد، ولی دستگاهی با امکانات گرافیکی ضعیف در اختیار باشد، مشخص است که هدف به درستی مشخص نشده است.  استفاده از کابرد های مدیریتی و تصمیم گیری، انجام پروژه های دانشگاهی، استفاده از نرم افزار های مالی و اداری و حسابداری، صوتی و تصویری و گرافیکی و نرم افزار های مهندسی از دیگر اهداف تهیه یک لپ تاپ است.

 

2) صفحه نمایش: معمولا نخستین فاکتور ظاهری یک لپ تاپ که نگاه بیینده را جلب می کند، همانا صفحه نمایش آن است. اما ایا اندازه صفحه نمایش برای شما مهم است؟ ‏بر اساس توصیه کارشناسان بهترین و رایج ترین اندازه برای مصارف اداری حداکثر مانیتور 15 اینچ است. چرا که هر چه اندازه بیشتر باشد حمل و نقل آن نیز مشکل تر است.

 

3) پردازشگر: اغلب لپ تاپ های اداری و غیر اداری با استفاده از پردازنده های تولیدی شرکت های Intel  و AMD بهره می برند. هر چه پردازنده قدرتمند تر باشد، قابلیت ها و هزینه های آن نیز بیشتر است. در لپ تا پ های معمولی پردازنده های سری I5 ساخته INTEL به کار رفته است. ‏

 

4) حافظه : امروزه با توجه به توسعه فزاینده فناوری و سخت افزاری در کامپیوتر و خصوصا  لپ تاپ، ظرفیت و میزان حافظه (RAM) فاکتور مهمی است. هر چه عملکرد برنامه های نصب شده در سیستم بیشتر و قدرتمند تر باشد در نتیجه نیاز به حافظه بیشنپتری دارد. معمولا در لپ تاپ اداری به میزان 2 تا 4 گیگا بایت RAM تعبیه شده است.

 

5) برق و باتری: ‏ به علت قابلیت حمل و نقل آسان لپ تاپ خصوصا  لپ تاپ های اداری، برخورداری از یک مکانیزم قوی و مستمر توان و شارژ به شدت الزامی است. در نتیجه کیفیت باتری و میزان و مدت شارژ بودن آن و کیفیت سیستم برق رسانی  فاکتور مهم دیگری است که در نظر گرفته می شود.‏در بسیاری از سیستم ها به طور متوسط مدت زمان شارژ بین 2 تا 3 ساعت می باشد.

6) دیسک: هارد دیسک سیستم و ظرفیت آن یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب محصول است. کاملا مشخص است که به مانند پردازنده و حافظه هر چه ظرفیت هارد دیسک بیشتر باشد بر قیمت سیستم موثر است. بسیاری از کاربران به جای خرید یک لپ تاپ اداری با هارد ظرفیت بالا، برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر از هارد های خارجی (External) بهره می گیرند.

 

7) ‏شبکه و پورت ها:

‏ اغلب لپ تاپ های موجود در بازار معمولا دارای 2 پورت USB و یک HDMI و همچنین LAN و اسلات های حافظه می باشند. حال هر چه سیستم قیمت بیشتری داشته باشد قطعا پورت و اسلات های بیشتری دارد. ‏