مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

خرید لپتاپ استوک

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۰۳ ب.ظ | | ۰ نظر

 

لپ‌تاپ استوک چیست؟

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار می‌باشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده می‌شود.
اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام استوک میشناسیم.

💡 نکته مهمی که لازم است بدانیم این است که اجناس استوک لزوما کارکرده و دست دوم نیستند.

 لپ‌تاپ های استوک از کجا می‌آیند:

  • در کشورهای صنعتی و پیشرفته بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاست‌های جالبی را برای فروش و جذب مشتری اتخاذ می کنند.
  • به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسری “آرگوس” در کشور انگلیس مشتریان می توانند کالاهای خریداری شده را بعد از ۳۰ روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند.
  • اما کالاهای برگشتی از مشتریان به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از گریدبندی “درجه بندی” در انبار به صورت عمده به فروش می‌رسند.

گرید بندی در لپتاپ استوک

گریدهای به ترتیب کیفیت و تازگی در دسته های زیر دسته بندی می‌شوند:
۱٫ Grade “Open Box”
۲٫ Grade “A++”
۳٫ Grade “A+”
۴٫ Grade “A”
۵٫ Grade “B+”
۶٫ Grade “B”
۷٫ Grade “C”
۸٫ …
⏪⏪ در مورد گریدهای موجود در بازار استوک در ادامه صحبت خواهیم کرد.
✔️ گرید Open Box
گرید اپن باکس منظور محصولاتی هستش که فقط از کارتون در آورده شده‌اند و کاملا استفاده نشده و یا در حد تست روشن شده هستن. این گرید با محصول صفر و آکبند تقریبا تفاوتی ندارد. و از نظر قیمت هم از بقیه گریدها گرونتر هستش.
✔️ گرید A++
مصحولاتی که از نظر کیفیت و تازگی و بدون خط و خش بودن چیزی از گرید اپن باکس کم ندارد. با این تفاوت که این گرید فاقد کارتون بوده و به نسبت اپن باکس بیشتر کار کرده در حد یک یا دو هفته.

✔️ گرید A+
همان ویژگی های گرید A++ را دارد با این تفاوت که میزان کارکرد این محصول ممکن است به یکی دو ماه هم برسد و همچنین امکان وجود خط و خشهای نامحسوس در بنده محصول هست.

✔️ گرید A
محصول از نظر فنی کاملا سالم و تر و تمیز هستش اما وجود خط و خش کم بر روی بدنه دستگاه وجود دارد و البته این محصولات معمولا چندین ماه کار کرده هستن.
☑️ گریدهای B+ , B , C
این گرید ها از نظر کیفی درجات پایین تری نسبت به گریدهای قبلی هستن. و خوشبختانه هیچکدام از محصولات ارائه شده در فروشگاه آبیدر استوک دارای این درجه های کیفی نیستند.

 

تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی آبیدر استوک درجات کیفی اپن باکس و A++ و A+ و در مواردی A هستند. تا رضایت مشتریان را همیشگی برای خود داشته باشیم.

🔸 بنابر توضیحات داده شده خرید یه لپ تاپ استوک لزوما به معنی خرید یک محصول دست دوم نیست.

🔹 و بدین ترتیب شما ممکن است کالایی را به صورت “استوک” خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده باشد.
🔸 البته مشخص است گرید چنین کالایی A به بالا می باشد.

🔹 با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای گرید A را با اطمینان از نو بودن و اصل بودن با خیال راحت از فروشگاه آبیدر استوک خریداری نمایید.