مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

مجله خبری تکنولوژی استوک کالا

بررسی تخصصی لپتاپ و راهنمای لوازم خانگی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی - نظرات درباره لوازم خانگی - معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ مهندسی

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۲۲ ب.ظ | | ۰ نظر

در این مقاله لپ‌تاپ‌هایی را معرفی می‌کنیم که در بازه‌های قیمتی مختلف بتوانند انتظارات مهندسان را از کامپیوترهای قابل‌حمل برآورده کنند. با زومیت در راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای مهندسی همراه شوید.


شاید از خودتان بپرسید لپ‌تاپ مهندسی چه مشخصاتی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم لپ‌تاپ مهندسی ابتدا باید قدرت پردازشی چشمگیری برای اجرای انواع نرم‌افزارهای سنگین مهندسی داشته باشد. همچنین، به‌دلیل اینکه مهندسان معمولا کامپیوتر شخصی خود را زیاد جابه‌جا می‌کنند، باید تاحدممکن باریک و سبک باشند. ویژگی دیگر این است که باتری این لپ‌تاپ‌ها باید شارژدهی مناسبی داشته باشد تا دغدغه‌ی به‌همراه داشتن شارژر از بین برود.

اولویت اول در خرید لپ‌تاپ مهندسی، قدرت پردازنده‌ی مرکزی است

 

دیگر ویژگی مهم اینکه برخی از مهندسان از لپ‌تاپ خود برای نوت‌برداری و ثبت‌ اسناد و ارائه‌ی نمونه‌کارها و فایل‌های خود استفاده می‌کنند؛ پس امکاناتی مانند صفحه‌نمایش لمسی و قابلیت بازشدن ۱۸۰ درجه و لولاهای منعطف و پشتیبانی از قلم هوشمند جزو ویژگی‌هایی است که روی انتخابتان در مقام مهندس تأثیر می‌گذارد.

  • مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مهندسی
  • پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند برای اجرای برنامه‌های سنگین مهندسی
  • سیستم خنک‌کننده‌ی مؤثر
  • بدنه‌ای با کیفیت و دوام مناسب
  • بدنه‌ای تاحدممکن باریک و سبک برای جابه‌جایی راحت
  • بهره‌گیری از حافظه‌ی SSD

درادامه، بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. با زومیت همراه شوید.

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی پایین‌رده

واقعیت تلخ این است که در این بازه‌ی قیمتی، بعید است بتوانید لپ‌تاپ مناسبی پیدا کنید؛ چراکه لپ‌تاپ‌ها عموما به پردازنده‌‌های اینتل سری U مجهز هستند؛ به‌همین‌دلیل توان زیادی ندارد و از مدل‌های باریک و سبک با نمایشگرهای لمسی و پشتیبانی از قلم هوشمند هم خبری نیست. باوجوداین، اگر به‌دنبال مدلی با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان هستید، لپ‌تاپ‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

در رده‌ی لپ‌تاپ‌های مهندسی، اچ‌پی یکی از نام‌های شناخته شده است. سری 15s یکی از لپ‌تاپ‌های ارزان رده‌ی مهندسی این شرکت محسوب می‌شود که برخی از مدل‌های آن را در بازار ایران می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید.

لپ تاپ مناسب مهندسی

علاوه‌بر وزن ۱٫۷ کیلوگرمی که این مدل را به یکی از لپ‌تاپ‌های سبک ۱۵ اینچی رده‌پایین تبدیل می‌کند، اچ‌پی 15s از حافظه‌های پرسرعت SSD با درگاه M.2 استفاده می‌کند که جزو مزیت‌های اصلی آن است و سرعت دستگاه را در‌مقایسه‌با مدل‌های رقیب به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

لپ‌تاپ اچ‌پی 15s از پردازنده Ryzen 3 بهره می‌برد که رقیب جدی پردازنده‌های Core i3 محسوب می‌شود. این پردازنده بهترین انتخاب برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی نیست؛ ولی در نظر داشته باشید در این بازه‌ی قیمتی انتخاب‌های بهتری نخواهید داشت.

به‌علاوه، اچ‌پی 15s از باتری لیتیوم‌یون ۴۱ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که این شرکت ادعا می‌کند به‌صورت میانگین می‌تواند بین ۸ تا ۹ ساعت شارژدهی کند؛ بنابراین از نظر باتری نیز در این بازه‌ی قیمتی جزو بهترین‌ها به‌حساب می‌آید.

ازجمله ضعف‌های این دستگاه آن است که از صفحه‌کلید ضدآب و لولاهای ۱۸۰ درجه‌ خبری نیست و از نظر درگاه‌ها هم، محدودیت‌هایی وجود دارد که برای نمونه می‌توانیم به نبود درگاه شبکه اشاره کنیم.

لنوو آید پاید v130

سری لپ‌تاپ‌های آیدیاپد V130 شرکت لنوو را می‌توانیم یکی از لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای مهندسی در این بازه‌ی قیمتی بنامیم. این سری لپ‌تاپ‌ها با وجود نمایشگر ۱۵ اینچی، حدود ۱٫۸ کیلوگرم وزن دارند؛ بنابراین، مشکل خاصی از بابت جابه‌جایی آن نخواهید داشت.

از نظر قدرت پردازشی، لنوو سری V130 را با سخت‌افزارهای متفاوتی وارد بازار کرده است؛ ولی با قیمت ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان، می‌توانید مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i3 و حتی Core i5 و ۸ گیگابایت رم تهیه کنید. چنین سخت‌افزاری برای اجرای نرم‌افزارهای مهندسی چندان هیجان‌انگیز نیست؛ ولی جزو بهترین‌ها در این بازه‌ی قیمتی محسوب می‌شود.

نکته‌ی بعد اینکه لولاهای نمایشگر لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد V130 می‌تواند تا ۱۸۰ درجه باز شود تا بتوانید محتوای دستگاه را به‌راحتی با سایر افراد حاضر در جلسه به‌اشتراک بگذارید یا نمونه‌کارهای خود را به آن‌ها نشان دهید. البته این نمایشگر لمسی نیست. صفحه‌کلید دستگاه هم درمقابل پاشش مایعات مقاوم است تا اگر به‌اشتباه دستتان به لیوان قهوه یا چای خورد، از بابت خراب‌شدن آن نگرانی نداشته باشید.

حتی در این بازه‌ی قیمتی هم هنوز نمی‌توانید لذت استفاده از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال باریک و سبک را تجربه کنید؛ اما می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی تهیه کنید که از نظر مشخصات فنی، به‌مراتب قوی‌تر از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده هستند. این مدل‌ها قدرت بیشتر را درکنار شارژدهی بهتر و کیفیت تصویر رضایت‌بخش‌تر دراختیارتان قرار می‌دهند.

لنوو تینک‌پد E490 و E590

یکی از لپ‌تاپ‌های مهندسی محبوب و پرفروش جهان سری تینک‌پد E لنوو است که دلایل زیادی هم برای این محبوبیت وجود دارد. لنوو لپ‌تاپ‌های تینک‌پد E را آزمایش‌های سفت‌وسختی می‌کند تا مطمئن شود بدنه‌ی آن‌ها می‌تواند ضربات احتمالی واردشده به دستگاه هنگام جابه‌جایی را تحمل کند.

تینک‌پد E در مدل‌های متنوع با سخت‌افزار مختلفی در بازار پیدا می‌شود؛ اما مناسب‌ترین مدل برای مهندسان، آن‌هایی است که از پردازنده‌های Core i7 و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند. خبر خوشحال‌کننده اینکه همه‌ی مدل‌های E590 و E490 که به‌ترتیب نمایشگرهایی ۱۴ و ۱۵ اینچی دارند، از کارت‌های گرافیکی ساخت AMD بهره می‌برند تا کار پردازش گرافیکی نیز با سرعت سریع‌تری انجام شود.

لپ تاپ مهندسی

یکی از جذابیت‌های E490 و E590 که در همه‌ی لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد وجود دارد، ترک‌پوینت نارنجی‌رنگ وسط صفحه‌کلید است. ترک‌پوینت درکنار تاچ‌پد، به‌عنوان دومین جایگزین ماوس به‌کار می‌رود و تا حدود زیادی شما را از خرید ماوس بی‌نیاز می‌کند. به‌علاوه، صفحه‌کلید E490 و E590 یکی از صفحه‌کلیدهای برتر موجود در بین لپ‌تاپ‌ها به‌حساب می‌آید. به‌لطف کلیدهای بزرگ با فضای حرکتی زیاد، می‌توانید با سرعت سریع و با کمترین خطا تایپ کنید. درضمن، این صفحه‌کلید درمقابل پاشش مایعات مقاوم است.

ویژگی جذاب دیگر تینک‌پد E490 و E590 این است که هر دو مدل باتری‌های قدرتمندی دارند که با هر‌بار شارژ کامل می‌توانند نزدیک به ۱۴ ساعت شارژدهی کنند؛ بنابراین، اگر نرم‌افزار سنگینی روی دستگاه نداشته باشید، به شارژر دستگاه در طول روز نیازی نخواهید داشت. باتری این لپ‌تاپ‌ها از فناوری شارژ سریع Rapid Charge هم پشتیبانی می‌کند که به‌کمک آن، صفر تا صد باتری در کمتر از دو ساعت شارژ می‌شود.

منبع: https://cutt.ly/JjkY208

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی