مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

 اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص، چای هستید مطمئناً به دنبال چای ساز برند و قابل اعتماد می گردید، تا شما را در تهیه آن کمک کند. نوشیدنی چای مزایای بسیاری برای بدن دارد که از جمله آنها می توان به کاهش وزن، کاهش سکته های مغزی یا حمله های قلبی، سلامت استخوان ها، و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.با پیشرفت تکنولوژی امروزه، اکثر افراد از چای سازهای برقی برای دم کردن چای استفاده می کنند. کنترل حرارتی و قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار چای ساز به یک جنبه مطلوب چای سازهای مدرن تبدیل شده است.فروشگاه اینترنتی خانگی لند به عنوان ویترینی جذاب از هر آنچه که نیاز دارید، با ارائه ی محصولات با کیفیت و با اصالت، با ارسال به موقع، کمترین نوسانات قیمت و خدمات پس از فروش، آماده است که در دنیای خرید هوشمندانه همراه شما باشد.

چای ساز یا سماور؟

فواید استفاده از چای ساز نسبت به سماور یا کتری در چیست؟ چای سازها برای استفاده مناسب تر هستند یا سماورها؟ امروزه چای ساز یکی از اعضای کلیدی آشپزخانه است. بسیاری از ما حتی با وجودی که چای دم کشیده در سماورهای گازی را ترجیح می دهیم، نمیتوانیم نقش اساسی چای ساز را در آشپزخانه خود ندید بگیریم.

حتما برای شما هم پیش آمده که خواب مانده باشید و برای رفتن به سرکار عجله داشته باشید. در این شرایط چه کسی می تواند نقش اساسی چای ساز را ندید بگیرد؟ یا به زمان هایی فکر کنید که مهمان دارید و می خواهید سریع نوشیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنید. از طرفی ادب حکم میکند که مهمانان خود را به مدت طولانی تنها نگذارید. آیا باز هم می توانید چای ساز را ندید بگیرید و از سماورهای گازی استفاده کنید؟

انواع چای ساز

به طور کلی می توان چای سازها را به سه دسته دم آور، خرید چای ساز دارای استند و چای از بدون قوری تقسیم کرد.

دم آورها: این نوع از چای ساز ها دارای قوری و کتری هستند؛ به گونه ای که قوری در بالای کتری قرار می گیرد و بخار آب حاصل از کتری به سمت قوری رفته و به همین دلیل هم چایی که درون محفظه فلزی درون آن است به آرامی دم می کشد. شاید بتوان گفت که این نوع از چای سازها به شیوه های قدیمی نزدیک تر بوده و چای خوش رنگ و خوش عطری را به شما می دهند.

چای ساز دارای استند: این نوع از چای سازها به کلی با مورد قبلی متفاوت هستند. در چای ساز دارای استند، قوری و کتری شما کاملا بر روی استند قرار گرفته و با حرارت آن، چای درون قوری دم می کشد. بیشتر مدل های این نوع از چای سازها دارای تایمر هستند و درجه حرارت آب را تنظیم می کنند. شاید بتوان گفت که دلیل وجود این سیستم بر روی چای سازهای دارای استند، آن است که اگر قوری شما مدت طولانی بر روی استند باقی بماند باعث می شود که کیفیت طعم و عطر چایتان کاهش پیدا کرده و دیگر برایتان لذت بخش نباشد.

چای ساز بدون قوری: این نوع از چای سازها دارای محفظه ای هستند که درون کتری قرار می گیرد و چای با همین شکل و شمایل دم می کشد. متاسفانه این نوع از چای سازها خیلی طرفدار ندارند!

 

نکاتی که هنگام خرید چای ساز باید بدانید:

  • حتما به خاطر داشته باشید چای سازی که انتخاب می کنید درپوش کتری داشته باشد یا دارای درپوش قوری قابل استفاده برای کتری هم باشد.
  • نشانگر میزان آب در اکثر چای سازهای با بدنه پلاستیکی و فلزی میزان آب داخل کتری را نشان می دهد.
  • صافی دهانه کتری از ورود رسوبات داخل کتری به لیوان چای و قوری جلوگیری می کند. این صافی فلزی یا پلاستیکی است و در دو حالت ثابت و پرتابل در داخل کتری و جلوی دهانه خروجی آب قرار می گیرد. نوع پرتابل را می توان خارج کرد و شست و از این نظر به نوع ثابت ارجحیت دارد.
  • حالت گرم نگهدار درجه حرارت آب کتری را نزدیک به نقطه جوش نگه می دارد. در این حالت آب بخار می شود ولی قل نمی زند.
  • قطع کن خودکار به شما کمک می کند که بلافاصله بعد از جوش آمدن آب کتری در صورتی که درپوش آن بسته باشد یا قوری روی کتری قرار داشته باشد به حالت گرم نگهدار دربیاید.
  • تنظیم درجه حرارت آب کتری در برخی مد ل ها به خصوص انواع استنددار ممکن شده است.
  • تایمر نیز در برخی مدل های جدید امکان برنامه ریزی زمانی را برای این دستگاه ها فراهم کرده است.

اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد این که نحوه ی کار با چای ساز هستید بر روی لین کلیک کنید.

یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قطع کن خودکار

یکی از مواردی که در انتخاب چای ساز تفال بسیار مهم است داشتن قطع کن اتوماتیک می باشد این سیستم در کتری برقی باعث می شود به محض اینکه آب به نقطه جوش برسد کتری برقی شما به صورت خودکار در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرد این موضوع دو مزیت برای شما خواهد داشت اول اینکه مصرف انرژی پایین می آید.

و دوم اینکه چای با دمای ملایم و دائمی بخار آب شروع به دم کشیدن می کند و در انتها در صورت تمام شدن آب کتری به صورت اتوماتیک خاموش می شود و از آسیب رسیدن به کتری برقی جلوگیری می شود و دیگر لازم نیست نگران تمام شدن آب کتری خود باشید، شاید برندهای متفرقه نیز همین سیستم را داشته باشند اما سنسوری که برای این کار استفاده می کنند به قدری ضعیف است که بعد از مدت کوتاهی خراب می شود و احتیاج به سرویس پیدا خواهد کرد و به یک دستگاه بلااستفاده در منزل شما تبدیل می شود.

جنس قوری

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود چای و یا دمنوش ما طعم و رنگ بهتری داشته باشد در کل جنس قوری می تواند پیرکس، چینی و یا استیل باشد، قوری های که جنس چینی و یا پیرکس دارند بهترین کیفیت را برای دم کردن چای به ما می دهد اما قوری های استیل بسیار زیباتر هستند و هیچ گاه نمی شکند.

اما متأسفانه استیل باعث تغییر رنگ و طعم چای می شود و خیلی زود چای را سیاه می کند اما در زیبایی آن هیچ شکی نیست، پس اگر کیفیت طعم و رنگ برای شما اهمیت بیشتری دارد به دنبال چای سازی باشید که دارای قوری چینی و یا پیرکس هست اما متأسفانه برندهای مطرح هیچ کدام قوری چینی ندارند اما کیفیت پیرکس هم بسیار به چینی نزدیک است.

حالت گرم نگه دارنده

همان طور که کفتیم در چای ساز سیستمی وجود دارد که به محض جوش آمدن آب سیستم قطع کن فعال می شود و به صورت خودکار در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرید در این حالت چای ساز آب را در دمای 70 درجه نگه می دارد تا هر زمانی که به آن مراجعه کردید آب داغ در اختیار شما باشد.

در اینجا ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد دم کرد چای و یا دمنوش را دارید برای اینکه چای شما دارای عطر و رنگ بهتری شود زمانی که آب را برای جوش آمدن می گذارید چای خود را با آب سرد بشورید تا هم خاک آن برود و هم کمی خیس بخورد و بعد از جوش آمدن زمانی که کتری در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرد چند لحظه منتظر بمانید تا دمای آب به 70 درجه برسد این دمای آب بهترین دما برای دم کردن چای و یا دمنوش است چراکه باعث باز شدن رنگ و عطر آن می شود.

نشانگر میزان آب

در چای سازهایی که دارای یک کتری استیل و یا پلاستیکی هستند که میزان آب داخل آن قابل مشاهده نیست این نشانگر میزان آب که به شکل قسمتی شفاف است شما می توانید بدانید تا میزان آب کتری را مشاهده کنید تا اگر احتیاج بود آن را پرکنید تا در زمانی که به آن مراجعه می کنید آب جوش کافی در اختیار شما قرار بگیرد

معرفی چهر برند با کیفیت چای ساز در بازار ایران

  • لوازم خانگی برند پرفی کوک

نام تجاری ProfiCook برای اولین بار در IFA 2011 در برلین ارائه شد. از آن زمان ، وسایل آشپزخانه با کیفیت بالا برای آشپز سرگرمی جاه طلب ، شناخت و تأیید بالایی را دریافت کرده اند.محصولات ProfiCook با موفقیت توسط بسیاری از شرکای مشهور فروش ، فروشندگان متخصص برق و بازارهای تخصصی در آلمان و خارج از کشور به فروش می رسد.ProfiCook نام تجاری Clatronic International GmbH است از مرکز لجستیک با بیش از 100000 متر مربع فضای ذخیره سازی ، این گروه کلیه فرم های فروش ملی و بین المللی پیشرو و شرکای تجاری خود را تهیه می کند.

شرکت پروفی کوک ProfiCOOK یکی از شرکتهای آلمانی است که جزو گروه صنعتی آلمانی متشکل از سه شرکت به نامهای CLATRONIC – PROFI COOK – BOMANN است و محصولات این گروه صنعتی تماما در کشور آلمان طراحی شده و محصولات آنها در سراسر اروپا و آسیا به فروش می رسد. محصولات گروه صنعتی پروفی کوک – بومان و کلاترونیک آلمان دارای استانداردهای روز دنیا بوده و همواره با فن آوریها و تکنولوژیهای پیشرفته طراحی و ساخته می شوند.برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت چای ساز پروفی کوک به لینک مراجعه فرمایید.

‌‏این شرکت آلمانی مجموعهای از تزئینات خانه , لوازم پذیرایی , لوازم پخت و پز و ابزار متنوع که راحتی را در کنار سلامت برای شما به ارمغان آورده است . این شرکت یک توزیع کننده موفق از محصولات مصرفی الکترونیکی و همچنین لوازم کوچک و بزرگ برقی در آلمان و خارج از کشور است.کیفیت محصولات ، از اهمیت بالایی برخودار است و در اصل اعتبار یک شرکت به کیفیت محصولات ان ،است .

که این شرکت آلمانی ، برای اطمینان ازکیفیت و ایمنی و …محصول خود ، دارای بخش داخلی کنترل کیفیت محصولات است . که در این بخش کنترل کیفیت به مجهز به دستگاه های پیشرفته ای است که به کمک انها ، محصول مورد نظر را ، از همه ی جوانب استحکام و کارایی، ایمنی مورد سنجش و آزمایش قرار میدهد و در صورت اطمینان از ایمنی و کارایی و …محصول را عرضه ی بازار و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند .

و برای ارسال محصولات خود ، به هر جایی از جهان ابتدا به بررسی نیازهای ویژه بازار در ان نقاط می پردازد و محصولات انبوهی از دستگاه های خانگی کوچک و بزرگ را طبق نیاز ان نقطه ،وارد بازار می کنند .

  • لوارزم خانگی برند بوش

لوازم خانگی بوش یکی از برندهای باسابقه تولید لوازم خانگی است به‌نحوی‌ که کمتر کسی است که امروزه این برند را نشناسد. به‌طور معمول در زمان خرید لوازم برقی اگر هدف شما خرید برندهای خارجی باشد بدون شک نخستین انتخاب شما برند بوش خواهد بود؛ اما آیا می‌دانید که لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟
تا انتهای این مقاله از وبلاگ کالاسونیک با ما همراه باشید تا نکات مهمی در خرید لوازم خانگی بوش و تشخیص کالاهای اصل از تقلبی این برند را برای شما توضیح دهیم. همچنین در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای تمامی افراد مهم است که بدانند محصولی که قصد خرید آن را دارند از چه برندی است و برند مورد نظر به کدام کشور تعلق دارد. اغلب اوقات شاهد این هستیم که یک برند خاص توسط کشورهای متفاوت تولید می‌شود و از نظر کیفیت بسیار با هم متفاوت هستند.

برای بسیاری از افراد مهم است که مبدا برند خریداری‌شده به کدام کشور بازمی‌گردد. لوازم خانگی بوش در ابتدا در کشور آلمان و در شهر اشتوتگارت تولید شد. سپس به دلیل فعالیت گسترده و برای خدمات رسانی بهتر به مشتریان در دیگر کشورها نیز محصولات به سفارش این شرکت تولید و پخش شدند. البته لازم به ذکر است که کارخانه‌های اصلی بوش تنها در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مالزی و مجارستان قرار دارند و باقی به اصطلاح تحت لیسانس بوش هستند.برای اطلاعات کامل و خرید چای ساز بوش روی لینک کلیک کنید.

  • لوازم خانگی برند فیلیپس

یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعت الکترونیک در دنیا برند فیلیپس است که به عنوان یک شرکت چند ملیتی معتبر شناخته می شود. این برند برای اولین بار توسط فردی به نام جرارد فیلیپس در سال 1819 در کشور هلند و در شهر آیندهوون تاسیس شده است. در رابطه با اینکه شرکت فیلیپس در کجاست، جالب است بدانید که دفتر مرکزی لوازم خانگی برند فیلیپس در شهر آمستردام نیز قرار دارد. شرکت فیلیپس علاوه بر تولید لوازم خانگی در تولید محصولات چون تلفن همراه، تراشه، تجهیزات پزشکی، تجهیزات نورپردازی و … فعالیت می کند و به دلیل اینکه محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید می کند، به فروش بالایی دست پیدا کرده است.

محصولاتی که توسط شرکت فیلیپس در کشور هلند تولید می شوند، از طراحی خاص و عملکرد بسیار متفاوت و عالی نسبت به سایر لوازم خانگی های موجود در بازار برخوردار هستند. به همین دلیل اغلب افراد مایل هستند از لوازم خانگی برند فیلیپس استفاده کنند. تولید محصولاتی با عملکرد عالی موجب شده است که افراد زیادی مایل باشند از محصولات متنوع این برند استفاده کنند. چند نمونه از محصولاتی که توسط شرکت فیلیپس تولید می شوند عبارت هستند از:

  • چای ساز فیلیپس
  • سرخ کن
  • اتو بخار
  • غذا ساز
  • سشوار
  • ساندویچ ساز برند
  • قهوه ساز
  • چای ساز برند
  • همزن
  • توستر
  • آبمیوه گیری
  • جاروشارژی
  • بخار گر
  • خرد کن
  • مخلوط کن

درصد بالایی از ایرانیان از محصولات و لوازم خانگی برند فیلیپس رضایت کافی دارند و مایل هستند از محصولات این برند خریداری کنند. اما با توجه به تحقیقات اخیری که انجام شده است، لوازم خانگی برند فیلیپس با کیفیت اصلی در ایران وجود ندارد. در واقع هیچ محصولی از شرکت فیلیپس به ایران وارد نمی شود. اغلب محصولات موجود در بازار غیر اصل هستند و یا به صورت غیر قانونی به ایران وارد شده اند. با نبود نمایندگی این برند در ایران هیچ یک از محصولات با ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت نامه معتبر به فروش نمی رسند.برای اطلاه از جدید ترین قیمت چای ساز فیلیپس بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین خرید لوازم خانگی فیلیپس اصل در ایران با ریسک بالایی همراه است و کسانی که تمایل به خرید محصولی از برند فیلیپس را دارند، می توانند با مقایسه جزئیات کامل محصول با تصاویر اصلی موجود در سایت شرکت فیلیپس و همچنین بررسی بارکد از اصل یا فرعی بودن برند فیلیپس مطلع شوند.

  • لوازم خانگی برند تفال

در سال ۱۹۵۰ مارک گروگوایر ( Marc Grogoire ) در حال تماشای آشپزی همسر خود بود که داشت تخم مرغ چسبیده به تابه را به سختی از آن جدا می کرد و همین صحنه کافی بود تا او به فکر ساخت ظروفی بیفتد که با روغن کم هم غذا به کف آن نمیچسبد! و دقیقا همان روز انقلابی در صنعت آشپزی و پخت غذا ایجاد گردید که امروزه تاثیر آن را در زندگی خود می بینیم.

برای خرید چای ساز تفال و اطلاعات تکمیلی  میتوانید روی لینک کلیک کنید

پس از آن مارک گروگوایر با تلاش بسیار زیاد شروع به انجام آزمایشاتی کرد که نتیجه آن خلق ماده ای نچسب به نام PTFE شد و در سال ۱۹۵۴ اولین تابه نچسب در دنیا به ثبت رسید. مارک در سال ۱۹۵۶ اولین کارخانه خود با برند تجاری Tefal را در حومه پاریس افتتاح کرد و در سال اول ۱۰۰ تابه تولید و وارد بازار کرد.

اما شاید برای شما جالب باشد بدانید نام Tefal از کجا منشا می گیرد ! تفال ( Tefal ) از ترکیب ۲ نام تفلون ( Teflon ) و آلمینیوم ( Aluminium ) ساخته شده است و هم اکنون معروفترین و بزرگترین سازنده لوازم خانگی برقی و غیربرقی در جهان می باشد. در حال حاظر تفال بیش از ۲۰۰۰ کارمند دارد و هدف این شرکت بالا بردن کیفیت و تنوع محصولات خود می باشد.تفال بعد از حضورش در بازارهای جهانی و ارائه محصولات با کبفیت توانست تحول عظیمی را در صنعت لوازم خانگی در دنیا ایجاد کند و بسیاری از برندهای بی کیفیت را از دور خارج کندتفال هم اکنون زیرمجموعه گروپ سب فرانسه میباشد .تفال به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا و تنوع بیشمار محصولات خود در تمامی قاره های جهان حضور پررنگی دارد و توانسه است بازار بسیاری از کشورها از جمله آمریکا – آلمان – انگلیس – ژاپن – کره – ترکیه – امارات – هلند و … در اختیار بگیرد.

افراد دیگری نیز در گروه فیس بوک در مورد ریزش دندان ها بدون خونریزی مطلب ارسال کرده اند. یک زن هنگام خوردن بستنی دندان خود را از دست داده است. آیلین لوسیانو از نیوجرسی ، در اوایل نوامبر هنگامی که نخ دندان می کشید ، یکی از دندان های آسیایش افتاد. دکتر لی گفت ، افتادن دندانها بدون خون غیرمعمول است و این موضوع این سرنخ را نشان می دهد که ممکن است اتفاقاتی در رگهای خونی لثه میفتد. ویروس کرونا ویروس جدید با اتصال به پروتئین ACE2 که در بدن تمام بدن انسان وجود دارد ایحاد ویرانی میکند. ویروی نه تنها در ریه ها ، بلکه در سلول های عصبی و اندوتلیال نیز یافت می شود. بنابراین دکتر لی می گوید ، ممکن است ویروس به عروق خونی که دندان را در بازماندگان Covid-19 زنده نگه می دارد آسیب زده باشد. همچنین ممکن است دلیلی باشد بر اینکه چرا کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند هیچ دردی ندارند. مجله ایران دنتال و بهداشت دهان و دندان دندانپزشکان موارد بسیاری از این دست را ندیده اند و برخی این ادعاهای فردی را رد می کنند. اما پزشکانی مانند دکتر لی می گویند شگفتی های کرونا ایجاب می کند که این پروه از کادر درمان هم مراقب عواقب غیر منتظره بیماری باشد.

  • حذف تنقلات
  • تجهیزات داخل صندلی از قبیل موتور و جک
  • Needleman, H. Pediatric Dentistry, March 22, 2000
  • بی دندانی بر زیبایی و ارتفاع صورت تاثیر میگذارد
  • اکسکاواتور قاشقی

فایل وسیله ای فلزی است که از آن در درمان ریشه (عصب کشی) برای تمیز کردن داخل کانال ریشه استفاده می شود. جنس فایل ها معمولا از استیل ضد زنگ Stainless Steel و یا نیکل- تیتانیوم (Ni-Ti) می باشد. فایل ها بر اساس ضخامت نوک قسمت برنده ی آن ها شماره گذاری شده اند و شماره ی هر فایل روی دسته ی آن نوشته شده است. به عنوان مثال فایل شماره ی 20 در نوک فایل ضخامتی برابر با 0.2 میلی متر دارد. برای سهولت استفاده، هر سایز با یک رنگ مشخص و ثابت، کدگذاری شده است. برای اعمال متنوعی از جمله تراش دندان و برداشت پوسیدگی ها، ، تراش دندان برای روکش، پالیش و پرداخت ترمیم ها و… به کار می رود. عامه مردم و بیماران این وسیله را با نام “دریل دندانپزشکی” می شناسند. یک ابزار چرخنده ی کوچک (انواع فرزها) در محل مخصوص روی توربین نصب شده و توربین به شلنگ مخصوص روی یونیت دندانپزشکی متصل میشود.

دندان و دندانپزشکی جدید

مثلا اگر به دلیل مسائل مربوط به ویار، بیشتر از حد معمول کربوهیدرات (مثلا مواد غذایی شیرین) مصرف می کنید، این موضوع می تواند باعث پوسیدگی دندان هایتان در طول بارداری شود. همچنین بیماری صبحگاهی در زمان حاملگی (تهوع)، می تواند محیط دهان را اسیدی کند که در نهایت اگر مدیریت نشود باعث تحلیل مینای دندان و نازک شدن آن می شود. مادران باردار برای کنترل بهتر این موارد، می توانند با مراجعه به یک مرکز درمانی که خدمات دندانپزشکی بارداری را انجام می دهند، به راحتی از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان پیشگیریی کنند. در برخی از زنان، ممکن است شاهد رشد بیش از حد بافتی، مخصوصاً در ناحیه لثه باشیم که اصطلاحاً با نام “تومور بارداری” شناخته می شود. این تومورها روی لثه ظاهر می شوند و بیشتر در سه ماهه دوم رخ می دهند. این برآمدگی های بافتی نشان دهنده سرطان یا بیماری جدی نیستند بلکه فقط مقداری تورم است که اغلب مربوط به شکل گیری و تجمع پلاک دندانی اضافی هستند. دانستنی های دندانپزشکی برای کودکانجرمگیری و حفظ بهداشت مناسب دهان طی بارداری ضروری است و بنابر تاکید دندانپزشکان در صورتی که جرمها به ایجاد ضایعههای خونریزی دهنده منجر شود یا جویدن را با مشکل روبهرو سازد، باید از طریق جراحی یا لیزر برداشته شود. سه ماهه دوم بارداری بیخطرترین دوره برای انجام هر نوع اقدام درمانی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی است؛ البته در هر شرایطی بهتر است کارهای اساسی دندانپزشکی یا اعمال جراحی مهم را تا بعد از زایمان به تأخیر انداخت. به گفته دکتر منصوریان اوایل سه ماهه سوم هم، زمان خوبی برای درمانهای معمول دندانپزشکی است، اما بعد از اواسط سه ماهه سوم نباید هیچگونه عمل دندانپزشکی انتخابی برای باردار صورت بگیرد. نکته بسیار مهم آنکه بارداران باید از دراز کشیدن طولانیمدت روی صندلی دندانپزشکی اجتناب کنند تا دچار عوارض ناشی از کاهش فشارخون نشوند. درباره سه ماهه اول بارداری نیز به علت آسیبپذیربودن جنین در این دوره، هیچگونه عمل دندانپزشکی انتخابی نباید انجام گیرد. انجام رادیوگرافی دندانی در دوران بارداری از مواردی است که هنوز مورد بحث است.

  • استفاده از نیروهای متخصص برای خدمات پس از فروش
  • دندان های نیش
  • یونیت پارس طب مدل صدف
  • زنجبیل برای سلامت دهان
  • نخ دندان یکی از مهمترین اصول بهداشت دهان و دندان
  • فیروز دنتال

انواع ویتامین ب۱۲ در نان جو وجود دارد که باعث می شود موهای سر سفید نشوند. خرما برای مادران شیرده بسیار مفید است و باعث افزایش شیر و صبور شدن فرزند می گردد. آبگوشت حکیمانه ترین غذای ایرانی است. خوردن آب یخ و آب بین غذا اصلی ترین عامل در بروز مشکلات کبدی از جمله کبد چرب است. قارچ بسیار سرد است و استمرارش بدن را سرد می کند. ملاک تشخیص چاقی اندازه گیری مچ دست است که اگر مچ کوچک بود و تن چاق بود شخص اضافه وزن دارد که باید ناهار را از وعده های غذایی اش حذف کند. آواز خواندن سودای مغز را از بین می برد. تمایل به بوهای بد مانند بوی بنزین و گازوئیل و … هر چه قدر رطوبت معده بیشتر باشد اشتها بیشتر می شود. بهترین زمان مصرف دارو اول شب و سپس صبح است. چای سبز ، سیر ، قهوه سبز و کرفس در لاغری و کاهش وزن تاثیر زیادی دارد . قیمت تجهیزات دندانپزشکیعلائم شایع بیماری پریودنتال شامل قرمزی، عقب نشینی و خونریزی لثه است. این بیماری نیز بیشتر در نوجوانان و بزرگسالان تشخیص داده می شود. گزینه های درمانی برای PD شامل پوسته پوسته شدن و صاف کردن ریشه است. این درمان فرآیند تمیز کردن بین دندان ها و لثه ها (تمیز کردن عمیق) است. دندانپزشک اطفال کرج چه روش هایی را انجام می دهند؟ استفاده روزانه از فلوراید برای هر کودکی به ویژه در مراحل اولیه زندگی ضروری است. فلوراید به کاهش تجمع پلاک کمک می کند. همچنین به جلوگیری از پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان کمک می کند. با این حال، اگر کودک در حال حاضر علائم جدی پوسیدگی دندان یا سایر بیماری های دهان را نشان می دهد، درمان های پیشگیرانه تهاجمی تری لازم است. پر کردن حفره رایج ترین درمان ترمیمی برای کودکانی است که حفره های جزئی دارند. آنها همچنین کم تهاجمی هستند و در طی یک ویزیت دندانپزشک تکمیل می شوند. فارغ التحصیلان این رشته به دلیل کسب تجربه و مهارت های لازم برای بازار کار، معمولا با مشکل بیکاری روبرو نمی شوند. همچنین هر ارتودنتیست یا دندانپزشک عمومی برای ساخت قالب های ارتوندسی یا دندان های مصنوعی به این تکنسین های نیاز دارد. در حالت کلی آینده شغلی خوبی را برای این رشته می بینیم. تکنسین دندانپزشکی شخصی است که برای تهیه پروتز برای بیماران دندانپزشکی آموزش دیده است. این پروتزها شامل تاج، روکش، دندان مصنوعی کامل یا جزئی و همچنین وسایل ارتودنسی است. دندانپزشک اطلاعات دقیقی درباره آنچه که دقیقاً می خواهد تکنسین دندانپزشکی انجام دهد ، ارائه می دهد. نقش تکنسین دندانپزشکی در جمع آوری این اطلاعات و کار با آن قالب ها، به منظور ساخت پروتزهای خاص در صورت نیاز یا نیاز بیمار دندانپزشکی خواهد بود. آنها بالاترین بخش کار خود را با ابزار دستی کوچک انجام می دهند. آنها برای انجام این نوع کارها باید در طول روز کاملاً صبور باشند. دقت یک جزء اساسی در توصیف شغل یک تکنسین دندانپزشکی است. فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکییونیت در مطب دندانپزشکی استفاده میشود که بزرگ است و میتوان تجهیزات کاملی را در داخل آن قرار داد. مینی یونیت در مطبهای دندانپزشکی کوچکتر قرار میگیرد تا کار دندانپزشک آسانتر شود. از مینی یوینت هم معمولا در بیمارستانهای صحرایی و مکانهایی که نمیتوان تجهیزاتی بزرگ را قرار داد، استفاده میشود. اگر برای خرید یونیت دندانپزشکی میخواهید اقدام کنید، حتما به مواردی که گفته شد توجه کافی داشته باشید. اکثر بیمارانی که به دندانپزشکی مراجعه میکنند از مشکلات ریشهی دندان رنج میبرند. برای درمان انواع مشکلات ریشه از تجهیزات اندو استفاده میشود. این تجهیزات طیف وسیعی از دستگاهها نظیر آبچوراتور، روتاری، اپکس فایندر، اندو پایلوت، اپکس لوکیتور را شامل میشود. در ادامه به معرفی چند عدد از این دستگاهها خواهیم پرداخت. روتاری: این دستگاه وسیلهای است که با استفاده از فایلهایی مخصوص به داخل ریشهی دندان نفوذ خواهد کرد و درمان را انجام خواهد داد. عوارض قورت دادن سنگ لوزه اپکس فایندر: وسیلهای است که دندانپزشکان با استفاده از آن طول ریشهی دندان را تعیین میکنند.

  • رابردم در ضخامت مناسب و تمپلیت سوراخ گذاری
  • مدت زمان انجام جراحی ایمپلنت
  • ترمیم پوسیدگی و مشکلات دندانی
  • اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم
  • درمان لبخند لثه ای
  • بیماریهای روانی
  • شیک طب

جدای از این برخی عادات نامناسب دوران کودکی میتواند باعث تغییر جهت یا حتی جوانه زدن بد شکل دندان دائمی شود. بنابراین ریشه اغلب مشکلات ارتودنسی دندان را باید در دوران کودکی جست. شما به عنوان والدین کودکان، موظف هستید حهت تشخیص و درمان به هنگام مشکلات ارتودنسی کودک دلبندتان آن ها را از سنین پایین به کلینیک ها یا مطب های دندانپزشکی اطفال برده یا مستقیما به یک متخصص ارتودنسی نشان دهید. مراجعه به کلینیک دندانپزشکی کودکان تهران چه مزیتی دارد؟ یکی از مشکلات والدین، ترس بیشتر کودکان از دندانپزشک است. بنابراین بسیار مهم است که علاوه بر تخصص دندانپزشک اطفال که نوع برخورد صحیح و موثر با کودک را آموزش دیده است، محیط هم برای کودک دلنشین باشد. مراجعه به محیطی که مناسب روحیه بچه ها باشد، راه درمان موثر را هموارتر می کند. چنانچه ترس کودک از اعمال دندانپزشکی زیاد باشد و مانع درمان شود، متخصص پیشنهاد دندانپزشکی تحت بیهوشی را میدهد. گفتیم که متخصص دندان پزشک کودکان، از طریق آموزش به والدین و کودک، بر پیشگیری تمرکز دارد.

  • چراغ یونیت بر روی آن سوار است
  • طولانی شدن پروسه
  • منبع تامین کننده آب
  • گوتاپرکا و منبع گرما
  • حالا می توانید دست ها را با آب گرم آبکشی کنید
  • یونیت زیگر؛ برندی معتبر و با کیفیت برای تولید یونیت

یک تصور غلط در اذهان وجود دارد که دندان ها تا زمانی که ظاهر سالمی داشته باشند و فرد دردی را احساس نکند، نیاز به درمان و رسیدگی ندارد! در حالی که اگر معاینه های منظم توسط دندانپزشک صورت گیرد، بسیاری از بیماری ها را می توان در روزهای اولیه تشخیص و نسبت به درمان آنها اقدام کرد. حفظ بهداشت دهان و دندان امری کاملا ضروری، منطقی و مقرون به صرفه است. درمان بوی بد دهان  با رعایت نکات ساده فوق می توانید امنیت و پاکیزگی دهان و دندان خود را تضمین کنید. کلینیک دندانپزشکی سریتا با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت سهولت بیشتر در رزرو نوبت و اطلاع از هزینه های به روز شده خدمات دندانپزشکی، می توانید از اپلیکیشن سریتا نیز استفاده نمایید.

  • تحصیلات یک متخصص دندانپزشکی کودکان چیست؟
  • دوره مواد آزمون ورودی (شیمی و زیست شناسی)
  • مدیریت دندان های شیری
  • ابتدا دست ها را با آب گرم مرطوب کنید
  • ایمنی شناسی
  • میکرو یونیت
  • با یک ماسک همواره صورتتان را بپوشانید

ویزیت دندان های کودکان حداقل باید در سن 2 سالگی انجام شود، حتی اگر کودک ابراز درد و یا ناراحتی نکند. با این کار زمینه همکاری بهتر و آشنایی بیشتر با محیط و نیز وسایل دندانپزشکی را در سنین بالاتر برای کودک فراهم می کنیم. همچنین لازم به ذکر است که در بعضی مواقع رویش دندان های شیری خیلی دردناک هستند که با مراجعه به موقع به دندانپزشک کودکان می توانید نسبت به استفاده از ژل های مخصوص و… مشاوره های لازم را دریافت نمایید. امروزه با افزایش ترافیک های شهری و شلوغی در تردد، بسیاری از افراد علاقه مند به پیدا کردن پزشکان در محله ی خود می باشند. یکی از ساده ترین راه برای اینکار، جستجو در اینترنت می باشد. فردی را در نظر بگیرید که مادری به دنبال دندانپزشک خوب برای فرزند خود می باشد. مطمئنا علاوه بر مشورت گرفتن از اطرافیان می توانیم با یک جستجوی ساده پزشکان مطرح و حاذق را در پیرامون محیط زندگی خود پیدا کنیم. دندان و دندانپزشکی چگونهعاج یا دنتین یک لایه بین مینای دندان و سمنتوم است. عاج شامل تعداد زیادی لولههای کوچک توخالی کانال مانند است. زمانی که لایه محافظ عاج یعنی مینا آسیب میبیند و یا اصطلاحا با تحلیل مینای دندان روبرو میشویم، علاوه بر احتمال ایجاد حساسیت دندان، روند سایش و تحلیل دندان به شدت افزایش مییابد. استخوان الوئولار به بخشی از استخوان فک گفته میشود که ریشه دندانها را احاطه کرده است. پالپ نه تنها در داخل تاج دندان، که در داخل ریشه دندان نیز وجود دارد. به مسیر باریک داخل ریشه دندان که حاوی پالپ دندان است کانال ریشه گفته میشود. سمنتوم یک بافت همبند سخت است که ریشه دندان را احاطه کرده و به لیگامان پریودنتال متصل میشود. لیگامان پریودنتال بافتی است که از الیافِ بافتِ همبندِ کلاژنی ساخته شده و ریشه دندان را در جای خود ثابت نگه میدارد. در واقع دلیل اصلی اتصال دندان به ساکِت دندانی (محل قرارگیری ریشه دندان در استخوان فک) همین لیگامانها هستند.

دندان و دندانپزشکی زیبایی

به منظور محافظت در برابر انتقال بیماری و نیز پاشیدن خون و سایر مواد شیمی به صورت استفاده می شود. به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و تماس مستقیم با انواع میکرو ارگانیسم ها و سایر مواد آلوده استفاده می شود. یکی دیگر از وسایل مربوط به حفاظت شخصی می باشد که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و آلودگی استفاده می شود و بهتر است روپوش یقه بسته و دارای آستین بلند و مچ دار باشد. هالیتوزیس چیست؟ بدنه این جعبه دارای سوراخ هایی به منظور عبوز بخار اتوکلاو از آن است که برای استریل کردن وسایل کوچکی همچون انواع فرز ها و کلامپ رابردم استفاده می شود. از این ظرف برای نگهداری و امحاء و انهدام انواع وسایل تیز و برنده مانند انواع سوزن و تیغ و سیم ارتودنسی و … از این دستگاه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن ابزار و وسایل آلوده به کمک محلول های ضدعفونی کننده و انواع شوینده ها استفاده می شود.

تجهیزات دندانپزشکی سنندج

وی اولین دندانپزشک ایرانی است که در فهرست اساتید دانشگاه تهران حضور داشت. دکتر سیاح از افراد تأثیرگذار در پایهگذاری دانشگاه پزشکی تهران بود و حدود ۲۴سال ریاست این دانشکده را بر عهده داشت. وی همچنین بنیان گذار سندیکای دندانپزشکان ایران در سال ۱۳۲۲ بود. ۱- دکتر آلفرد آوانسیان: متولد ۱۳۰۵ و فارغ التحصیل ۱۳۳۰از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران است. وی دوره تخصص خود را در دانشکده دندان پزشکی شیکاگو گذراند و پس از بازگشت به ایران در دانشکده دندانپزشکی ملی (شهید بهشتی) مشغول به تدریس شد. وی علاوه بر حضور در جمع هیات موسس جامعه دندانپزشکی ایران، عضو کمیته روابط خارجی اینجامعه و مترجم همزمان کنگرههای جامعه دندان پزشکی نیز بود. دکتر آوانسیان در شهریور ماه سال ۹۱ بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در لندن درگذشت. ۲- دکتر محمد علی افتخاری: متولد چهار آبان ۱۳۰۲ در مشهد و فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی و رشته حقوق از دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۵ است. دکتر افتخاری دوره مطالعاتی دندانپزشکی را در مرکز کارولینسکا در استکهلم سپری کرده است. دندانپزشک کودک شما در این مواقع ممکن است پیشنهاد دهد که با دادن برخی داروهای آرامبخش به کودکتان میتوان به فرایند درمان کمک کرد. داروهای آرامبخش باعث میشود کودک شما آرام یا خواب آلوده شود و در نتیجه دندانپزشک کودکتان بهخوبی میتواند کار خودش را انجام دهد. این نوع درمان را «آرامبخشی هشیارانه» یا به اختصار آرامبخشی مینامند. استفاده از آرامبخش در فرایند دندانپزشکی باعث میشود که کودک آرام شود ولی وی قادر خواهد بود به صدای دندانپزشک یا تحریک پاسخ دهد و رفلکسهای محافظتی خود را حفظ کند. آرامبخشی ممکن است هنگامیکه یک کودک نیاز به درمان دندانپزشکی زیادی دارد یا نیازهای خاصی دارد مورد استفاده قرار گیرد. از اکسید نیتروژن یا گاز خنده اغلب برای آرام کردن کودکان مضطرب در دندانپزشکی استفاده میشود. استفاده از گاز خنده باعث میشود که ترس و اضطراب کودک کنترل شود و وی آرامش نسبی در حین فرایند درمان دندانپزشکی و در نتیجه درمان راحت و ایمن داشته باشد. آیا میدانید تعداد چشمان عقربها بـه ۱۲ شماره می رسد. آیا میدانید نوشابه های زرد رنگ زیان بارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند. آیا میدانید تقریباً نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور کشور آمریکا و کانادا منتشر می گردند. آیا میدانید کـه دروان حاملگی کرگدن نیز بـه ۴۹۰ روز اسـت. آیا میدانید هر فرد هنـگام غــذا خوردن به طور مـتـوسط ۲۹۵ بار عمل بلعیدن را انجام میدهد. بیماری طحال، و نفخ درسرمعده را ایجاد می کند. و “زیاد خوردن آپ پز ان” باعث آسم میشود. وجود جوش شیرین در نان در برخی افراد موجب افزایش استرس و سردرد میشود. نان های بدون جوش شیرین استفاده کنید تا سالم تر باشید. 75% مغز انسان از آب تشکیل شده اسـت. بنابر این کمبود آب موجب سردرد میشود. باعث تولید مواد سمی در بدن میشود. چایی کـه بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد کهنه بـه شمار می رود و موجب افزایش خستگی میشود. مصرف لیموترش همراه با چای داغ موجب از بین رفتن ویتامین C ان می شود و احتمال آسیب رساندن بـه مینای دندان را افزایش می دهد. ساعت مچی را برعکس ببندید با دست غیر معمول مسواک بزنید، با دست مخالف صبحانه میل کنید. مغز را بـه چالش بکشید تا عصب ها وادار شوند مسیر جدیدی بسازند با این کار ظرفیت مغز و حافظه را زیاد می کند. آب را بیشتر از یکبار نجوشانید زیرا سمی میشود. با جوشیدن آب تغییراتی در ترکیب ان بوجود میآید و ترکیبات فرارو گازها درآن رها میشود. و ترکیبات ان حالت نامناسب پیدا می کند.

تجهیزات دندانپزشکی قیمت

حفظ سلامت دهان و دندان همواره اهمیت بسیار زیادی داشته و به همین دلیل است که انسان ها از گذشته تا به امروز تلاش های بسیار زیادی برای مراقبت از دندان های خود کردند. این مسئله باعث شده تا در علم پزشکی شاهد به وجود آوردن شاخه های مختص به حوزه مراقبت از دهان و دندان باشیم و شاخه دندانپزشکی به وجود بیاید. در حال حاضر افراد بسیار زیادی در حوزه دندانپزشکی فعالیت کرده و شاهد دندانپزشکان حرفه ای در سراسر جهان هستیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دندانپزشکان تنها با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرنی که در این حوزه وجود دارند می توانند اقدام به درمان دهان و دندان بیماران کنند. به همین دلیل است که برخی از افراد اقدام به فعالیت در حوزه ارائه تجهیزات لوازم دندانپزشکی می کنند. یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که برای فعالیت در این حوزه و ثبت برند لوازم دندانپزشکی لازم است تا چه فرآیند هایی را طی کرده و چه مدارکی را ارائه دهیم؟ هنگامی که دندان تمیز می شود، با رزین کامپوزیت پر می شود که به مرور زمان فرم حفره را به خود می گیرد. رزین به صورت لایه به لایه اعمال می شود، و در هر مرحله پس از اعمال هر لایه نور UV تابانیده می شود. در نهایت، پس از چند لایه، رزین حفره را به طور کامل پر می کند تا ظاهر طبیعی دندان را احیاء کند. دندانپزشک از یک دستگاه پولیش برای پرداخت نهایی و صاف و صیقلی کردن سطح ترمیم دندان استفاده می کند. هزینه های پر کردن دندان به نوع پر شدگی که شما انتخاب خواهید کرد بستگی خواهد داشت. از آینه ها گرفته تا دریل ها، هر ابزار هدف خود را دارد، و خبر خوب این است که اکثر ابزارها واقعاً کاملاً بی ضرر هستند. اگر شما یک فرایند در پیش دارید که نیاز به ایجاد حفره دارد، دندانپزشک برای شما از بی حس کننده ها استفاده می کند تا درد را کاهش دهد.

  • قابلیت تغییر در میزان روشنایی
  • نحوه استفاده از دهانشویه ها
  • اشترن وبر
  • مقاومت در برابر خوردگی

فلوروز مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند زیرا علائم خفیف و قابل درمان هستند. دندانپزشکان اطفال در درمان فلوراید برای کودکان مبتلا به فلوئوروزیس یا مصرف کم فلوراید تخصص دارند. این نوع درمان فلوراید به شکل قرص عرضه می شود. فقط برای کودکانی که آب آشامیدنی کم مصرف می کنند یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی هستند توصیه می شود. درمان موضعی فلوراید برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال بهترین است. درمان های حرفه ای، مانند ژل، خمیر، و لاک الکل استفاده می شود. درمان های فلوراید موضعی در طول تمیز کردن دندان های حرفه ای اعمال می شود و به جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند. فرسایش دندان، التهاب لثه و بیماری پریودنتال نیز می تواند کودکان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. معایب ارتودنسی کاموفلاژ فرسایش دندان از بین رفتن غیرقابل برگشت مینای دندان است. در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض مایعات اسیدی و مواد غذایی (با pH زیر ۵.۰-۵.۷) ایجاد می شود.

اینجا آزمایشی است برای ما در کنار جنگ اقتصادی، موضوع کرونا، موضوع کرونا، موضوع غیرقابل پیشبینی و تصور، حتی برای جامعه پزشکی و متخصصین ما بود. در 100 سال گذشته همچون حادثهای دیده نشده بود. از سال 1918 که بگذریم که حادثه مهم اپیدمیک بود در این 100 سال همچون حادثهای نداشتیم یک حادثه کووید19 با این شرایط که پایانش برای ما روشن نیست. نمیدانیم پایانش کی است، چه روزی، چه جوری است. میماند، میرود، خداحافظی میکند. شرایطاش چیست؟ علل ابتلا به انسداد روده جهشهایش چگونه است؟ هنوز برای ما روشن نیست هنوز وسط راه هستیم. این آزمایش خیلی مهمی بود، برای ملت و جامعه پزشکی ما که مدافعین سلامت در خط مقدم این آزمایش بزرگ الهی قرار گرفتند و انصافاً امتحان خوبی پس دادند، نمره خوب گرفتند، وجدان عمومی مردم ما، همه تواضع میکند. پزشک، پرستار، جامعه پزشکی، اینها همیشه محترم بودند در میان مردم. جایگاه و منزلت اجتماعی بالایی همیشه داشتند. ولی حتماً در 10 ماه گذشته، منزلت اجتماعی اینها بالاتر رفته است. مردم دیدند که واقعاً در روز خطر، اینها از میدان فرار نمیکنند، در خط مقدم میایستند.

  1. دستورات پزشک معالج را پیگیری کنید
  2. آزمایش خون و ادرار (که شامل تست اعتیاد هم میشود)
  3. دکتر حسن یزدان پناه، استاد گروه داروشناسی-سم شناسی
  4. سلامت بانوان
  5. اختلال اضطراب اجتماعی

در این گزارش همچنین گفته شد که بیماران با پوشش مقنعه عمل میشدهاند و در بیمارستانی دیگر مشخص شد که زنان را پزشکان زن و مردان را پزشکان مرد معاینه میکنند. ↑ ۱٫۰ ۱٫۱ «Security». Britannica. بایگانیشده از اصلی در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰. ↑ دادههای مدلشدهی بانک جهانی. دیتاست منتشر شده از سوی بانکجهانی بر اساس میزان تغییر مرگ مادری رتبهبندی شدهاست. ↑ «Life expectancy at birth, male (years) - Iran, Islamic Rep. ↑ «Life expectancy at birth, female (years) - Iran, Islamic Rep. ↑ فهرست کشورها بر اساس امید به زندگی، بانک جهانی، ۲۰۱۸. رتبهبندی بر اساس فایل اکسل انجام گرفته. ↑ «سرانه بیمارستانی در کمای نابرابری». ۲۰۱۹-۱۲-۲۵. بایگانیشده از اصلی در ۶ مه ۲۰۲۰. ↑ "Middle East :: Iran - The World Factbook - Central Intelligence Agency". «نگاه انحصاری به دارو شکسته شود/ خودبینی به سلامت مردم کمک نمیکند - خبرگزاری مهر - اخبار ایران و جهان». ↑ «چقدر به تختهای آیسییو ایران اضافه شدهاست؟

پزشکی و سلامت عمومی

در حقیقت این بیمهنامه برای کارگرهای فصلی که در مدت زمان مشخص مشغول به فعالیت هستند، بسیار مناسب است. بیمهنامه سلامت ایرانیان هم همانند بیمه همگانی است تنها با این تفاوت که در این بیمهنامه باید حق بیمه پرداخت کرد تا بتوان از خدمات آن بهره مند شد. علت پرداخت حق بیمه این است که شما با تحت پوشش بودن بیمه سلامت ایرانیان میتوانید از خدمات بیمه تکمیلی هم استفاده کنید. نکته: با بیمه تکمیلی میتوان هزینههای قابل توجهی از درمان بیماری را پرداخت کرد. ثبت نام هر ساله در سامانه بیمه سلامت یکی از معایب این بیمهنامه است. زیرا در گذشته افراد فقط یک بار ثبت نام میکردند و تا زمانی که تحت پوشش بیمه دیگری قرار نمیگرفتند، تحت حمایت و پوشش بودند، اما اکنون باید به صورت سالانه ثبت نام و پرداخت حق بیمه انجام شود. توجه کنید که مقدار مبلغ پرداختی هر شخص، متناسب با انتخاب طرح مورد نظر از میان مجموع طرحهای بیمه سلامت ایرانیان است. نکته: البته که نداشتن بازنشستگی و دریافت مستمری برای بسیاری از افراد جزو معایب بیمهای نیست، اما برخی دیگر این مورد را یکی از پوششهای قابل اهمیت میدانند. سخنان دکتر «احمد اسماعیل زاده» (دکترای تغذیه) پیرامون «خوردن غذای بیرون، معمولاً برابر با تسلط کمتر بر نحوه درست کردن غذا و یا حجم غذا است. غذاهای بیرون معمولاً دارای چربی بیشتری هستند. سخنان دکتر «میرغضنفری» (متخصص فیزیولوژی و پژوهشگر طب سنتی) پیرامون «گوشت به مجموعه بافت های ماهیچه ای و چربی و … می گویند که برای مصارف خوراکی استفاده می شود. در زبان هندی به گوشت ماس گفته می شود. یکی از فواید گوشت تامین انرژی بدن است و از دیگر خواص آن افزایش توان محافظ بدن است. توصیه های حکیم «حسین روازاده» پیرامون «آیا می دانید که قلیان وسیله درمانی برای گرم مزاجان جهت رساندن دود دارو به اعماق ریه است؟ مجله پزشکی سلامت و بهداشت عمومی توصیه های حکیم «حسین روازاده» پیرامون «این روزها کار از نوشتن «سلطان غم مادر» و کشیدن قلب تیرخورده روی بازو و ساعد و آرنج و گردن گذشته است و تاتو کردن دیگر مخصوص قشر خاصی نیست. حالا نوبت خانمهاست تا خطوط صورتشان را پررنگ کنند و خط لب، خط چشم و ابروی خطی! خبر خوب این است که سونوگرافی میتواند AAA را قبل از پارگی تشخیص دهد. گروه ضربت خدمات پیشگیرانه امریکا انجام غربالگری را برای مردان بین ۶۵ تا ۷۵ سال که در طول زندگی خود ۱۰۰ بار یا بیشتر سیگار کشیدهاند، توصیه میکند. به صفحه مشاورۀ آنلاین داخلی بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید. اگرچه افسردگی در زنان بیشتر از مردان رخ میدهد، مردان نیز مستعد افسردگی هستند. طبق اظهارات موسسه ملی بهداشت روان، سالانه بیش از ۶ میلیون مرد در ایالات متحده به افسردگی مبتلا میشوند. احساس ناامیدی یا کاهش علاقه به چیزهایی که معمولاً از آنها لذت میبرید به مدت بیش از ۲ هفته، ممکن است نشانه افسردگی باشد. از دورههای طولانی مدت احساس کرختی و تنبلی چشم پوشی نکنید و سعی نکنید شرایط را برای خودتان سختتر کنید. پزشک میتواند حالات شما را از نظر ابتلا به افسردگی بررسی کند و به شما در تعیین نحوه درمان کمک کند. ۴. چه کسانی میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام کنند؟ کلیه پناهندگان افغانستانی و عراقی ساکن ایران (افراد دارای کارت معتبر آمایش، برگه حمایتی و یا کارت هویت) میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام نمایند. برای افرادی که تحت پوشش طرح بیمه قرار میگیرند محدودیت سنی وجود ندارد. لطفا توجه داشته باشید که طرح بیمه سلامت برای پناهندگان یک طرح بیمه مبتنی بر خانواده و خانوادگی میباشد. به این معنی که همه اعضای یک خانواده، از جمله فرزندان، باید همگی همزمان در این طرح ثبتنام کنند. افرادی که به عنوان خانواده شما در نظر گرفته میشوند (و بنابراین باید به طور همزمان ثبتنام شوند) کسانی هستند که در سامانه اطلاعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با همان کد خانوار شما ثبت شدهاند. یک یا چند فرد از یک خانواده نمیتوانند به تنهایی در این طرح ثبتنام کنند. ۵. هزینه ثبتنام در طرح بیمه سلامت برای پناهندگان چقدر است؟

  • اکسپکتورانت شربت خوراکی 100
  • کالامین کرم موضوعی 8 درصد 30 گرم
  • پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه
  • سن و جنسیت افراد
  • اختلال افسردگی ناشی از مواد یا دارو

اطلاعات پزشکی معتبر را چگونه کسب کنیم؟ امروزه وب سایت های معتبر پزشکی نظیر پذیرش ۲۴ با ارائه اطلاعات پزشکی معتبر و جامع در بخش مجله پذیرش 24 به خوبی منبع مهمی از این اطلاعات مفید را به کاربران خود ارائه می دهند. در این مجله پزشکی کاربران می تواند مقالات علمی و اطلاعات مفیدی را در رشته های مختلف پزشکی نظیر؛ زنان و زایمان، سلامت نوزادان و کودکان، مراقبت های پس از عمل جراحی، سلامت جنسی، سلامت پوست و مو و… مطالعه کنند که تعداد آنها بسیار زیاد می باشد. چگونه می توان اطلاعات پزشکی معتبر در کمترین زمان ممکن دست یافت؟ وب سایت پذیرش ۲۴ چگونه سایتی است؟ این وب سایت معتبر جمع بزرگی از باتجربه ترین و ماهرترین پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته های مختلف پزشکی را جهت دریافت مشاوره پزشکی به کاربران خود معرفی نموده است. پزشکان متخصص پذیرش ۲۴ از برترین پزشکان سراسر کشور هستند که در استان ها و شهرهای مختلف کشور در زمینه ارائه خدمات آنلاین و حضوری به کلیه هموطنان فعالیت می کنند. در واقع اگر چه ممکن است پزشک انتخابی شما در شهری بسیار دورتر از شما طبابت کند اما شما به راحتی از طریق پرداخت هزینه مشاوره پزشکی می توانید از وی مشاوره آنلاین دریافت کنید. اطلاعاتی که با حمایت و بهره گیری از نظر کارشناسان برجسته دقیقا بررسی شده و بر روی سایت قرار گرفته است . سعی ما بر این است که بتوانید با آگاهی کامل ، راه سلامتی را بری خود و خانواده تان در پیش بگیرید.اما این اطلاعات جایگزین مناسبی برای مشاوره با پزشک نیست . نیازهای بهداشتی و پزشکی افراد متفاوت است ، یادتان باشد قبل از هرگونه تجویز و خوددرمانی از پزشک خود درخواست راهنمایی و کمک کنید. ما در نظر داریم که با برگزاری کلاسهای آنلاین تخصصی در حوزه سلامت سطح آگاهی هایتان را بالاتر ببریم . ما در نظر داریم با ایجاد امکانات بر بستر تلفن همراه ، حضور سلامتی را در هر لحظه از زندگیتان همراه شما نماییم . ما در نظر داریم دسترسی شما به خدمات دهنگان سلامت و درمان شما را با ابزار های متنوع تسهیل کنیم . ما در نظر داریم با توجه به امکانات زیر ساختی و شبکه ملی اطلاعات ، دسترسی شما به فیلم ها و صوت های آموزش سلامت را با سرعت و کیفیت مطلوب عرضه کنیم . ↑ Satcher D (2001). The Surgeon General's Call to Action to Prevent and Decrease Overweight and Obesity. U.S. Dept. of Health and Human Services, Public Health Service, Office of Surgeon General. ↑ Brook Barnes (2007-07-18). "Limiting Ads of Junk Food to Children". U.S. Department of Health and Human Services. ↑ Brennan Ramirez LK; Hoehner CM; Brownson RC; et al. 2006). "Indicators of activity-friendly communities: An evidence-based consensus process". Am J Prev Med. ↑ National Heart, Lung, and Blood Institute (1998). Clinical Guidelines on the Identification, Evaluation, and Treatment of Overweight and Obesity in Adults (PDF). International Medical Publishing, Inc. ↑ Lau DC, Douketis JD, Morrison KM, Hramiak IM, Sharma AM, Ur E (2007). "2006 Canadian clinical practice guidelines on the management and prevention of obesity in adults and children summary". CMAJ. 176 (8): S1-13. ↑ Storing up problems; the medical case for a slimmer nation. London: Royal College of Physicians.

  • لنفوم یا سرطان غدد لنفاوی
  • دایجستیو قرص انتریک گوتد خوراکی 40
  • بیماری التهابی روده مانند کرون و کولیت اولسراتیو
  • سرفه - سرفه خشک یا سرفه مخاطی
  • هزینه بررسی و داوری
  • سلامت سالمندان
  • تاریخ و نتایج آزمایشات و تست ها
  • سابقه خانوادگی خود را بدانید

معاون پیشگیری بهزیستی کشور از تصویب بستهای در زمینه بیمه مشاوره ازدواج و خانواده در شورای عالی سلامت خبر داد. البته متاسفانه به دلیل مشکلات بودجهای و کامل، این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اخبار تکمیلی در این خصوص منتشر خواهد شد. در حال حاضر بیش از 150 هزار لوازم پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت هستند. افراد میتوانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت و از بخش تعهدات و تعرفهها، اقلام تحت پوشش را کامل مشاهده کنند. هزینه خرید این لوازم و تجهیزات در صورتحساب بیمهای بیماران محاسبه خواهد شد. فرد بیمه شده میتواند برای مواردی که در فهرست پوشش نیستند، باید با در دست داشتن مدارک و مستندات به مراکز واحد خسارت اداره کل بیمه سلامت استان یا دفترهای پیشخان مراجعه و هزینه پرداخت شده را دریافت کنند. بیمه سلامت ایرانیان چیست؟ ساز و کار بیمه سلامت ایرانیان همانند بیمه خدمات درمانی همگانی است. بیمه سلامت همگانی به طور رایگان در اختیار عموم قرار میگیرد و نکته مهم این است که نباید تحت پوشش هیچ بیمه پایهای بود.

کسب اطلاعات پزشکی چه تاثیری بر روی ما دارد؟ کسب اطلاعات پزشکی تنها برای افراد بیمار نیست بلکه هر فردی با داشتن مطالعات کافی در این زمینه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری های احتمالی جلوگیری کند. در واقع چنانچه فرد با مطالعه اطلاعات پزشکی به عنوان مثال در زمینه عوارض اضافه وزن از آگاهی لازمه برخوردار شود، با انجام اقداماتی چون رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام ورزش، نوشیدن آب کافی و … به خوبی می تواند وضعیت سلامت خود را بهبود بخشد. مطالعه اطلاعات پزشکی تنها به این موارد محدود نمی شود بلکه همانطور که یک پزشک با دانش و مهارت خود می تواند به انسان ها جان دوباره ببخشد، یک فرد که تخصصی در زمینه پزشکی ندارد با آموزش یکسری اقدامات ساده نظیر احیای قلب، دادن تنفس مصنوعی و … حتی می تواند زندگی مجدد را به انسان دیگری هدیه نماید. مجله پزشکی سلامت بهترین دکترهای غرب کشور در واقع داشتن اطلاعات پزشکی تنها مختص پزشکان نیست و افراد عادی نیز با مطالعه این اطلاعات عمومی می تواند وضعیت سلامت خود و دیگران را تا حدودی بهبود بخشند.

  1. برم هگزین هیدروکلراید محلول خوراکی 4 و 8
  2. مشخص کردن محل آناتومیک آنها
  3. اختلال استرس پس از سانحه
  4. ورم چشم
  5. داروهایی دریافتی و میزان و دلیل دریافت هر دارو

مطالعهای در انگلستان نشان داد که حدود 20 درصد از مراجعات به پزشکان و مراکز درمانی، مربوط به همین بیماریهای جزیی است. در حالی که بخش عمدهای از این بیماریها توسط خود مردم قابل مراقبت است. در این موارد، ارایه اطلاعات کیفی مکتوب در ویزیتها میتواند از ویزیتهای مجدد و بستریهای بیمارستانی پیشگیری کند. طبق آمار شبکه سلامت انگلستان، نزدیک به دو سوم مشاورههای پزشکان عمومی که منجر به تجویز دارو میشود، بدون دارو یا با استفاده از داروهای بی نیاز از نسخه پزشک، قابل درمان است. توصیههای خودمراقبتی در چنین مواردی میتواند مردم را توانمند کند تا به طور مناسبتی مشکل خود را حل کنند و از دریافت غیرضروری دارو اجتناب کنند. آموزش همگانی سلامت و ارائه منابع اطلاعاتی قابل اعتماد برای خودمراقبتی در بیماریهای جزئی میتواند دست کم جلوی یک پنجم از مراجعات پزشکی بی مورد را بگیرد. در انگلستان، مبلغ صرفهجویی شده در نظام سلامت، صرفاً از همین منظر، سالانه 96 میلیارد دلار است. اگر صرفهجوییهای ناشی از عدم نیاز به غیبت از کار برای مراجعه به پزشک و کاهش هزینههای حمل و نقل را هم به عدد فوق بیفزاییم، صرفهجویی نهایی بسیار بزرگتر خواهد بود. خودمراقبتی در بیماریهای مزمن/ بیماریهای مزمن به عنوان چالش اصلی نظامهای سلامت در قرن بیست و یکم مطرح شدهاند. امروزه، اپیدمی بیماریهای غیرواگیر، مسئول 60 درصد از موارد مرگ و میر در جهان است. حدود 80 درصد از مراجعات سرپایی در انگلستان و 75 درصد از هزینههای نظام سلامت در آمریکا مرتبط با بیماریهای مزمن است. انگلستان تخمین زده است که تا سال 2030 بروز بیماریهای مزمن در جمعیت بالای 65 سال این کشور، بیش از دو برابر خواهد شد. مزایای آموزشهای خودمراقبتی در بیماریهای دیابت، آسم و سایر بیماریهای مزمن نیز به طور معنیدار، به اثبات رسیده است. جامعه شناسی پزشکی و سلامت۴. چه کسانی میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام کنند؟ کلیه پناهندگان افغانستانی و عراقی ساکن ایران (افراد دارای کارت معتبر آمایش، برگه حمایتی و یا کارت هویت) میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام نمایند. برای افرادی که تحت پوشش طرح بیمه قرار میگیرند محدودیت سنی وجود ندارد. لطفا توجه داشته باشید که طرح بیمه سلامت برای پناهندگان یک طرح بیمه مبتنی بر خانواده و خانوادگی میباشد. به این معنی که همه اعضای یک خانواده، از جمله فرزندان، باید همگی همزمان در این طرح ثبتنام کنند. افرادی که به عنوان خانواده شما در نظر گرفته میشوند (و بنابراین باید به طور همزمان ثبتنام شوند) کسانی هستند که در سامانه اطلاعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با همان کد خانوار شما ثبت شدهاند. یک یا چند فرد از یک خانواده نمیتوانند به تنهایی در این طرح ثبتنام کنند. ۵. هزینه ثبتنام در طرح بیمه سلامت برای پناهندگان چقدر است؟ افراد تحت این گروه پناهندگانی هستند که بر اساس ارزیابی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در هنگام ثبتنام سالانه کارت آمایش، به عنوان آسیبپذیر ثبت شدهاند.

کاربرد فناوری نانو در پزشکی و سلامت

پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی- تحلیلی است که بر روی 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1399 انجام شده است. در مطالعه ­ی اعتباریابی پرسشنامه توسط ﻧﻮﺭﺑﺎﻻ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﺍﻥ، اعتبار پرسشنامه با مقایسه­ ی نتایج با مصاحبه­ی بالینی صورت گرفت که بیانگر حساسیت و ویژگی بالای آن به ترتیب برابر با حساسیت 5/70 درصد و ویژگی 3/92 درصد بود. معیارهای ورود شامل شاغل به تحصیل بودن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نداشتن سابقه مرگ عزیزان در 6 ماه گذشته، نداشتن سابقه حوادث ناگوار در 6 ماه گذشته و رضایت جهت شرکت در مطالعه بود. داشتن سابقه بیماری­ های خاص جسمی و سابقه بیماری روحی روانی مشخص، عدم تکمیل پرسشنامه توسط دانشجویان، وجود دانشجویان مهمان و تکمیلی در حال تحصیل در دانشکده ­ها معیارهای خروج را تشکیل می­داد. داده­ها به­صورت خود گزارش­دهی جمع­آوری شدند. پس از تایید مطالعه به کد اخلاق IR.GUMS.REC.1398.295، از کل جامعه پژوهش، 120 دانشجو به شیوه­ی نمونه­ گیری غیراحتمالی و آسان از دانشکده­های مختلف انتخاب شدند. کارکرد رژیم دوکان سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد که بیشتر مردم اروپا، بیش از اندازه چاق هستند. بر پایه این گزارش ۵۹ درصد جمعیت اروپا یا اضافه وزن یا مرض چاقی دارند به همین دلیل ممکن است جوانان این قاره به اندازه والدین خود عمر نکنند. چاقیObesity از کلمه لاتین obesitas گرفته شده که به معنای ضخیم، چاق یا فربه است. Ēsus شکل گذشته کامل edere (خوردنی) است، باob (بالا) که به آن اضافه شدهاست. بقراطیها نوشتهاند که تنومندی به خودی خود بیماری نیست اما جلودار و پیشرو دیگر بیماریهاست. یک جراح هندی ساشروتا (قرن ۶ قبل از میلاد مسیح) چاقی را با دیابت و بیماریهای قلبی مرتبط ساخت. او کارهای فیزیکی را برای کمک به درمان آن و عوارض جانبیش پیشنهاد داد. در بیشتر تاریخ انسان، آنها با مسئله کمبود غذا مبارزه میکردهاند. بنابراین بهطور تاریخی چاقی به عنوان نشانه ثروتمندی و رفاه دیده میشدهاست. این امر در میان ادارههای بالا در قرون وسطی و دوره رنسانس در اروپا رایج بودهاست.

اطلاعات پزشکی و سلامت

روانشناسی زیرشاخههای متفاوتی مثل روانشاسی کودک یا اعتیاد دارد. روانشناسی بالینی یکی از زیرشاخههای این تخصص است که به تشخیص و درمان بیماریهای روانی مربوط است. یک روانشناس میتواند بر اساس تشخیص و ارزیابی علائم روانی مراجعه کننده، از روشهای درمانی مختلفی مانند درمان شناختی - رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) را پیش بگیرند. در هر حال بعضی از مراجعهکنندگان به روانشناس برای درمان نیاز به مصرف دارو هم دارند و در این مرحله روانشناس با کمک پزشک برای آنها دارو تجویز میکند. مثلا در کنترل اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی درمان فقط از طریق رواندرمانی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، در نتیجه از مداخلات دارویی هم استفاده میشود. مردم معمولا از اصطلاح مشاور و رواندرمانگر به جای یکدیگر استفاده میکنند اما باید بدانید با اینکه هر دو براساس مکالمه درمانی کار میکنند اما دو تخصص متفاوت هستند. مشاوران پزشکهایی در سطح کارشناسی ارشد هستند که به درمان افرادی با مشکلی خاص مشغول میشوند.

  1. سازمان کنترل بیماریها (CDC)
  2. امکان تجویز دارو دارند یا خیر؟
  3. خدمات درمانی همگانی
  4. تغییرات شدید در اشتها و خواب
  5. سلامت ذهنی
  6. زوال عقل یا دمانس

وقتی یکی از اعضای خانواده یا افراد نزدیک به شما مبتلا به کووید-19 می شود، ممکن است در زمان بیماری به حمایت شما نیاز داشته باشند. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که علائم آنها را به خصوص اگر احساس می کنید در حال بدتر شدن هستند، کنترل کنید. کووید-19 روی افراد مختلف تأثیرمتفاوتی می گذارد و اگرچه همه علائم مشابهی ندارند، علائمی وجود دارند که همیشه نیاز به مراقبت پزشکی دارند. هنگام بی حرکت ماندن، پوشیدن لباس یا خوردن و آشامیدن مشکلی در تنفس نداشته باشید. فرد با علائم خفیف باید بتواند با جملات کامل صحبت کند و در خانه حرکت کند تا فعالیت های عادی خود را بدون مشکل در نفس کشیدن انجام دهد. بعید است که این علائم نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند. اگر احساس ناراحتی می کنید از داروهای ضد درد مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. زنان باردار نباید ایبوپروفن مصرف کنند. هنگام بی حرکت ماندن، پوشیدن لباس یا خوردن و آشامیدن مشکلی در تنفس نداشته باشید. بیماریهای مختلفی وجود دارند که اکثر آنها وضعیت پزشکی شناخته میشوند. هر یک نشانهها و علائم مختلفی دارند. بعضی از بیماریها ممکن است توسط عوامل خارجی مانند پاتوژنها و یا اختلالات داخلی ایجاد شوند. مثلا زمانی که اختلالات داخلی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد، سبب بروز مواردی همچون انواع حساسیت و اختلالات خود ایمنی میشود. بیماریهای تاثیر گرفته از عوامل بیرونی شامل مواردی همچون باکتری، انگل یا تغذیه ناکافی و… میشوند. اما بیماریهایی که ناشی از موارد داخلی هستند، ممکن است شامل پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید و یا حتی دیابت شوند. البته گاهی هم ممکن است بیماری مادرزادی مانند سندرم شوگرن یا لب شکری فرد را درگیر کرده باشد و یا مانند بیماری آلبینیسم، کاملا ژنتیکی باشد. شدت بیماری نیز طبق مدت زمانی که فرد را درگیر کرده است، ممکن است متفاوت باشد. یعنی حاد یا مزمن و درجاتی بین آنها باشد. همچنین بیماریها ممکن است واگیردار یا ناواگیر باشند.

  • پرداخت حداقل حق بیمه
  • سازمان جهانی بهداشت (WHO)
  • تغییرات خلقی
  • اسکولیوز یا انحنای ستون فقرات
  • سل گاوی
  • ارزیابی راه رفتن، وضعیت بدن و لرزش
  • سرطان تیروئید
  • سرطان تخمدان

پیشزمینه و هدف: فعالیت بدنی از مؤلفههای مؤثر بر ابعاد مختلف زندگی است، و توجه به این مسئله در سلامت روانی دانشجویان بهعنوان سرمایههای جامعه، از اهمیت ویژهای برخورداراست . با توجه به اهمیت فعالیت بدنی با تندرستی و سلامت روانی و نقش دانشجویان در سیستم آموزشی، تحقیقی بهمنظور بررسی رابطه میزان فعالیت بدنی با سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد. مواد و روشها: نمونه آماری این تحقیق 300 نفر از دانشجویان بود که بهصورت تصادفی انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامههای ویژگیهای فردی، استاندارد سلامت عمومی روان( GHQ28 ) و پرسشنامه فعالیت بدنی بک، برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی( t ، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره ) استفاده گردید. یافتهها: میانگین فعالیت بدنی دانشجویان تقریباً کمتر از حد استاندارد و میزان سلامت عمومی روان بیش از نیمی از آزمودنیها پایینتر از حد نرمال بود. ن تایج نشان داد، بین نمره کل فعالیت بدنی و مؤلفه ورزش با سلامت عمومی و بین مؤلفه اوقات فراغت با نمره کل سلامت عمومی ارتباط معنادار وجود دارد (05/0 ( p £ . همچنین متغیر فعالیت بدنی در اوقات فراغت توان پیشبینی(22) درصد از میزان سلامت عمومی را دارد. بحث و نتیجهگیری : درمجموع نتایج تحقیق نشان داد که بهطورکلی سطح سلامت عمومی روان در جامعه تحت بررسی با میزان فعالیت بدنی رابطه مثبت و معنیداری دارد. علل ایجاد سنگ صفرا بهبیاندیگر شرکت در فعالیتهای بدنی موردعلاقه موجب افزایش سطح سلامت عمومی در جامعه تحت بررسی میگردد.