مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

لپ تاپ استوک چیست

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵ ق.ظ | | ۱ نظر

لپ تاپ استوک چیست ؟

https://abidarstok.com/what-is-laptop-stack/

در کشورهای پیشرفته با برگزاری نمایشگاه‌های تکنولوژی و لپ تاپ، شرکت‌های مختلفی به معرفی محصولات جدید خود می‌پردازند. در نمایشگاه لپ تاپ‌هایی جهت آزمایش روشن هستند تا بازیدکنندگان با آنها کار کنند. پس از اتمام نمایشگاه این لپ تاپ‌ها با عنوان لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند.

 

yun.ir/fygjod - https://b2n.ir/07860 - https://rizy.ir/nyI6

شرکت‌های آمریکایی و اروپایی مجبورند سالانه مالیات تجهیزات خود را به دولت پرداخت کنند. از سوی دولت این امکان برای شرکت‌ها فراهم شده است تا با نو سازی تجهیزات مشمول بخشودگی مالیاتی شوند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها اقدام به خرید تجهیزات جدید می‌کنند. برای جلوگیری از زیان مالی شرکت، برخی از تجهیزات قدیمی مانند لپ تاپ و . . . به صورت استوک به فروش می‌رسند.


لپ تاپ استوک چیست ؟ از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک بوده ایم. مهمترین سوالی که در اولین قدم به ذهن خریداران خطور می کند این است که با توجه به شنیده ها و نظرات دیگران چرا باید لپ تاپ استوک خریداری کرد؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های کارکرده یا دست دوم گفته میشود . اما همیشه اینطور نیست !
در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت ۳۰ روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.
پس از انبار کردن ، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. پس ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! این کالا از درجه ی A است.

مزایای لپ تاپ استوک چیست؟
اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت لپ تاپ استوک جذب می شوند، قیمت و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. در شرایط اقتصادی کنونی و نابسامانی اوضاع ارز، قیمت محصولات دیجیتالی بخصوص لپ تاپ و موبایل که از نیازهای مهم و روزمره تمامی اقشار جامعه به شمار می روند، بشدت افزایش یافته و قدرت خرید محصولات آکبند در بین مردم کاهش یافته است. حتما تا به حال واژه لپ تاپ استوک را شنیده اید! مطمئنا با شنیدن این کلمه تعابیر زیادی در ذهنتان شکل می گیرد و با حرف هایی که از افراد کم اطلاع و پر ادعا به گوشتان رسیده، قطعا اطلاعات اشتباه زیادی دریافت کرده اید.

در ایران به طور کلی نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک یک دید منفی وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و به درد نخور نیستند. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان میاورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟
ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

توی این شرایط اقتصادی هر کسی به دنبال راهکارهایی هست که بتونه در هزینه هاش صرفه جویی کنه. یکی از دغدغه های اصلی خیلی ها این روزها خرید یه لپتاپ خوبه که با بودجه محدود جور در بیاد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه و متناسب با بودجه تون هستید، حتما تا حالا اصطلاح استوک به گوشتون خورده. لپ تاپ نو بخرم یا استوک؟ این شاید سوال و دغدغه ی خیلی از مشتریهای لپ تاپ باشه. جواب دادن به این سوال شاید تا حدودی تصمیم شمارو برای خرید آسونتر کنه. خوب ایده خرید لپ تاپ نو معمولا طرفدارای خودشو داره. اما بیاید باهم در این مورد  بیشتر بدونیم:
لپ تاپ استوک: 
لپ تاپ های استوک معمولا لپتاپهایی هستند که بصورت کارکرده وارد ایران میشن. اما از اونجا که میزان استفاده از این مدل لپتاپها بسیار کم بوده و از کیفیت بالا و نزدیک به لپتاپهای نو و آکبند برخوردار هستند، طرفداران زیادی تو ایران دارن. چراکه نسبت به لپتاپهای نو قیمت بسیار مناسب تری دارند و از لپتاپ های دسته دوم داخلی نیز قابل اعتماد تر هستند. حتی در بعضی موارد موجودی فروش نرفته برخی از شرکتها که در انبار باقی مونده بصورت استوک وارد بازار میشه. 
 خیلی از شرکتها و ادارات در اروپا برای انجام پروژه های کوتاه مدت خودشون لپ تاپ های سفارشی خرید میکنن. این شرکتها بعد از اتمام پروژه اقدام به فروش همه ی لپتاپ های خریداری شده میکنن و نتیجتا این لپ تاپ ها با کیفیت بالا و قیمت مناسب بصورت استوک وارد بازار میشن. همچنین چون که این لپتاپ ها بصورت سفارشی توسط این شرکت ها و ادارت خریداری میشن انتظار میره از کیفیت بدنه و کیفیت سخت افزاری بالایی برخوردار باشند.
انواع لپ تاپ های استوک:
بهتره بدونید که همه ی لپتاپ های استوک مشابه نو نیستند و برخی بدلیل استفاده ی بیشتر استهلاک بالاتری داشتن. هنگام خرید حتما باید به گرید لپ تاپ توجه کنید. این نکته مخصوصا هنگام خرید اینترنتی لپ تاپ ضروری هست.
لپ تاپ های استوک معمولا به دو گرید A و B تقسیم میشن.

گرید A: این دسته از لپ تاپ ها دارای رتبه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به با توجه به این رتبه بندی تعیین می شود. فروش این محصولات در گناوه استوک نیز با همین گرید ها انجام می شود.
گرید A++:سیستم های این گرید وضعیت ظاهری بسیار مناسبی داشته و کمترین خط و خش را دارند. مدت زمان کارکرد این لپتاپ ها معمولابه چند ماه می رسد و بهترین لپ تاپ های استوک موجود در بازار هستند.
گرید A+: این لپ تاپ ها خط و خش جزئی دارند. اما همچنان ظاهر مناسبی داشته و مانند گرید A++ به لحاظ سخت افزاری انتظار می رود کیفیت بالایی داشته و عملکرد قابل قبولی ارایه کنند.
گرید B: این دسته از لپتاپ های استوک غالبا به لحاظ ظاهری کیفیت پایینتر و خط و خشهای بیشتری دارند. همچنین احتمالا دارای پیکسل سوختگی صفحه نمایش هستند و بیشتر در معرض تغییرات سخت افزاری و یا تعمیر قرار گرفته اند. اما معمولا از قیمت پایینتری نسبت به لپتاپ های گرید A برخوردار هستند.

 
درجه بندی لپ تاپ های استوک :
لپ تاپ  استوک درجه A++:
لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها گاهی به کمتر از ۶ ماه می رسد.

لپ تاپ استوک درجه A+:
این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

لپ تاپ استوک درجه B :
لپ تاپ های این رده دارای خط و خش ، ترک جزیی و کوچک و قابل گذشت هستند. خط وخش آن ها معمولا به چشم نمی آیند ،این کالا ها سالم و اصلی بوده و از نظر کارکرد ، عملکرد و  سالم بودن هیچگونه تفاوتی با محصولات درجه ی A ندارند .

لازم به ذکر است لپ تاپ های استوک درجه ی B  قیمتی کمتر از لپ تاپ های  درجه A  دارند  و مقرون به صرفه تر هستند.

لپ تاپ استوک درجه C :
این لپ تاپ ها دارای ایرادات ظاهری از جمله خط و خش های عمیق ، شکستگی ، پیکسل سوخته و … می باشند و خرید این گونه لپ تاپ ها ، توصیه نمی شود .

قیمت گذاری لپ تاپ استوک
قیمت گذاری لپ تاپ های استوک فقط به مدل آن ها بستگی ندارد و به تمیزی و درجه بندی آن ها نیز بستگی دارد .

فروشگاه آنلاین کیاکالا آماده ارائه مشاوره و انتخاب صحیح دستگاه بر اساس نیاز کاربر به شما عزیزان می باشد .

همچنین کیاکالا تضمین سلامت کالا و مهلت تست  ،گارانتی و خدمات پس از فروش را به شما مشتریان عزیز می دهد .

خرید لپ تاپ استوک یک راهکار هوشمندانه و اقتصادی می باشد . لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های آکبند مشابه خود دارای قیمتی بسیار پایین تر هستند .

البته یک نکته هم نا گفته نماند که این لپ تاپ های استوک در بیشتر موارد دارای کیفیتی بهتر از لپ تاپ های معمولی و آکبند هستند . زیرا بیشتر این لپ تاپ ها از سری های صنعتی هستند .

تفاوت لپ تاپ صنعتی با لپ تاپ معمولی این است که لپ تاپ های صنعتی دارای کیفیت ساخت بالای بدنه و اتصالات ، مادربورد ، قطعات داخلی با کیفیت و همچنین ماندگاری و طول عمر بالا هستند .

نظرات  (۱)

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی