مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

لپ تاپ استوک یا نو

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۱۳ ق.ظ | | ۰ نظر

لپ تاپ استوک چیست ؟

 


عمده ترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورید، قیمت و کیفیت فوق العاده آن ها است. حتما تا حالا واژه استوک به گوشتان خورده است مطمئنا شما با شنیدن واژه استوک معانی مختلفی از آن برداشت میکنید. در ایران به کالاهایی که کارکرده یا به عبارتی دست دوم هستند کالای استوک گفته میشود اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته میشود. بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.

بعد از انبار کردن، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. بدین ترتیب ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! البته بدیهی است که این کالا از درجه ی A است. با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A و با اطمینان از نو بودن، اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

مقایسه لپ تاپ استوک و نو

لپ تاپ استوک چیست؟
لپ تاپ استوک لپتاپی است که از جعبه آن پلمپ آن به هر دلیلی خارج شده است. یکی از دلایل آن میتواند این باشد که لپ تاپ در ویترین فروشگاهی بوده باشد و پس از اتمام آن مدل فروشنده آنرا به عنوان لپ تاپ استوک (یا open box) می فروشد. از دلایل دیگر آن می توان به مشتری مداری اشاره کرد. در فروشگاه های معتبر به مشتری فرصت تست دادن می دهند (همانند کاری که ما در آبیدر استوک انجام می دهیم) اگر رضایت مشتری جلب نشد، مدل لپتاپ را عوض می کنند یا پول او را عودت خواهند داد. آن دسته از لپتاپ ها که به دلیل عدم رضایت مشتری به فروشگاه بازگشت داده شده اند نیز استوک نام می گیرند.

انواع لپ تاپ استوک

https://fi9.ir/5452uk
به طور کلی مارکی از لپ تاپ های استوک بهتر است که بتوان با دست باز انتخاب کرد. برای مثال در لپ تاپ های HP از مدل های صنعتی آن در بازار ایران به خوبی استقبال شده است. جدیدا نیز مدل های Zbook آن طرافدارانی دارد. (که Zbook ها از تخصص های ماست.) اما به طور عمده محصولات مایکروسافت ، لپ تاپ های Dell یا مدل های thinkpad از برند Lenovo بیشتر از سایر برند ها مورد توجه قرار گرفته اند.

لپ تاپ open box
در حالت کلی مورد استفاده ی لپ تاپ های استوک صنعتی ( رندرگیری) می باشد. اما برای کارهای روزانه یا دانشجویی در فروشگاه آبیدر استوک ما مدل هایی را در نظر گرفته ایم تا به مشتریان عرضه کنیم. از دیگر موارد استفاده لپ تاپ های استوک برای کارهای اداری یا حسابداری است که مدل های متنوعی موجود است. برای کارهای گرافیکی یا گیمینگ نیز مدل هایی وجود دارند.
لپ تاپ استوک بهتر
برای راحتی کار اصطلاح گرید(grade) به معنی درجه کیفیت برای لپتاپ های استوک مطرح می شود که نشان دهنده کیفیت ظاهری آنهاست. به طور مثال از بهترین گریدها اپن باکس (open box) است که یعنی لپتاپ فقط از جعبه پلمپ آن خارج شده است و از آن استفاده نشده است.

A درجه بندی لپ تاپ های استوکی است که ممکن است توسط مشتری تست شده باشند اما به هیچ عنوان مدت زیادی کار نکرده اند. البته گرید +A و ++A نیز هستند که از درجه A با کیفیت ترهستند.
B این لپ تاپ ها کارکرد بیشتری داشته اند یا حتی ممکن است دست دوم باشند اما به دلیل قدرت سخت افزاری که دارند باز هم مورد توجه خواهند بود.
C این لپ تاپ ها عموما دارای خط و خش ظاهری هستند که ممکن است هنگام جابه جایی به وجود آمده باشند و نمی توان آنرا به عنوان نو فروخت لذا آنرا به عنوان لپ تاپ استوک با درجه بندی پایین می فروشند تا قسمتی از ضرر آن جبران شود.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک
با نگاهی اجمالی به جدول پایین در می یابیم که مزایای لپ تاپ های استوک بیشتر است. اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که برخی از معایب نیز قابل چشم پوشی هستند.

 

مزایا  https://plink.ir/gkRTu  معایب

 

 

از بهترین مزیت های آن قیمت مناسب آن است.    ظاهر غیر جذاب.**
کیفیت بالای ساخت.*    مدل های آن قدیمی اند.***
مدل های متنوع در رنج قیمت یکسان.    به دلیل نوسانات ارز ممکن است قیمت ها کمی بالا پایین شوند.
امکان ارتقای رم و هارد.    
 *عموما لپ تاپ های استوک وارداتی ساخت آمریکا یا اروپا هستند، اما لپ تاپ های نو ساخت چین یا جنوب شرق آسیا هستند.

 **لپتاپ استوک مانند لپتاپ های نو دارای جعبه و بسه بندی زیبا نیستند.

***تا مدلی جدیدتر از آنچه در فروشگاه وجود دارد وارد بازار نشود، لپتاپ های استوک شده را صادر نمی کنند.

لپ تاپ نو
لپ تاپ های نو عالی هستند. ضمانت نامه های معتبر، طراحی زیبا، تنوع رنگ و . . . اما برای کسی که بخواهد پول زیادی را خرج کند. بله ایراد اصلی لپ تاپ های نو، قیمت آن ها هستند برای همین است که سراغ لپ تاپ های استوک می رویم. (اما اگر شما بودجه کافی دارید شک نکید لپ تاپ نو بهتر است. اما اگر مشکل مالی برای خرید دارید ما به شما کمک خواهیم کرد. شما برای چه کاری لپ تاپ می خواهید؟ شغل شما چیست؟ با واحد مشاوره ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.)

مقایسه لپ تاپ استوک و نو

 

 

 

فروشگاه های معتبر
برای خرید لپ تاپ های نو بهترین فروشگاه دیجی کالا می باشد. که سابقه زیاد و خدمات خوبی دارند.
سایت بانه دات کام نیز سابقه ی طولانی دارد. هر چند تمرکز آن بیشتر روی وسایل منزل و آشپزخانه است.
برای لپ تاپ های استوک پیشنهاد ما آبیدراستوک است. به دلیل خدمات مناسب و مشاوره ی رایگان و قیمت های مناسب.

نتیجه گیری

 


شما با لپ تاپ استوک آشنا شدید. انواع آنرا شناختید. با نگاهی اجمالی به این مقاله مزایا و معایب آن ها را فهمیدید. در قسمت بررسی با نمونه های واقعی اختلاف ها را یافتید. اکنون زمان آن رسیده که انتخاب کنید. شما به چه لپ تاپی نیاز دارید؟ آیا مهم است که استوک باشد تا تازه؟ برند آن تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد؟ تا چه قیمتی حاضرید هزینه کنید؟

آبیدر استوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی