مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

آخرین مطالب

تفاوی ال سی دی و ال ای دی

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۹:۲۶ ق.ظ | | ۰ نظر

امروزه در بازار لوازم صوتی و تصویری دو مدل تلویزیون به صورت فراگیر عرضه می‌گردد:

تلویزیونهای ال ای دی که بخش بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند دارای مزایا و معایبی هستند که به شرح زیر میباشد.

 

مزایا:

 

این دستگاهها همان ال سی دی ها هستند که در بخش نوررسانی به جای استفاده از منبع فلورسنت از لامپهای کم مصرف ال ای دی استفاده کرده اند و به همین دلیل باریکتر، سبکتر، شفاف تر و کم مصرف تر شده اند. پس اگر جایی روی تلویزیون مشاهد فرمودید نام ال سی دی پنل قید شده است و کلمه ال ای دی هم دارد زیاد تعجب نکنید چون ما دستگاهی با صفحه ال ای دی نداریم و همه صفحات lcdمیباشند.

در عین حال مصرف کم برق و شفافیت بیشتر از مزایای این دستگاهها میباشد.

 

معایب:

 

تنها نقطه ضعف تلویزیونهای ال ای دی را میتوان آسیب پذیربودن صفحه دانست که میبایست در نگهداری آن و مواظبت از ضربه خوردن به آن بسیار کوشا باشید.

 

تلویزیونهای پلاسما:

مزایای این تلویزیونها در کیفیت مقاومت صفحه نمایشگر میباشد که در برابر آسیبهای جزیی بسیار مقاومند. همچنین عمر مفید پنلهای این دستگاهها نسبت به ال ای دی ها ۴۰ درصد بیشتر میباشد.

یکی از معایب تلویزیونهای پلاسما را میتوان در سنگین بودن کالا که تاثیری برای مصرف کننده ندارد ذکر نمود.

نقطه ضعف دیگری که شاید بتوان به تلویزیونهای پلاسما وارد آورد میزان شفافیت کمتر آنها نسبت به تلویزیونهای ال ای دی میباشد که آن هم به دلیل وجود صفحه شیشه ای جلوی آنهاست که مقداری انعکاس نور دارد.

نتیجه گیری:

اگر دستگاه را درجایی استفاده مینمایید که احتمال آسیب پذیری وجود دارد از تلویزیون پلاسما استفاده نمایید.

اگر شفافیت تصویر برایتان خیلی مهم است و احتمال آسیب به صفحه ظاهری دستگاه هم کم است میتوانید از تلویزیون ال ای دی استفاده نماییید.

 

از آنجا که خرید جهیزیه پرخرج ترین و پرزحمت ترین بخش از تدارکات عروسی است، داشتن اطلاعات درست و کافی در این امر مهم، تا حد زیادی می تواند دغدغه های شما را در این زمینه کاهش دهد. به همین دلیل ما نیز در تحریریه شیک و تک قصد داریم در این پست مطالب بسیار کارا و ارزشمندی در مورد نکات مهم برای خرید جهیزیه را عنوان کنیم تا بدین وسیله، سهم کوچکی در کم کردن استرس عروس خانم های عزیز در این مورد و رساندن آنها به آرامشی بیشتر برای شروع زندگی مشترکنشن داشته باشیم.

قبل از مطالعه این مطلب توجه داشته باشید که هیچ خریدی لزوماً غلط یا الزاماً درست نیست. همه چیز بستگی به بودجه ای دارد که شما برای خرید جهیزیه تان در نظر گرفته اید. اما می توانید با یک برنامه ریزی صحیح از بودجه درنظر گرفته شده استفاده بهتری را نمائید.

به یاد داشته باشید شما فقط با صرف پول هنگفت نمی توانید بهترین جهیزیه را داشته باشید بنابراین سعی کنید کاملاً عقلانی تصمیم بگیرید.

جهیزیه عروس مبل و میز ناهار خور

نکات مهم برای خرید جهیزیه

حذف اقلام غیر ضروری

اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید و یا قصد دارید زندگی مشترک تان را از یک خانه کوچک و نقلی شروع کنید بهتر است در خرید جهیزیه اقلام غیر ضروری و دست و پا گیر را مشخص و از خرید آن ها صرف نظر کنید. به یاد داشته باشید همیشه اقلامی وجود دارد که شما می توانید بعد از شروع زندگی مشترک اقدام به خرید آنها کنید. رضایت شخصی را سرلوحه همه خریدهای تان قرار دهید. مثلاً اگر هیچ کدام از شما اهل تماشای تلویزیون نیستید از خرید تلویزیون صرفنظر کنید یا اگر حدس می زنید از فریزر استفاده زیادی نمی کنید می توایند از یک یخجال فریزر دو منظوره استفاده کیند. می توانید بعداً آن را تبدیل به یک یخچال ساید بای ساید کنید.

مناسب ترین روش برای این کار، تهیه لیست خرید جهیزیه و فهرست کردن اقلام مورد نیاز با توجه به کاربرد و نیاز شما به آن ها و سپس حذف وسایل غیر ضروری است . برای این منظور وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه در یک دسته، وسایل اتاق خواب در یک دسته و .... جای دهید. با این روش در هنگام خرید جهیزیه دچار بی نظمی و فراموشی هم نخواهید شد.

 

 

انتخاب رنگ

قبل از هر خریدی رنگ مورد نظرتان را برای اتاق ها، آشپزخانه و پذیرایی مشخص کنید و در مورد رنگ غالب لوازم خانه تصمیم بگیرید.

خرید مبل برای جهیزیه عروس

پرس و جو

مشورت قبل از خرید جهیزیه را دست کم نگیرید. بهترین روش برای تحقیق در مورد مارک های و مدل های مختلف لوازم خانگی پرس و جو از دوستان و آشنایانی است که به تازگی کالای مشابهی را خریداری کرده اند. مسلماً کسانی که از یک کالا استفاده کرده اند بهتر از فروشندگان، می توانند شما را راهنمایی کنند. مزیت دیگر پرس و جو کسب اطلاعات درست و دقیق تر و گیر نیفتادن در تله تبلیغاتی برخی از فروشندگان خواهد بود.

مقایسه هرگز

هنگام خرید جهیزیه به این نکته توجه داشته باشید که این اقلام تنها برای رفع نیازهای شما خریداری می شوند، پس شما تنها کسی هستید که حق دارید روی خوب و بد آن ها اظهار نظر کنید. برای خرید جهیزیه خود به جای مقایسه و چشم و هم چشمی، به نیاز، بودجه و عرف خانواده خود نگاه کنید، تا به جای همراه شدن با موج تنش ها در ابتدای زندگی، با آرامش و خوشی قدم در خانه خود بگذارید.

خرید جهیزیه عروس میزناهار خوری

برای خرید جهیزیه بهتر است از چه وسایلی شروع کنیم؟

اگر بودجه قابل توجهی دارید و ترجیح می دهید خریدتان را به صورت یکجا و نقد انجام دهید، باید از وسایل بزرگ اعم از یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و ... شروع کنید. چرا که این وسایل نیاز به بودجه بیشتری دارند. اغلب افراد برای خرید این وسایل وسواس بیشتری به خرج می دهند، چون علاقمند هستند که سال های زیادی از این وسایل استفاده کنند. قدم بعدی خرید خورده ریزهای آشپزخانه از قبیل، سرویس چینی، وسایل برقی، سرویس قابلمه و ... است. خرید سرویس چوب، فرش و مبلمان معمولاً در آخرین مراحل خرید جهیزیه قرار می گیرد، چرا که این وسایل جای بیشتری اشغال می کنند، همچنین به فضا و متراژ منزل شما نیز وابسته است، بنابراین عقلانی ترین روش این است که بعد از مشخص شدن خانه نو عروس اقدام به خرید آن ها کرده تا مستقیماً در منزل نو عروس مستقر شوند. در این صورت هم احتمال صدمه و آسیب به این وسایل کمتر شده و هم در هزینه های ایاب و ذهاب صرفه جویی می شود.

بهترین مارک لوازم برقی جهیزیه عروس

از چه مارک هایی خرید کنیم؟

متأسفانه در ایران خرید کالای خارجی به عنوان یک هنر برتر شناخته می شود، در صورتی که برخی از کالاهای ایرانی بسیار با کیفیت هستند. در اینکه کالای ایرانی بخریم یا خارجی توصیه ما خرید جنس خوب و با کیفیت است. به عنوان مثال زمانی که در صنعت فرش، کریستال و مبلمان جنس های خوب و با کیفیت ایرانی در اختیار ماست چه لزومی دارد که در این زمینه ها به سراغ جنس های وارداتی برویم.

 

 

وسایل غیر ضروری در خرید جهیزیه کدامند؟

برخی از خانواده ها برای اینکه جهیزیه خود را پر زرق و برق کنند، اقدام به خرید انواع تابلوها و لوازم تزئینی گران قیمت کرده، در صورتی که خرید لوازمی چون بوفه، تابلو، گلدان های تزئینی و ... غیر ضروری بوده و در صورت نیاز عروس و داماد بعد از مدتی می توانند آن ها راتهیه کنند. خریدن لوازم مارک دار و غیر ضروری تنها باعث بالا رفتن هزینه جهیزیه می شود، و این در صورتی است که تجربه ثابت کرده یک جهیزیه گران قیمت یا یک مهریه سنگین به هیچ وجه تضمینی برای خوشبختی زوجین نبوده است.

خرید فرش جهیزیه عروس

نکات مهم خرید فرش برای جهیزیه

حین خرید جهیزیه در نظر داشته باشید تک تک عناصر انتخابی توسط شما در یک سبد دکوراسیون جای بگیرند. یک فرش مدرن در کنار مبلمان استیل نمای جالبی نخواهد داشت، همچنین یک فرش ابریشمی دستباف با طرح های اسلیمی در کنار مبلمان فانتزی و مدرن اصلاً زیبا نیست، زیرا یک ترکیب نامناسب باعث کم شدن جلوه تک تک عناصر و در نهایت مجموع دکوراسیون شما خواهد شد.

بهتر است زمان انتخاب فرش برای خرید جهیزیه علاوه بر توجه به سبک مبلمان و رنگ کفپوش ها به هارمونی رنگ در فضا هم دقت کنید.

خرید میز ناهار خوری عروس

خرید مبلمان برای نوعروسان

معمولاً انواع مبل های راحتی در سبد خرید جهیزیه نوعروسان قرار می گیرد. چرا که امروزه اغلب منازل ابعاد کوچکی داشته و امکان استفاده از یک سرویس استیل به همراه یک سرویس راحتی میسر نمی باشد. و از آنجا که مبل های راحتی، آرامش و راحتی بیشتری را فراهم می کنند، معمولاً افراد از این مبلمان برای استفاده روزمره ی خود بهره می گیرند. لازم است هنگام خرید مبل به مواردی از قبیل محکم بودن و ست بودن رنگ آن با قالی ها و پرده ها دقت کنید.

خرید سرویس خواب عروس

خرید سرویس خواب برای جهیزیه عروس

از آنجا که زیبایی و جلوه سرویس خواب مانند امپراتوری بر دکوراسیون اتاق خواب حکمرانی می کند، انتخاب رنگ و طرح و تشخیص کیفیت آن از مهم ترین ویژگی های خرید جهیزیه برای اتاق خواب محسوب می شود. بهتر است حین انتخاب سبک سرویس خواب، سبک کلی چیدمان خانه و وسایل جهیزیه خود را در نظر بگیرید. همچنین به هارمونی رنگ بین سرویس خواب و دیوارها، پرده، فرش، و مبلمان اتاق توجه کنید. توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر برای انتخاب سرویس خواب سری به مقاله "خرید سرویس خواب عروس " بزنید.

 

 

توصیه می شود اگر اتاق خواب کوچکی دارید برای خرید سرویس خواب جهیزیه فقط اقلام اصلی مانند تخت و میز آرایش را انتخاب کنید. اگر میز آرایش شما به صورت دراور باشد که بتوایند از فضای قسمت زیر آن نیز استفاده کنید بسیار بهتر است. اگر تخت هم دارای کشو باشد بهتر است و یا از تخت های جکدار استفاده کنید که بتوانید از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید.

خرید مبلمان برای جهیزیه عروس

جایگاه وسایل تزیینی در خرید جهیزیه

همان طور که پیش تر از این هم گفته شد، خرید جهیزیه کاملاً بستگی به میزان بودجه شما دارد. مطلب "خرید لوازم دکوری با کمترین هزینه" نیز می تواند در این بخش به شما کمک کند.

در صورتیکه محدودیت بودجه دارید خرید لوازم دکوری و تزئینی در زمره ی وسایل غیر ضروری دسته بندی می شوند، ولی درصورتیکه بودجه خاصی برای این منظور درنظر گرفته اید ما چند وسیله دکوری شیک و خاص را به شما معرفی می کنیم که می تواند جهیزیه شما را منحصر به فرد سازد. تنوع وسایل دکوری در بازار بسیار زیاد است اما انتخاب وسایلی که متمایز باشد شاید کمی سخت باشد.

خرید فرش جهیزیه عروس

خرید گرامافون به عنوان یک وسیله لوکس و خاص می تواند زینت بخش گوشه ای از پذیرایی شما باشد و چشم ها را به خود خیره کند.

چنانچه بین خرید لوستر و آباژر سرگردان هستید، یک آباژور زیبا و مناسب برای گوشه ای از پذیرایی را انتخاب کنید. البته درنظر داشته باشید که کارکرد این دو باهم کمی تفاوت دارد. اما در صورتیکه می توانید برای خرید لوستر هم هزینه کنید.

چنانچه هزینه برای شما مهم نیست، خرید آینه و کنسول را فراموش نکنید. طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلف آینه و کنسول استفاده از آن ها را برای تزیین هر مکانی میسر نموده است. چنانچه خرید هیچ کدام از این موارد برای شما ممکن نبود، به خرید یک ست سه تایی از جا شمعی های پایه دار با شمع های استوانه ای فکر کنید.

خرید فرش عروس- خرید جهیزیه

خرید جهیزیه و وسایل آشپزخانه

از آنجا که آشپزخانه به عنوان قسمت تدارکات هر خانه ای در نظر گرفته می شود و علاوه بر این دکور آن نقش بسیار مهمی بر دکوراسیون خانه ی شما دارد. شیک و تک در پستی جدا تمامی نکات ریز و درشت را در مورد خرید جهیزیه برای آشپزخانه را عنوان کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی