مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

تست لپتاپ

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۶ ب.ظ | | ۰ نظر

راهنمای تست لپتاپ

اگر می خواهید لپتاپ استوک اروپایی بخرید این مقاله برای شماست تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید. قطعا پیش آمده است که بخواهید عملکرد لپ تاپ تا را بررسی کنید و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه این مقاله سعی کرده ام تمامی نکاتی که لازم است را بیان کنم. لطفا تا آخر بخوانید و در صورتی که سوالی دارید در قسمت نظرات بیان کنید.

تست بنچمارک لپ تاپ

اگر واقعا می‌خواهید از نقاط ضعف و قوت کامپیوتر خود سر دربیاورید، بهترین کار انجام «بنچمارک» (benchmark) است. مدت‌هاست که گیمرها برای مقایسه‌ی دقیق سیستم‌هایشان از بنچمارک بهره می‌گیرند و باید گفت که بهترین راه برای مقایسه‌ی عملکرد کامپیوتر شخصی خود با کامپیوتر دیگران، انجام بنچمارک است.

برای انجام چنین آزمایشی، این موضوع را مدنظر داشته باشید که دو نوع بنچمارک وجود دارد: بنچمارک «واقعی» (real world) و «مصنوعی» (synthetic). در بنچمارک‌های واقعی، عمدتا کارهای ساده‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مثلا برنامه فتوشاپ در عرض چند ثانیه باز می‌شود یا رندر یک فایل سه‌بعدی چقدر طول می‌کشد.

تست کامپیوتر

بنچمارک‌های مصنوعی هم بسته‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توانند تعدادی آزمایش را در کامپیوتر انجام دهند؛ آزمایش‌هایی که تعدادی از آن‌ها شبیه‌سازی دنیای واقعی هستند و تعدادی دیگر تلاش می‌کنند که سرحد توان کامپیوتر را تشخیص دهند. زمانی که بنچمارک به اتمام می‌رسد، کاربر با تعدادی عدد مواجه می‌شود که به‌خودی‌خود ارزش چندانی ندارند. زمانی این اعداد ارزش پیدا می‌کنند که آن‌ها را با اعداد بنچمارک دیگر کامپیوترها یا اعداد بنچمارک‌های قبلی کامپیوتر خودتان مقایسه کنید.

با استفاده از بنچمارک‌ها می‌توانید ببینید که عملکرد کامپیوتر شما با مشخصات عنوان‌شده تطابق دارد یا نه. همچنین با استفاده از بنچمارک‌های سخت‌افزاری امکان تشخیص مشکلات پیش از وقوع آن‌ها وجود دارد. شاید استفاده از بنچمارک‌ها کار پیچیده‌ای به نظر برسد، اما بهره بردن از آن‌ها مزایای زیادی دارد که مثلا می‌توان به فهمیدن زمان موردنظر برای خرید لپتاپ جدید، تشخیص مشکلات سخت‌افزاری پیش از این که جدی شوند، انتخاب‌های بهتر درزمینه‌ی ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

عوامل مختلفی در نتایج بنچمارک اثر می‌گذارند و به همین خاطر توصیه می‌کنیم که هر آزمایش را حداقل ۳ بار انجام دهید و میانگین اعداد به‌دست‌آمده را حساب کنید. بیشتر نرم‌افزارهای مربوط به بنچمارک سایتی هم دارند که در آن سایت می‌توانید اعداد به‌دست‌آمده از سیستم‌های دیگر را مشاهده کنید.

‌۱. بنچمارک‌های مربوط به عملکرد

تست لپتاپ

بنچمارک‌های مربوط به عملکرد معمولا بنچمارک‌های کلی هستند که تقریبا همه‌چیز از جمله سرعت پردازنده‌ی مرکزی و «واحد پردازش گرافیکی» (GPU) را مورد بررسی قرار می‌دهند. با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده در چنین بنچمارک‌هایی، می‌توانید از نقاط قوت و ضعف کامپیوتر شخصی‌تان آگاه شوید و اگر اهل بازی هستید، مطلع می‌شوید که سیستم شما چه بازی‌هایی را می‌تواند اجرا کند.

Novabench یک ابزار خوب و رایگان برای بنچمارک در محیط ویندوز است. Geekbench هم در این زمینه ابزاری جامع‌تر و حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شود که از آن در پلتفرم‌های ویندوز، macOS، iOS و اندروید می‌توان استفاده کرد؛ البته استفاده از این ابزار رایگان نیست و بعد از گذراندن دوره‌ی آزمایشی، باید ۱۰ دلار پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید فقط درزمینه‌ی گرافیکی بنچمارک را انجام دهید، Cinebench را مدنظر داشته باشید که رایگان است و در پلتفرم‌های ویندوز و macOS می‌توان از آن استفاده کرد. اگر به دنبال بنچمارک‌های گرافیکی تخصصی‌تر و پیشرفته‌تری هستید، به سایت ۳DMark سر بزنید و در آنجا می‌توانید از ابزارهای خوبی برای بنچمارک مربوط به GPU بهره ببرید؛ البته فقط حالت ابتدایی این ابزارها رایگان است و برای استفاده از هرکدام از مجموعه بنچمارک‌های پیشرفته‌ی این سایت، باید مبلغ ۳۰ دلار را پرداخت کنید.

چنین بنچمارک‌هایی را مرتبا انجام دهید تا عملکرد کامپیوتر خود را طی مرور زمان مشاهده کنید؛ علاوه بر این، با استفاده از این نتایج می‌توانید تأثیر ارتقاهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را بر عملکرد کلی سیستم مشاهده کنید و درنهایت اگر نتایج بنچمارک افت مشهودی داشته باشند، می‌فهمید که زمان تعویض لپتاپ فرارسیده است.

هر بنچمارکی منحصربه‌فرد است و به همین خاطر، خواندن راهنماهای مربوط به بنچمارک‌ها را فراموش نکنید. بعد از انجام هر بنچمارک، نتایج به‌دست‌آمده را با نتایج موجود در سایت بنچمارک موردنظر مقایسه کنید تا در مقایسه با دیگر کامپیوترها، از وضعیت کلی سیستم خود آگاه شوید. البته اگر نمره‌ی نهایی چندان بالا نبود، لازم نیست نگران شوید و مهم این است که کامپیوتر شما از پس کارهای موردنظرتان بربیاید؛ اما اگر نمره‌ی به‌دست‌آمده از گوشی‌های هوشمند میان‌رده هم پایین‌تر باشد، پس احتمالا دیگر وقتش رسیده که به فکر ارتقای لپتاپ باشید.

۲. بنچمارک‌های مرورگر

تست مرورگر
همه‌ی ما روزانه وقت زیادی را در مرورگرها می‌گذرانیم؛ اما آیا مرورگری که ما استفاده می‌کنیم بهترین مرورگر موجود است؟ آیا مرورگر مورد استفاده‌ی ما حافظه‌ی رم زیادی را اشغال می‌کند و سرعت سیستم را پایین می‌آورد؟ آیا وقتش رسیده که به استفاده از مرورگر دیگری روی بیاوریم؟ برای جواب به این سوالات می‌توانید مرورگرهای مختلفی را روی سیستم نصب کنید و خودتان مشغول آزمایش شوید؛ اما چنین کاری علاوه بر این که دقیق نیست، وقت‌گیر هم هست. به همین خاطر، برای مقایسه سرعت و دیگر موارد مرورگرها، بهترین کار انجام بنچمارک است.

یکی از بهترین بنچمارک‌های مرورگر، بنچمارک WebXPRT 2015 است. با استفاده از این بنچمارک، مرورگر تحت آزمایش‌های متنوع و گسترده‌ای قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت آن مشخص می‌شود. برای بنچمارک مرورگر ابزار و سایت‌های خوب دیگری هم وجود دارد. به‌طور مثال برای بنچمارک درزمینه‌ی تکنولوژی‌های جدید (مانند WebGl)، استفاده از Basemark را توصیه می‌کنیم. برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات از Peacekeeper و برای بررسی عملکرد جاوا اسکریپت مرورگر از JetStream می‌توانید استفاده کنید. در این زمینه، نوع ابزار بنچمارک اهمیت خیلی زیادی ندارد، چیزی که اهمیت دارد این است که برای آزمایش عملکرد مرورگرهای مختلف از ابزارهای مشخصی استفاده کنید و این ابزارها را تغییر ندهید.

درزمینه‌ی مرورگرها، توصیه می‌کنیم که خودتان این بنچمارک‌ها را انجام دهید تا از عملکرد مرورگرهای مختلف در کامپیوترتان آگاه شوید و درنهایت می‌توانید نتایج به‌دست‌آمده از این بنچمارک‌ها را با توجه به اولویت‌هایتان تفسیر و مرورگر موردنظرتان را انتخاب کنید؛ مثلا برای یک کاربر، سرعت بارگذاری صفحات اهمیت بیشتری نسبت به عملکرد گرافیکی مرورگر دارد و به همین خاطر مرورگری را انتخاب می‌کند که ازلحاظ سرعت بارگذاری در رتبه‌ی بالاتری قرار داشته باشد.

۳. بنچمارک‌های سرعت اینترنت

تست سرعت اینترنت

برای بنچمارک درزمینه‌ی سرعت اینترنت ابزارهای زیادی وجود دارد که سایت Speedtest از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که در این زمینه فقط به یک ابزار تکیه نکنید و از چند ابزار دیگر هم استفاده کنید. در سایت Speedtest، علاوه بر سرعت دانلود و آپلود، سرعت «پینگ» (ping) هم موردبررسی قرار می‌گیرد.

بعد از انجام چنین بنچمارک‌هایی اگر سرعت اینترنت پایین‌تر از حد موردنظر بود، می‌توانید با شرکت خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید و از آن‌ها بابت این مساله توضیح بخواهید. البته قبل از این که بخواهید چنین تماسی را بگیرید، بهتر است از بنچمارک مربوط به شرکت خدمات اینترنتی خود استفاده کنید؛ هرچند چنین بنچمارکی معمولا چندان دقیق نیست، اما بهتر است که آن را انجام دهید تا در صورت شکایت، دستتان پر باشد.

علاوه بر بنچمارک‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم، برای بررسی عملکرد قطعات مشخص درون کامپیوتر هم ابزارهای بنچمارک وجود دارد. به طور مثال برای حل مشکلات سخت‌افزاری و تشخیص زمان مناسب برای ارتقا، می‌توان از چنین بنچمارک‌هایی بهره برد.

مثلا اگر سروصدای هارددیسک‌تان بلند شده، بنچمارک انجام دهید. برای چنین کاری می‌توانید از ابزار رایگان CrystalDiskMark و در macOS هم می‌توانید از ابزار رایگان Blackmagic Disk Speed Test استفاده کنید. از این دو ابزار می‌توان برای بنچمارک هاردهای قدیمی و SSD استفاده کرد.

اگر می‌خواهید به پردازنده‌ی کامپیوترتان فشار زیادی وارد کنید، استفاده از ابزار رایگان ویندوزی Prime95 را توصیه می‌کنیم. در macOS، ابزارهای زیادی برای بنچمارک تخصصی پردازنده وجود ندارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از ابزار بنچمارک عمومی Geekbench بهره بگیرید که بخشی برای بررسی پردازنده در آن تعبیه شده است.

‌تست لپ تاپ دست دوم

بدنه و ظاهر لپ تاپ استوک نوت بوک

در خرید یک نوت بوک دست دوم هیچ فرمولی برای محاسبه قیمت وجود ندارد!شاید شما هم با واژه هایی مانند 40% کمتر از قیمت آکبند و...آشنا باشید اما بهتر است بدانید که آنها برای فریب کاربران هستند و پارامترهای یک نوت بوک و وضعیت های آن است که قیمت نهایی را مشخص می کند.در وضعیت ظاهری دقت کنید.بسیاری از کاربران و فروشندگان در این قسمت با زدن روغن های براق کننده مورد استفاده در "الکترونیک" وضعیت نوت بوک را بسیار نو جلوه می دهند.این را بدانید که اگر وضعیت ظاهری بدنه و کابینت مناسب باشد،به احتمال زیاد کاربر قبلی به خوبی از محصول حود مراقبت می کرده است.

پیچ های نوت بوک ها درای یک قفل کلاژ دار هستند که تنها با پیچ گوشتی و با فشار مضاعف است که برای اولین بار باز می شوند.اگر درون محل قرار گیری پیچ ها شاهد رنگ نقره ایی بوده اید و یا آثار باز شدن بر روی پیچ مشاهده شد،بدان معنی است که کابینت قبلا باز شده است.البته این باز شدن می تواند به دلیل ارتقاء هارد دیسم،حافظه رم و تمیز کاری باشد.

تست cpu

پس به تمامی قسمت های بدنه توجه کافی نشان دهید و اگر قسمت برچسب و سریال محصول کنده شده باشد از خرید آن اجتناب کنید.کارتن یک لپ تاپ شناسنامه آن است پس از وجود آن مطمئن شده و سریال زیر دستگاه را با برچسب روی کارت مطابقت دهید.اگر در لبه های مانیتور علائم نشت نور مشاهده شد،از خرید آن اجتناب کنید.خروج نور از اطراف نمایشگر می تواند در اثر ضربه های فیزیکی ایجاد گردد.با لمس تمامی کلید های کیبورد،از سلامت فیزیکی آن مطمئن شوید.

پورت ها،اتصالات و ODD

در بسیاری از موارد دیده شده است که پورت های یک محصول به درستی کار نمی کند و یا فروشنده اذعان دارد که پس از نصب ویندوز جدید و درایوها این مشکل دیده نخواهد شد.بد نیست بدانید که پورت های نوت بوک ها قابل تعویض نیستند و به برد اصلی متصل هستند.پس فکر نکنید که به مانند کامپیوترهای دسکتاپ می توان برای آنها راه حل در نظر گرفت.در نتیجه از سلامت پورت ها مطمئن شوید و آنها را بیازمایید.مهمترین آنها HDMI و USB است.البته گاها ممکن است به دلیل عدم نصب درایور چیپست مشکلاتی مانند عدم شناخت سریع و سرعت پایین به وجود آید.تست و آزمایش درایو ODD یا همان DVD RW/ROM را فراموش نکنید.تعویض یک درایو مشکل دار ODD می تواند نسبتا پر هزینه باشد.

تست مک بوک

تست قطعات کامپیوتر و لپ تاپ استوک

تست هارد دیسک/SSD

هارد دیسک و درایو های SSD یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد.برای تست مناسب و سریع حافظه های ذخیره سازی می تواند از نرم افزارهایی مانند HD Sentinel استفاده نمایید.این نرم افزارها در تب های مختلف خود وضعیت فضای ذخیره سازی و سلامت آن را مورد بررسی و مانیتور قرار می دهد.البته با نمایش ساعت استفاده از هارد دیسک،می توانید به زمان استفاده و روشن بودن نوت بوک نیز دست پیدا کنید.

مانیتور و کارت گرافیک

در هنگام بررسی با استفاده از کلید FN و کلیدهای تنظیم نور نمایشگر،نور آن را کم زیاد کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.حداکثر 2 پیکسل سوخته در نمایشگر می تواند مورد قبول واقع شود اما بیشتر خیر.البته این مورد می تواند تا حدودی سلیقه ایی باشد.بسیاری از نوت بوک های امروزی دارای دو کارت گرافیک هستند که اصطلاحا به آنها Optimus گفته می شود.کارت گرافیک اول را می توان همان نمونه مجتمع با پردازنده دانست که وظیفه نمایش دسکتاپ و موارد سبک را بر عهده دارد.کارت گرافیک دوم معمولا قویتر بوده و وظیفه اجرای پردازش های سنگین را بر عهده دارد.البته نگران این قسمت نباشید چون با بروز نقص فنی در یکی از کارت ها،سیستم به کلی از کار افتاده و تصویر بالا نخواهد آمد.اما با رفتن به منوهای ساده ویندوز مانند Task Manager و صفحات درایورها می توانید از اطلاعات و سلامت آنها مطمئن شوید.اجرای یک بازی نیز برای تست کارت گرافیک دوم توصیه می شود.این بازی را حداقل 10 الی 15 دقیقه در حالت اجرا نگاه دارید.

صفحه کلید و موس پد

برای تست درست صفحه کلید و موس پد می توانید از نرم افزارهایی مانند PassMark KeyboardTest استفاده نمایید.موس پد های قدیمی در صورت اتصال رابط های دیگر مانند SATA و ATA دچار نقص فنی می شدند که گاها این مشکلات همیشگی بود.پس در تست پد لمسی کوشا باشید.خرابی این قسمت از نوت بوک ها نسبتا شایع است.

لپتاپ ارزان قیمت

سیستم خنک کننده

سامانه های خنک کننده در نوت بوک ها،در دراز مدت نیاز به سرویس دوره ایی دارند.در غیر این صورت صدمات گران قیمتی به قطعاتی مانند CPU و GPU وارد می گردد.برای تست این قسمت می توانید از نرم افزارهایی مانند GPU-Z و CPU-Z استفاده کنید.برای تست دمای کلی قطعات نیز نرم افزارهایی مانند HW Monitor استفاده نمایید و از دمای قطعات مطلع شوید.سرعت بالای فن،نویز صوتی بالا و دمای بالای قطعات نشان از یک خنک کننده ضعیف است که نیازمند تعویض و یا سرویس دارد.

حافظه رم (RAM)

در برخی موارد ممکن است که در لپ تاپ ها شاهد دو ماژول رم باشیم و در هنگام فروش یکی از آنها برداشته شود.با اطلاع از مدل کامل و دقیق آن را در اینترنت جستجو کرده و از حجم واقعی رم با خبر شوید.

منبع : دیجی کالا و باشگاه خبرنگاران جوان

راهنمای خرید لپتاپ استوک اروپایی و کارکرده

دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ق.ظ | | ۰ نظر

در این مقاله به تمامی سوالات در زمینه لپتاپ استوک می پردازیم.

همچنین راه های تشخیص لپتاپ استوک اروپایی مخصوصا لپتاپ استوک لنوو و ایسوس و همچنین به بررسی انواع لپتاپ اپن باکس از جمله لپتاپ های لپ تاپ استوک گیمینگ ، لپ تاپ استوک دل و لپتاپ های صنعتی مخصوص مانند لپتاپ صنعتی اچ پی و لنوو را بیان می کنیم. وضعیت بازار لپتاپ دست دوم در ایران و لپتاپ ارزان را نیز بیان می کنیم. در آخر قیمت انواع لپتاپ استوک را بررسی می کنیم.

لپتاپ استوک ارزان

لپتاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های کارکرده یا دست دوم گفته می شود . اما همیشه اینطور نیست !
در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان می توانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمی شود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.

پس از انبار کردن ، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش می رسند. پس ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! این کالا از درجه ی A است. یک از این موراد برگشتی لپ تاپ های صنعتی (industrial laptop) می باشند .

این نوع سیستم ها براساس نوع سفارش میتواند در یک مدل،اما دارای کانفیگ های مختلف ، همراه با کارت گرافیک مجزا یا بدون آن و در کل رنج وسیعی از تغییرات را شامل شود. لذا کارفرما،کارخانه و یا مرکز صنعتی سفارش دهنده؛با توجه به نوع کاربری و نیاز خود به کارخانه های تولید لپ تاپ سفارش می دهد.

لپ تاپ استوک اروپایی ، لپ تاپ استوک گیمینگ

در هنگام خرید لپ تاپ استوک اروپایی سعی کنید لپتاپ فروشگاهی خریداری کنید. این مدل لپتاپ ها اصطلاحا اپن باکس open box گفته می شود. بدین صورت که برای نمایشگاه یا بازدید عمومی این لپتاپ ها قرار داده شده اند و در آخر به انبار منتقل شده اند. به این مدل لپ تاپ استوک درجه یک گفته می شود.

 

انواع لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک لنوو lenovo

از جمله مدل های لنوو که کاربرد بسیار مناسبی دارند و همچنین جزو لپتاپ های استوک ارزان قیمت نیز به حساب می آیند می تواند به انواع لپتاپ thinkpad  و صنعتی که عموما داک خور نیز هستند. و می توانند امکانات زیادی از جمله usb های بیشتر و dvd رام و انواع پورت های صنعتی و باتری اضافی نیز به لپتاپ شما اضافه کنند. کاربرد این لپتاپ ها بیشتر برای محیط های خشن مانند آزمایشگاه های صنعتی است.

لپ تاپ استوک ایسوس asus

لپتاپ های ایسوس استوک از ظرافت بسیار بالایی برخوردار هستند و بیشتر برای خانم ها و افرادی که دنبال شیک بودن لپ تاپ و همچنین کارایی آن هستند مناسب می باشند. این مدل لپتاپ ها دارای بدنه بسیار زیبا ، دوربین با کیفیت و کیبرد و تاچی عالی می باشند و همچنین رنگ بندی نیز دارند. عموما لپتاپ استوک ایسوس ارزان قیمت هستند و فقط در نمایشگاه ها روشن شده اند . البته ایسوس نیز لپتاپ های صنعتی مناسب نیز تولید می کند ولی در مقایسه با سایر کالاها ویژگی برتر ایسوس ظرافت کار آن است.

لپ تاپ اچ پی hp

اکثر لپتاپ هایی که در ایران به عنوان استوک فروش می روند لپتاپ استوک hp هستند. hp بدلیل تنوع محصولات صنعتی و همچنین تعمیرات راحت و در دسترس بودن قطعات این لپ تاپ ها طرفداران بسیاری دارند. از سری 84xx تا 85xx می توان با انواع کانفیگ از این لپتاپ ها پیدا کرد. گرافیک بالا ، پشتیبانی همزمان از دو هارد ssd و عادی ، امکان افزایش رم تا مقدار دلخواه ، پشتیبانی از خروجی های vga , hdmi و سایر پورت های صنعتی از ویژگی های برتر لپ تاپ استوک hp است. تعداد زیادی از این مدل لپتاپ ها حتی دارای پورت اتصال مستقیم به ادوات مهندسی برق و کامپیوتر هستند.

لپ تاپ دل dell

در مورد لپتاپ های دل با توجه به قیمت پایین کارخانه شما می توانید لپتاپی با مشخصات بالا و بهترین قیمت را انتخاب کنید. البته عمده مشکلی که لپتاپ های دل استوک موجود در دوبی دارند باتری و cpu آن هاست که وارد کننده گان تمایلی به خرید آن ها ندارند. پس اگر می خواهید لپتاپ استوک dell خریداری کنید سعی کنید که مدلی را انتخاب کنید که کانفیگ بالایی دارد.

لپ تاپ استوک گیمینگ

اگر دنبال لپتاپ های غول و بسیار قوی هستید این مدلها مناسب شما هستند. نکات زیادی پیرامون خرید لپتاپ های گیمینگ وجود دارد که در مقاله ایی بصورت اختصاصی به آن ها می پردازیم. اما در نظر داشته باشید که اجناس استوک گارانتی ندارند مخصوصا لپتاپ های گیمینگ و اگر کسی ادعا کرد حتما از شرایط آن اطلاع پیدا کنید.

لپتاپ استوک اروپایی

رفتن به فروشگاه آبیدر استوک

نکاتی پیرامون خرید لپتاپ استوک ارزان قیمت و لپ تاپ دست دوم

صفحه نمایش در لپ تاپ های استوک اروپایی

صفحه نمایش این مدل لپ تاپ ها اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست، مشتری های این (لپ تاپ های استوک در ایران) اکثرا مراکز صنعتی و کارخانه ها هستند،پس در هنگام کار با آن باید به موارد استاندارد در کارخانه ها توجه شود که یکی از آن ها عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است.این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.

موس و کیبورد

محیط های کاری اکثرا دارای آلودگی های محیطی هستند که ممکن است احیانا کاربری که از دستگاه استفاده میکند نیز دستان کثیف یا دارای همین آلودگی ها باشد(مثل چرب بودن دست ها) لذا در این مواقه علاوه بر اینکه دستگاه کثیف می شود. موس پد نیز به علت چرب شدن در سطح آن به درستی کار نخواهد کرد.

پس کارخانه سازنده باید دنبال راه چاره برای این موضوع باشد و آن هم چیزی نیست جز: Pointstick ، اما دیگر مسئله لمسی بودن و خطا در آن حل شده و حتی با کثیف ترین دست ها هم به راحتی میتوان با آن کار کرد همچنین دارای دکمه های راست و چپ کلیک مجزا ست که باعث جدا شدن و عدم تداخل با صفحه لمسی می شود.

کیبورد لپتاپ های استوک دارای کیفیت بسیار مناسب است و برای کار در شرایط سخت و صنعتی طراحی شده است پس خیالتان راحت امکان خرابی آن بسیار کم است.

فن بسیار قوی

لپ تاپ های صنعتی اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت و روشن بودن مداوم ساخته شده اند از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره می برند. حتی بیشتر آنها از امکان استفاده باتری دوم نیز بهره می برند که به گفته کارخانه سازنده می توانند تا 10 ساعت مداوم بدون برق کار کنند.

خرابی لپتاپ استوک

لایه محافظ در لپ تاپ های استوک بسیار مهم است. حتی عایق ها و محافظ های صفحه نمایش و کیبورد نیز از این لپ تاپ های استوک در برابر ضربه نیز محافظت میکند.جالب است بدانید برخی از مدل های کمپانی دل از سیستم ضد آب نیز بهره میبرد!

لپتاپ استوک لنوو

  • در هنگام خرید پورت های USB را بررسی کنید هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کارکرد با USB 3 و USB 2.
  • نرم افزارهایی را که در بخش دانلود قرار داده ایم را استفاده کنید تا زمان کارکرد دستگاه و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن آن همچنین میزان سلامت باتری را به شما نشان دهد. 
  • درست است که گارانتی در جنس استوک و دست دوم معنایی ندارد. اما اگر از راه دور خرید می کنید از فروشنده بخواهید فیلم کارکرد لپتاپ و عکس های بیشتر از بدنه و کیبورد را برایتان ارسال کند. 
  • معمولا فروشگاه های استوک اجناس درجه یک و یا اصطلاحا  A++ وارد می کنند و خیالشان بابت اجناس راحت است به همین دلیل بین یک تا هفت روز مهلت تست برای محصولاتشان قرار می دهند.

قیمت لپتاپ استوک

دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ | | ۰ نظر

نکاتی پیرامون خرید لپتاپ استوک ارزان قیمت و لپ تاپ دست دوم

صفحه نمایش در لپ تاپ های استوک اروپایی

صفحه نمایش این مدل لپ تاپ ها اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست، مشتری های این (لپ تاپ های استوک در ایران) اکثرا مراکز صنعتی و کارخانه ها هستند،پس در هنگام کار با آن باید به موارد استاندارد در کارخانه ها توجه شود که یکی از آن ها عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است.این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.

موس و کیبورد

محیط های کاری اکثرا دارای آلودگی های محیطی هستند که ممکن است احیانا کاربری که از دستگاه استفاده میکند نیز دستان کثیف یا دارای همین آلودگی ها باشد(مثل چرب بودن دست ها) لذا در این مواقه علاوه بر اینکه دستگاه کثیف می شود. موس پد نیز به علت چرب شدن در سطح آن به درستی کار نخواهد کرد.

پس کارخانه سازنده باید دنبال راه چاره برای این موضوع باشد و آن هم چیزی نیست جز: Pointstick ، اما دیگر مسئله لمسی بودن و خطا در آن حل شده و حتی با کثیف ترین دست ها هم به راحتی میتوان با آن کار کرد همچنین دارای دکمه های راست و چپ کلیک مجزا ست که باعث جدا شدن و عدم تداخل با صفحه لمسی می شود.

کیبورد لپتاپ های استوک دارای کیفیت بسیار مناسب است و برای کار در شرایط سخت و صنعتی طراحی شده است پس خیالتان راحت امکان خرابی آن بسیار کم است.

فن بسیار قوی

لپ تاپ های صنعتی اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت و روشن بودن مداوم ساخته شده اند از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره می برند. حتی بیشتر آنها از امکان استفاده باتری دوم نیز بهره می برند که به گفته کارخانه سازنده می توانند تا 10 ساعت مداوم بدون برق کار کنند.

خرابی لپتاپ استوک

لایه محافظ در لپ تاپ های استوک بسیار مهم است. حتی عایق ها و محافظ های صفحه نمایش و کیبورد نیز از این لپ تاپ های استوک در برابر ضربه نیز محافظت میکند.جالب است بدانید برخی از مدل های کمپانی دل از سیستم ضد آب نیز بهره میبرد!

لپتاپ استوک لنوو

  • در هنگام خرید پورت های USB را بررسی کنید هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کارکرد با USB 3 و USB 2.
  • نرم افزارهایی را که در بخش دانلود قرار داده ایم را استفاده کنید تا زمان کارکرد دستگاه و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن آن همچنین میزان سلامت باتری را به شما نشان دهد. 
  • درست است که گارانتی در جنس استوک و دست دوم معنایی ندارد. اما اگر از راه دور خرید می کنید از فروشنده بخواهید فیلم کارکرد لپتاپ و عکس های بیشتر از بدنه و کیبورد را برایتان ارسال کند. 
  • معمولا فروشگاه های استوک اجناس درجه یک و یا اصطلاحا  A++ وارد می کنند و خیالشان بابت اجناس راحت است به همین دلیل بین یک تا هفت روز مهلت تست برای محصولاتشان قرار می دهند.

مشاهده لیست قیمت و خرید لپ تاپ مناسب رندر در آبیدر استوک.