مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

کسب اطلاعات پزشکی چه تاثیری بر روی ما دارد؟ کسب اطلاعات پزشکی تنها برای افراد بیمار نیست بلکه هر فردی با داشتن مطالعات کافی در این زمینه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری های احتمالی جلوگیری کند. در واقع چنانچه فرد با مطالعه اطلاعات پزشکی به عنوان مثال در زمینه عوارض اضافه وزن از آگاهی لازمه برخوردار شود، با انجام اقداماتی چون رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام ورزش، نوشیدن آب کافی و … به خوبی می تواند وضعیت سلامت خود را بهبود بخشد. مطالعه اطلاعات پزشکی تنها به این موارد محدود نمی شود بلکه همانطور که یک پزشک با دانش و مهارت خود می تواند به انسان ها جان دوباره ببخشد، یک فرد که تخصصی در زمینه پزشکی ندارد با آموزش یکسری اقدامات ساده نظیر احیای قلب، دادن تنفس مصنوعی و … حتی می تواند زندگی مجدد را به انسان دیگری هدیه نماید. مجله پزشکی سلامت بهترین دکترهای غرب کشور در واقع داشتن اطلاعات پزشکی تنها مختص پزشکان نیست و افراد عادی نیز با مطالعه این اطلاعات عمومی می تواند وضعیت سلامت خود و دیگران را تا حدودی بهبود بخشند.

  1. برم هگزین هیدروکلراید محلول خوراکی 4 و 8
  2. مشخص کردن محل آناتومیک آنها
  3. اختلال استرس پس از سانحه
  4. ورم چشم
  5. داروهایی دریافتی و میزان و دلیل دریافت هر دارو

مطالعهای در انگلستان نشان داد که حدود 20 درصد از مراجعات به پزشکان و مراکز درمانی، مربوط به همین بیماریهای جزیی است. در حالی که بخش عمدهای از این بیماریها توسط خود مردم قابل مراقبت است. در این موارد، ارایه اطلاعات کیفی مکتوب در ویزیتها میتواند از ویزیتهای مجدد و بستریهای بیمارستانی پیشگیری کند. طبق آمار شبکه سلامت انگلستان، نزدیک به دو سوم مشاورههای پزشکان عمومی که منجر به تجویز دارو میشود، بدون دارو یا با استفاده از داروهای بی نیاز از نسخه پزشک، قابل درمان است. توصیههای خودمراقبتی در چنین مواردی میتواند مردم را توانمند کند تا به طور مناسبتی مشکل خود را حل کنند و از دریافت غیرضروری دارو اجتناب کنند. آموزش همگانی سلامت و ارائه منابع اطلاعاتی قابل اعتماد برای خودمراقبتی در بیماریهای جزئی میتواند دست کم جلوی یک پنجم از مراجعات پزشکی بی مورد را بگیرد. در انگلستان، مبلغ صرفهجویی شده در نظام سلامت، صرفاً از همین منظر، سالانه 96 میلیارد دلار است. اگر صرفهجوییهای ناشی از عدم نیاز به غیبت از کار برای مراجعه به پزشک و کاهش هزینههای حمل و نقل را هم به عدد فوق بیفزاییم، صرفهجویی نهایی بسیار بزرگتر خواهد بود. خودمراقبتی در بیماریهای مزمن/ بیماریهای مزمن به عنوان چالش اصلی نظامهای سلامت در قرن بیست و یکم مطرح شدهاند. امروزه، اپیدمی بیماریهای غیرواگیر، مسئول 60 درصد از موارد مرگ و میر در جهان است. حدود 80 درصد از مراجعات سرپایی در انگلستان و 75 درصد از هزینههای نظام سلامت در آمریکا مرتبط با بیماریهای مزمن است. انگلستان تخمین زده است که تا سال 2030 بروز بیماریهای مزمن در جمعیت بالای 65 سال این کشور، بیش از دو برابر خواهد شد. مزایای آموزشهای خودمراقبتی در بیماریهای دیابت، آسم و سایر بیماریهای مزمن نیز به طور معنیدار، به اثبات رسیده است. جامعه شناسی پزشکی و سلامت۴. چه کسانی میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام کنند؟ کلیه پناهندگان افغانستانی و عراقی ساکن ایران (افراد دارای کارت معتبر آمایش، برگه حمایتی و یا کارت هویت) میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام نمایند. برای افرادی که تحت پوشش طرح بیمه قرار میگیرند محدودیت سنی وجود ندارد. لطفا توجه داشته باشید که طرح بیمه سلامت برای پناهندگان یک طرح بیمه مبتنی بر خانواده و خانوادگی میباشد. به این معنی که همه اعضای یک خانواده، از جمله فرزندان، باید همگی همزمان در این طرح ثبتنام کنند. افرادی که به عنوان خانواده شما در نظر گرفته میشوند (و بنابراین باید به طور همزمان ثبتنام شوند) کسانی هستند که در سامانه اطلاعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با همان کد خانوار شما ثبت شدهاند. یک یا چند فرد از یک خانواده نمیتوانند به تنهایی در این طرح ثبتنام کنند. ۵. هزینه ثبتنام در طرح بیمه سلامت برای پناهندگان چقدر است؟ افراد تحت این گروه پناهندگانی هستند که بر اساس ارزیابی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در هنگام ثبتنام سالانه کارت آمایش، به عنوان آسیبپذیر ثبت شدهاند.

کاربرد فناوری نانو در پزشکی و سلامت

پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی- تحلیلی است که بر روی 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1399 انجام شده است. در مطالعه ­ی اعتباریابی پرسشنامه توسط ﻧﻮﺭﺑﺎﻻ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﺍﻥ، اعتبار پرسشنامه با مقایسه­ ی نتایج با مصاحبه­ی بالینی صورت گرفت که بیانگر حساسیت و ویژگی بالای آن به ترتیب برابر با حساسیت 5/70 درصد و ویژگی 3/92 درصد بود. معیارهای ورود شامل شاغل به تحصیل بودن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نداشتن سابقه مرگ عزیزان در 6 ماه گذشته، نداشتن سابقه حوادث ناگوار در 6 ماه گذشته و رضایت جهت شرکت در مطالعه بود. داشتن سابقه بیماری­ های خاص جسمی و سابقه بیماری روحی روانی مشخص، عدم تکمیل پرسشنامه توسط دانشجویان، وجود دانشجویان مهمان و تکمیلی در حال تحصیل در دانشکده ­ها معیارهای خروج را تشکیل می­داد. داده­ها به­صورت خود گزارش­دهی جمع­آوری شدند. پس از تایید مطالعه به کد اخلاق IR.GUMS.REC.1398.295، از کل جامعه پژوهش، 120 دانشجو به شیوه­ی نمونه­ گیری غیراحتمالی و آسان از دانشکده­های مختلف انتخاب شدند. کارکرد رژیم دوکان سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد که بیشتر مردم اروپا، بیش از اندازه چاق هستند. بر پایه این گزارش ۵۹ درصد جمعیت اروپا یا اضافه وزن یا مرض چاقی دارند به همین دلیل ممکن است جوانان این قاره به اندازه والدین خود عمر نکنند. چاقیObesity از کلمه لاتین obesitas گرفته شده که به معنای ضخیم، چاق یا فربه است. Ēsus شکل گذشته کامل edere (خوردنی) است، باob (بالا) که به آن اضافه شدهاست. بقراطیها نوشتهاند که تنومندی به خودی خود بیماری نیست اما جلودار و پیشرو دیگر بیماریهاست. یک جراح هندی ساشروتا (قرن ۶ قبل از میلاد مسیح) چاقی را با دیابت و بیماریهای قلبی مرتبط ساخت. او کارهای فیزیکی را برای کمک به درمان آن و عوارض جانبیش پیشنهاد داد. در بیشتر تاریخ انسان، آنها با مسئله کمبود غذا مبارزه میکردهاند. بنابراین بهطور تاریخی چاقی به عنوان نشانه ثروتمندی و رفاه دیده میشدهاست. این امر در میان ادارههای بالا در قرون وسطی و دوره رنسانس در اروپا رایج بودهاست.

اطلاعات پزشکی و سلامت

روانشناسی زیرشاخههای متفاوتی مثل روانشاسی کودک یا اعتیاد دارد. روانشناسی بالینی یکی از زیرشاخههای این تخصص است که به تشخیص و درمان بیماریهای روانی مربوط است. یک روانشناس میتواند بر اساس تشخیص و ارزیابی علائم روانی مراجعه کننده، از روشهای درمانی مختلفی مانند درمان شناختی - رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) را پیش بگیرند. در هر حال بعضی از مراجعهکنندگان به روانشناس برای درمان نیاز به مصرف دارو هم دارند و در این مرحله روانشناس با کمک پزشک برای آنها دارو تجویز میکند. مثلا در کنترل اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی درمان فقط از طریق رواندرمانی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، در نتیجه از مداخلات دارویی هم استفاده میشود. مردم معمولا از اصطلاح مشاور و رواندرمانگر به جای یکدیگر استفاده میکنند اما باید بدانید با اینکه هر دو براساس مکالمه درمانی کار میکنند اما دو تخصص متفاوت هستند. مشاوران پزشکهایی در سطح کارشناسی ارشد هستند که به درمان افرادی با مشکلی خاص مشغول میشوند.

  1. سازمان کنترل بیماریها (CDC)
  2. امکان تجویز دارو دارند یا خیر؟
  3. خدمات درمانی همگانی
  4. تغییرات شدید در اشتها و خواب
  5. سلامت ذهنی
  6. زوال عقل یا دمانس

وقتی یکی از اعضای خانواده یا افراد نزدیک به شما مبتلا به کووید-19 می شود، ممکن است در زمان بیماری به حمایت شما نیاز داشته باشند. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که علائم آنها را به خصوص اگر احساس می کنید در حال بدتر شدن هستند، کنترل کنید. کووید-19 روی افراد مختلف تأثیرمتفاوتی می گذارد و اگرچه همه علائم مشابهی ندارند، علائمی وجود دارند که همیشه نیاز به مراقبت پزشکی دارند. هنگام بی حرکت ماندن، پوشیدن لباس یا خوردن و آشامیدن مشکلی در تنفس نداشته باشید. فرد با علائم خفیف باید بتواند با جملات کامل صحبت کند و در خانه حرکت کند تا فعالیت های عادی خود را بدون مشکل در نفس کشیدن انجام دهد. بعید است که این علائم نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند. اگر احساس ناراحتی می کنید از داروهای ضد درد مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. زنان باردار نباید ایبوپروفن مصرف کنند. هنگام بی حرکت ماندن، پوشیدن لباس یا خوردن و آشامیدن مشکلی در تنفس نداشته باشید. بیماریهای مختلفی وجود دارند که اکثر آنها وضعیت پزشکی شناخته میشوند. هر یک نشانهها و علائم مختلفی دارند. بعضی از بیماریها ممکن است توسط عوامل خارجی مانند پاتوژنها و یا اختلالات داخلی ایجاد شوند. مثلا زمانی که اختلالات داخلی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد، سبب بروز مواردی همچون انواع حساسیت و اختلالات خود ایمنی میشود. بیماریهای تاثیر گرفته از عوامل بیرونی شامل مواردی همچون باکتری، انگل یا تغذیه ناکافی و… میشوند. اما بیماریهایی که ناشی از موارد داخلی هستند، ممکن است شامل پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید و یا حتی دیابت شوند. البته گاهی هم ممکن است بیماری مادرزادی مانند سندرم شوگرن یا لب شکری فرد را درگیر کرده باشد و یا مانند بیماری آلبینیسم، کاملا ژنتیکی باشد. شدت بیماری نیز طبق مدت زمانی که فرد را درگیر کرده است، ممکن است متفاوت باشد. یعنی حاد یا مزمن و درجاتی بین آنها باشد. همچنین بیماریها ممکن است واگیردار یا ناواگیر باشند.

  • پرداخت حداقل حق بیمه
  • سازمان جهانی بهداشت (WHO)
  • تغییرات خلقی
  • اسکولیوز یا انحنای ستون فقرات
  • سل گاوی
  • ارزیابی راه رفتن، وضعیت بدن و لرزش
  • سرطان تیروئید
  • سرطان تخمدان

پیشزمینه و هدف: فعالیت بدنی از مؤلفههای مؤثر بر ابعاد مختلف زندگی است، و توجه به این مسئله در سلامت روانی دانشجویان بهعنوان سرمایههای جامعه، از اهمیت ویژهای برخورداراست . با توجه به اهمیت فعالیت بدنی با تندرستی و سلامت روانی و نقش دانشجویان در سیستم آموزشی، تحقیقی بهمنظور بررسی رابطه میزان فعالیت بدنی با سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد. مواد و روشها: نمونه آماری این تحقیق 300 نفر از دانشجویان بود که بهصورت تصادفی انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامههای ویژگیهای فردی، استاندارد سلامت عمومی روان( GHQ28 ) و پرسشنامه فعالیت بدنی بک، برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی( t ، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره ) استفاده گردید. یافتهها: میانگین فعالیت بدنی دانشجویان تقریباً کمتر از حد استاندارد و میزان سلامت عمومی روان بیش از نیمی از آزمودنیها پایینتر از حد نرمال بود. ن تایج نشان داد، بین نمره کل فعالیت بدنی و مؤلفه ورزش با سلامت عمومی و بین مؤلفه اوقات فراغت با نمره کل سلامت عمومی ارتباط معنادار وجود دارد (05/0 ( p £ . همچنین متغیر فعالیت بدنی در اوقات فراغت توان پیشبینی(22) درصد از میزان سلامت عمومی را دارد. بحث و نتیجهگیری : درمجموع نتایج تحقیق نشان داد که بهطورکلی سطح سلامت عمومی روان در جامعه تحت بررسی با میزان فعالیت بدنی رابطه مثبت و معنیداری دارد. علل ایجاد سنگ صفرا بهبیاندیگر شرکت در فعالیتهای بدنی موردعلاقه موجب افزایش سطح سلامت عمومی در جامعه تحت بررسی میگردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی