مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

همه چی در مورد لپ تاپ صفر تا صد

چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶ ق.ظ | | ۰ نظر

در صفحه دنیای آموزش مجله تکنولوژی پی سی وبلاگ جدیدترین اخبار علم و فناوری و هزاران مقاله درباره تکنولوژی را دنبال کنید. بهترین و تازه‌ترین ویدیوها، اخبار و مقالات تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی از جمله گجت و گوشی‌های موبایل و لپ تاپ به صورت روزانه در بخش آموزش منتشر می‌شود. علاوه بر اخبار تکنولوژی در این بخش می‌توانید با معرفی محصولات جدید، نقد و بررسی ویدیویی و متنی جدیدترین گوشی‌های موبایل و محصولات تکنولوژی، مقالات آموزشی در حوزه‌های متنوع، مقالات و ویدیوهای جذاب در زمینه‌هایی مانند معرفی اپلیکیشن، مقالات تحلیلی در زمینه نجوم و هوا فضا، آموزش نکته‌ها و ترفندهای جالب در حوزه‌ی فناوری و هزاران مقاله‌ی مفید دیگر در زمینه‌ی علم و دانش همراه باشید.

 

ما در صفحه آموزش p30weblog تلاش می‌کنیم با آشنا کردن مخاطب ایرانی با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا او را برای برخورد با چالش‌های زندگی مدرن در دوران شکوفایی و سلطه‌ی دانش و فناوری بیشتر از پیش آماده کنیم. آموزش دادن نرم افزارها و تکنولوژی‌های جدید به همراهان، همواره لذتبخش بوده است. به همین دلیل است که پی سی وبلاگ قصد دارد تا با بازنشر دادن مقالات کاربردی و تازه، تا حد زیادی این مبحث را پوشش دهد. از شما عزیزان نیز دعوت به همکاری می‌کنیم که بتوانید مقالات و موضوعات مد نظر خود را برای ما ارسال کنید تا با برنامه ریزی برای تولید محتوای آن، نیاز شما همراهان عزیز را نیز برآورد نماییم.

همه چی در مورد لپ تاپ و مزایای استفاده از آن 

امروزه دیگر لپ تاپ یک کالای لوکس به حساب نمی ­آید و داشتن آن یک ضرورت محسوب می شود. بیشتر لپ تاپ­ها یا همان کامپیوترهای قابل حمل، در ابتدا به عنوان یک ابزار کوچک به نظر می­رسیدند که عمدتا برای متخصصان ارتش، حسابداران و یا نمایندگان فروشی که سفر می­کردند کاربرد داشته است ولی کم کم به لپ تاپ­های مدرنی تبدیل شدند که به طور گسترده­، برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. در این مقاله قصد داریم که بگوییم لپ تاپ چیست و چرا امروزه انقدر مورد توجه واقع شده است. همچنین در مورد انواع لپ تاپ، کاربرد آن­ها در زندگی روزمره، نکاتی که پیش از خرید لپ تاپ نیاز به بررسی آن­ها دارید و در نهایت به قیمت و عوامل تاثیرگذار به آن پرداخته­ایم.

ویژگی های یک لپ تاپ خوب

سیستم عامل


بیشتر لپ تاپ ها دارای یکی از سه سیستم عامل ویندوز ۱۰، اپل macOS Catalina و Chrome OS (کروم بوک) هستند. شما می توانید یکی از این سیستم عامل ها را بسته به نیازتان انتخاب کنید.

انعطاف پذیرترین و محبوب ترین سیستم عامل در جهان، ویندوز است که نسبت به سایر سیستم عامل ها در اکثر مدل های رایانه وجود دارد. لپ تاپ های دارای به ویندوز ۱۰ به دانشجویان، محققان، کارمندان و حتی گیمرها توصیه می شود. اما اگر به رایانه صرفا برای برای گشت و گذار در اینترنت و کارهای معمولی نیاز دارید، کروم بوک ها بهترین گزینه هستند. عمر باتری زیاد، وزن بسیار کم و قیمت پائین از ویژگی های این سری لپ تاپ ها می باشند. این سیستم عامل عملکرد مشابهی با ویندوز ۱۰ دارد، اما محیط کاربری آن کاملا متفاوت بوده و بجای کورتانا ویندوز از دستیار صوتی سیری (Siri) استفاده می کند.

مشخصات فنی


یکی از نکات مهم درباره خریدن رایانه بررسی مشخصات فنی آن است. شما باید قبل از خرید مشخصات مختلفی از جمله CPU، رم و گرافیک را بررسی کنید. اگر خودتان اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، حتما از یک شخص که در این زمینه مهارت دارد مشورت بگیرید. چرا که این اطلاعات به نیاز شما بستگی دارد و باید ببینید به عنوان مثال چه مقدار حافظه‌ای نیاز دارید. البته فکر نکنید لپ تاپی که ارزان قیمت باشد، به معنای بی کاربرد بودن آن است. شاید ارزان ترین رایانه ها هم بتوانند کارهای روزمره شما را به بهترین شکل انجام دهند.

برند لپ تاپ


این موضوع کاملا مشخص است که لپ تاپ های هر برند با برند دیگری متفاوت است. امروزه برند های مختلفی رایانه تولید می کنند که شما می توانید بسته به سلیقه‌تان یکی از برند ها را انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه کنید که ظاهر رایانه تنها معیار شما نباشد. انتخاب یک برند معتبر و معروف یکی از گزینه هایی است که به شما کمک زیادی می کند. سالانه آماری منتشر می شود که پر فروش ترین شرکت های دنیا در زمینه تولید رایانه را نشان می دهد. طبق این آمار در سال ۲۰۱۹ برند های اچ پی (HP)، ایسوس (ASUS) و دل (DELL) در رده های برتر قرار دارند.

وزن و صفحه نمایش


از لحاظ وزن معمولا رایانه های سبک محبوبیت زیادی دارند. شاید در نگاه اول تفاوت های ۲۰۰ یا ۳۰۰ گرمی بین مدل های مختلف خیلی مهم به نظر نرسد، اما به این موضوع فکر کنید که لپ تاپ اغلب اوقات همراه شماست و شما باید روزانه آن را با خود حمل کنید. صفحه نمایش هایی با اندازه ۱۳.۳ یا ۱۴ اینچی برای یک رایانه کاملا مناسب هستند. اگر احیانا از افرادی هستید که به صفحه نمایش های بزرگ علاقه دارید، به شما صفحه نمایش حداکثر ۱۵ اینچی را پیشنهاد می کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی