مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

استوک سرا

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ | | ۱ نظر

لپ تاپ استوک چیست؟ آشنایی با گرید های مختلف لپ تاپ های استوک

 

امروزه بیش از هر زمانی دسترسی به اطلاعات و داده ها برای افراد مهم شده است که به موجب آن نیاز به گوشی و یا لپ تاپ بیش از پیش حس می شود.  شاید شما هم به قصد خرید لپ تاپ به بازار رفته و یا در اینترنت به جست و جو در میان  انواع گزینه های پیش روی خود پرداخته باشید و در این میان با واژه ای عجیب روبرو شده اید؛ لپ تاپ استوک!

لپ تاپ استوک چیست؟

 

 لپ تاپ استوک به دستگاهی گفته می شود که به فروشنده آن و یا کمپانی تولید کننده بازگردانده شده باشد. این بازگردانی به دو علت صورت می گیرد :

1. به علت مشکلات سخت افزاری دستگاه

2. به علت عدم پسند و رضایت دستگاه توسط خریدار

وقتی شما دستگاهی را از فروشگاه های کشور های اروپایی و یا آمریکایی خرید می کنید این امتیاز و فرصت به شما داده می شود که تا مدتی معین (معمولا 30 روز)  اگر دستگاه خریداری شده نقصی جزیی داشت و یا حتی مورد پسند واقع نشد (بی قید و شرط) میتوان دستگاه را به فروشگاه و یا نمایندگی آن کمپانی مرجوع کرد. این دستگاه های مرجوع شده به انبار و از آن جا به مراکز تخصصی فرستاده شده و بررسی می شوند. پس از تست کامل  و اطمینان از عملکرد بدون نقص آن با برچسب دستگاه استوک فروخته می شوند.

برای دسته بندی سلامت این دستگاه ها آن ها را به نوع A, B, C و ِ رتبه بندی ( گرید) می کنند .

 

گرید A: این دسته مختص لپ تاپ هایی است که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته اند و سپس مرجوع شده اند. این دسته می تواند سایش های بسیار ریز بر روی بدنه و یا کیبورد داشته باشد ولی هیچگونه نقطه و سایشی بر روی صفحه نمایش وجود ندارد.

 

گرید B:  لپ تاپ هایی که به عنوان لپ تاپ های گرید B شناخته می شوند دستگاه هایی کاملا تست شده می باشند که  از نظر عملکردی بی نقص می باشند. تفاوت این دسته با دسته ی قبل در این است که سایش های این دسته به مراتب بیشتر است .چه از نظر تعداد و چه شدت سایش ها. بر روی صفحه نمایش این دسته از لپ تاپ ها خط و خش های سطحی می تواند دیده شود ولی این دسته نباید کوچکترین مشکلی در تصویردهی خود داشته باشند.

 

گرید C: دستگاه های این گرید نیز کاملا تست شده و عملکردی صحیح دارند ولی بر روی بدنه خش های واضح دیده می شود. این دسته ممکن است قسمتی از بدنه ترک های جزیی نیز داشته باشد. صفحه نمایش نباید در تصویردهی مشکلی داشته باشد هرچند می توان پیکسل های مشکل دار در صفحه مشاهده نمود.

گرید D: این دسته شامل دستگاه هایی است که غیر قابل استفاده هستند و یا از نظر زیبایی مشکل دارند  که شامل شکستگی بدنه می باشد. 

دستگاه های گرید D به ندرت در بازار عرضه می شوند و بیشتر از قطعات آن بهره برده می شود.

 

مزایای خرید لپ تاپ استوک:

  • صرفه جویی در هزینه ها

با یک مقایسه ی کوچک به راحتی می توان به این مسئله پی برد که لپ تاپ های استوک بسیار مقرون به صرفه هستند. به طور کلی شما با بودجه ای که برای لپ تاپ نو هزینه می کنید می توانید لپ تاپ استوکی تا 2 و یا 3 برابر قدرتمند تر تهیه کنید که برای مدت زمان بیشتری جوابگوی نیاز های شما خواهند بود.

  • عدم افت قیمت محصول پس از خرید

همه می دانیم که پس از خرید گوشی، لپ تاپ و یا هر وسیله ی الکتورنیکی دیگری، پس از روشن شدن دستگاه برای اولین بار دیگر دستگاهی نو به حساب نمی آید و افت قیمت شدید می کند. این مسئله در پس از خرید کالای استوک وجود ندارد.

 

استوک، دست دوم، صنعتی،لپ تاپ استوک اروپایی، ریفر؛ این‌ها تنها چند نمونه از اسم‌هایی است که وارد کنندگان و فروشندگان بر روی لپ تاپ و قطعات کامپیوتر غیر نو (کارکرده) می‌گذارند. اما قطعات استوک چیست و چه معایبی دارند؟ این نوشتار را بخوانید تا سرتان کلاه نرود.

قطعات استوک به چه معنا است؟

 

در اصطلاح عامیانه به هر کالای غیر نو با هر شرایطی استوک (Stock) می گویند. این قطعات و محصولات (برای نمونه: لپ تاپ یا کیس) می‌توانند کارکرده، تعمیری، ریفربیش یا مرجوع شده باشند. بنابراین اساساً کالای استوک نو نیست اما ممکن است شرایط ظاهری آن خوب باشد.

photo_2020-02-23_09-00-29.jpg

یک لپ تاپ یا کیس آماده استوک می‌تواند سال‌ها استفاده باشد یا تنها مدت کوتاهی کار کرده باشد اما مرجوع شده باشد که حالا به عنوان استوک فروخته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که اغلب قطعات کامپیوتر و لپ تاپ‌ استوک اچ پی سال‌ها استفاده شده‌اند و پس از سرویس یا تعمیر، به عنوان کالای استوک روانه بازار شده‌اند.

پس وقتی که درباره یک کالای استوک صحبت می‌کنیم، می‌تواند هر شرایطی داشته باشد اما در هر حالت یک کالای غیر نو و کارکرده است.

چرا قطعات استوک ظاهر تمیز و سالم دارند؟

در مناطقی چون اروپا، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی پس از یک بازه زمانی مشخص، ممکن است تمامی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای مورد استفاده خود را کنار بگذارند و نمونه‌های نو و جدید را جایگزین آنها کنند. همچنین بسیاری از خریداران از لپ تاپ استوک دل یا کامپیوتر خود با دقت نگه داری می‌کنند. بنابراین یک کالای استوک می‌تواند ظاهر تمیز و سالم داشته باشد و قطعه استوک لزوماً به معنای ظاهر کارکرده یا مستهلک نیست.

photo_2020-04-02_00-47-35.jpg

همچنین ممکن است کالای استوک پیش از عرضه مجدد به بازار، مورد تعمیر، بازسازی و سرویس قرار بگیرند.

مزیت قطعه کامپیوتر و لپ تاپ استوک چیست؟


تنها مزیت قطعات کامپیوتر، کیس یا لپ تاپ استوک لنوو، قیمت پایین آنها است. با این حال خیلی زود ممکن است این ارزش از دست برود و اگر یک کالای نو با قیمت بالاتر خریده بودید، به نفعتان بود.

photo_2020-04-07_10-58-48.jpg

معایب قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و کیس استوک چیست؟
برای قطعات و لپ تاپ استوک می‌توان معایب بسیار زیادی را برشمرد اما آنکه برای نخریدن آن دلیل بخواهد، همین چند مورد هم زیادی است.

کارکرده بودن قطعات استوک


اولین و بزرگ‌ترین عیب کالاهای استوک، کارکرده بودن آنها است. بنابراین شانس اینکه تعمیر شده باشند، در سلامت کامل به سر نبرند و مشکلاتی داشته باشند وجود دارد. همچنین از آنجایی که کالاهای استوک ممکن است ماه‌ها و سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته باشند، به پایان عمر خود نزدیک شده‌اید یا دیگر همانند ماه‌های اول کار نمی‌کنند. این عیب در خصوص قطعات و کالاهایی چون پرینتر و هارد دیسک که اجزای مکانیکی دارند، چشمگیرتر است. قطعاتی چون SSD هم طول عمر کاملاً محدودی دارند و در دراز مدت مزیت قیمت پایین‌تر را از دست می‌دهند و به ضرر شما تمام می‌شود.

قطعات استوک می‌توانند کارایی اولیه خود را از دست داشته باشند، مستهلک باشند یا خیلی زودتر از یک کالای نو خراب و دچار مشکل شوند. این واقعیت می‌تواند باعث شود خیلی زود ناچار شوید بیشتر از قیمت نمونه نو، برای تعمیر کالای استوک هزینه کنید. در این صورت اگر از همان ابتدا یک نمونه نو با قیمت بالاتر خریداری کرده بودید، به نفعتان بود.

گاهی نیز دیده می‌شود که یک کالای دیجیتال استوک به روش غیر اصولی سرویس یا تعمیر شده است که آن را یکبار مصرف کرده و دیگر امکان انجام تعمیرات بر روی آن وجود ندارد.

نداشتن خدمات پس از فروش و به روز نبودن قطعات استوک


دومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک، نداشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. هنگامی که شما یک کالای نو را خریداری می‌کنید، چه گارانتی داشته باشد یا نه، برای چند سال از طرف سازنده آن پشتیبانی و آپدیت دریافت می‌کنید. اما قطعات استوک غالباً به تهِ خط رسیده‌اند و خبری از آپدیت‌ها، قابلیت‌های نرم افزاری جدید و درایورها و وصله‌های امنیتی نیست. به این ترتیب کالای استوک قابلیت‌ها و امکانات ارزش افزوده ندارد.

فریب گارانتی‌های شرکتی و ضمانت کوتاه مدت را هم نخورید که اغلب پاسخگو نیستند.

غیر قابل اعتماد بودن قطعات استوک


سومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک مایکروسافت غیر قابل اعتماد بودن آنها است. شاید در ظاهر کالای استوک وضعیت ظاهری خوبی داشته باشد و سرویس شده باشد، اما در هر صورت شانس خرابی آن در کوتاه مدت بالاتر از کالای نو است. همچنین شما نمی‌دانید که این کالاها با استفاده از قطعات و لوازم مصرفی اصلی و نو سرویس شده‌اند یا نه. گاهی هم دیده می‌شود که لپ تاپ و قطعات کارکرده متعلق به بازار خود ایران را به عنوان استوک اروپایی و صنعتی می‌فروشند.

در نظر داشته باشید روشن شدن و کارکردن یک لپ تاپ یا قطعه استوک به معنای سالم بودن آن نیست و بسیاری مواقع در استفاده طولانی مدت متوجه وجود انواع مشکلات می شوید.

قدیمی بودن قطعات استوک


چهارمین عیب لپ تاپ و قطعات استوک، قدیمی بودن آنها است. بسیاری از لپ تاپ‌ها و قطعات استوک از نظر طراحی، سخت افزار و قابلیت‌ها به سال‌ها قبل تعلق دارند که مطمئناً شما نمی‌خواهید در سال 2020 از یک لپ تاپ یا SSD متعلق به سال 2016 استفاده کنید. با این کار از پیشرفت‌ها، بهبودها و قابلیت‌های روز محروم می‌شوید. سرعت پایین‌تر قطعات استوک هم قابل چشم پوشی نیست.

photo_2020-04-02_12-02-34.jpg

قیمت لپ تاپ و قطعات استوک در ایران


در یک کشور اروپایی و بسیاری از مناطق دیگر دنیا، یک گوشی، لپ تاپ یا حتی خودرو کارکرده و استوک، بسیار ارزان‌تر از نمونه نو است. اما در کشور خودمان به واسطه عوامل متعدد، تلاش می‌شود قطعات استوک با بالاترین قیمت ممکن عرضه شوند که گاهاً بسیار نزدیک به نمونه نو است. از آنجایی که قطعات استوک اغلب بسیار قدیمی بوده و دیگر نمونه نو آنها وجود ندارد، خریدار نمی‌تواند به ارزش واقعی آن پی ببرد اما مطمئناً بسیار کمتر از آن چیزی است که در بازار ایران فروخته می‌شود.

لپ تاپ و قطعات استوک بخریم یا نه؟


شاید یک لپ تاپ، کیس یا هارد دیسک استوک ارزان‌تر از نمونه نو آن باشد، اما با اطمینان به شما می گوییم که به دردسرش نمی‌ارزد و با در نظر گرفتن همه جوانب، آن‌قدر هم که فکر می‌کنید ارزان نیستند. همچنین آنچه که در بازار خودمان به عنوان استوک فروخته می‌شود، زمین تا آسمان با قطعات استوک اروپایی، اصل و سرویس شده با لوازم مصرفی اصلی تفاوت دارد، پس پاسخ ما قاطعانه نه است و توصیه می‌شود به خاطر کمی ارزان‌تر بودن ریسک نکنید.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار میباشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده میشود.

در اروپا و آمریکا اکثر فروشگاه های زنجیره ای بزرگ برای جذب بیشتر مشتری، به خریداران مهلت تست (چند روزه یا یکی - دوماهه) می دهند. در این مدت، اگر به هر دلیلی مشتری دستگاه را نپسندید، می تواند به فروشگاه مراجعه کرده و دستگاه را عوض کند. دستگاهی که توسط مشتری به فروشگاه بازگردانده شده است، به انبار منتقل شده و به هیچ وجه، به عنوان دستگاه نو فروخته نمی شود.

 

شرکت های بزرگ مانند DELL و HP برای جلوگیری از توقف چرخه ی تولید و عرضه، لپ تاپ هایی که تاریخ گارانتی شان، در حال اتمام باشد را از مشتری خریداری و آن را با لپ تاپ جدید تعویض می کنند، به این ترتیب، هم لپ تاپ های نو را فروخته اند، هم از فروش مجدد لپ تاپ های خریداری شده به کشور های دیگر ، سود خوبی کسب می کنند.

 

بنابراین لپ تاپ هایی که در بازار ایران به عنوان استوک فروخته می شوند معمولا بین چند روز، تا چند سال استفاده شده اند. لپ تاپ استوک، این روزها بهترین پیشنهاد برای افرادیست که نیاز به هزینه کمتر و کیفیت مناسب دارند.

 

لپ تاپ استوک معمولا در چند دسته کیفیتی، دسته بندی می شود، این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

 

لپ تاپ استوک درجه A++: لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد آنها گاهی به کمتر از 6 ماه می رسد.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید A++ نداشته و با خط و خش همراه است.

 

خرید لپ تاپ استوک, پخش لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

 

مزایای خرید لپ تاپ های استوک 

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و آکبند است. این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

 

معایب خرید لپ تاپ های استوک 

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

برای خرید یک لپ تاپ استوک  گیمینگ حتما باید سلامت آن را از جهات مختلف پیش از خرید چک کنید. سلامت بدنه لپ تاپ دست دوم و عدم وجود خط و خش بر روی بدنه، صفحه نمایش، کیبورد و موس پد، پورت ها و دی وی دی درایو، اسپیکر، باتری و شارژر آن را بررسی نمایید تا بتوانید انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید و لپ تاپ برای مدت طولانی تری برای شما قابل استفاده باشد.

 

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه انجام دهید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، موارد زیر بررسی کنید:

 

تست هارد لپ تاپ:

وجود صدای غیر طبیعی در زمان کار کردن هارد لپ تاپ، دیر لود شدن سیستم، نمایش ناگهانی صفحه آبی و ری استارت شدن لپ تاپ و حذف شدن ناگهانی اطلاعات، نشانه هایی از خراب بودن هارد لپ تاپ کار کرده می باشد. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

 

تست باتری لپ تاپ:

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد. اگر هنگام استفاده از سیستم خود ، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند ، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

 

تست صفحه نمایش لپ تاپ:

تغییر رنگ مانیتور نکته ی مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید . چرا که از گران ترین بخش های لپ تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد.

وجود خط و خش بر روی ال سی دی لپ تاپ، پیکسل سوخته، چشمک زدن، افتادن خط روی تصویر در هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ و پرش صفحه پس از روشن کردن لپ تاپ و بی رنگ شدن تصویر از عوامل نشان دهنده مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ کارکرده مورد نظر شما است.

 

تست رم و گرافیک لپ تاپ:

برای تست این دو بخش سخت افزاری، استفاده از نرم افزار PassMark BurnInTest مفید است. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

 

تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

تست پورت‎های لپ تاپ:

به طور قطع می توان گفت که یکی از محبوب ترین و پراستفاده ‎ترین پورت‎ ها، USB ها هستند. برای تست سلامت این پورت‎ها کافی است یک فلش را به آن‎ها وصل کنید در صورتی که سیستم فلش را بشناسد و اطلاعات آن را بخواند، USB سالم است. 

 

یکی از پورت های خروجی در لپ تاپ پورت VGA می‎باشد. برای تست سلامت این پورت در لپ تاپ شما باید یک کابل VGA و یک نمایشگر در اختیار داشته باشید، کابل VGA را به لپ تاپ وصل کنید در صورت سلامت این پورت تصویر لپ تاپ به نمایشگر منتقل می گردد.

 

پورت HDMI یک پورت خروجی صدا و تصویر به صورت همزمان می باشد. برای تست این پورت شما باید با استفاده از کابل HDMI لپ تاپ را به یک تلویزیون که ورودی HDMI دارد وصل کنید. 

منبع : https://abidarstok.com/

 

نظرات  (۱)

سلام

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس اشتراک گذاری ویدیو...اهنگ...فایل


https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی